Gå til innhold

Jobbtilbud vs. Arbeidskontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et jobbtilbud, hvor lønn, ferie, pensjon, avspasering og bonus er opplyst. Når jeg skal starte er etter nærmere avtale, Dette har jeg takket ja til - men det står jo ikke noe der ifht arb.tid, oppsigelse , dag for når lønn utb , etc. 

Dette er helt vanlig praksis sant? Man får et tilbud - og deretter kommer det en avtale/kontrakt? 

Dere som har erfaring med dette, hvor lang tid gikk det før dere fikk arb.kontrakt? 

Ny arb.giver er vel bundet av selve tilbudet? Man sier jo gjerne opp nåværende jobb, før man har fått kontrakten med ny arb.giver. 

Anonymkode: ccf8c...7b1

Skrevet

Ingen?

Anonymkode: ccf8c...7b1

Skrevet

I rote Norge så er det helt tilfeldig om arbeidsgiver gir deg en oversiktlig kontrakt. Ofte vil de unngå lovverket, og er ofte de største kjeltringene i samfunnet vårt.

Anonymkode: e7b30...1bb

Skrevet

Arbeidstid, dato for lønn, permisjoner og ev. flexitid m.m. står ofte i personalhåndboken.

Anonymkode: f7f36...034

Gjest Blondie65
Skrevet

Arbeidstid, arbeidssted, utbetalingsdato for lønn, bruttolønn inkludert feriepenger o.l. skal fremgå av arbeidskontrakten. Det er i strid med arbeidsmiljøloven å ikke utarbeide arbeidskontrakt. 

Det er vanlig å signere arbeidskontrakt den dagen man begynner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...