Gå til innhold

Drikke 1-2 øl kvelden før man skal kjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er flinke på slike kalkulatorer på nett? Får de ikke til å fungere :( 

Jeg skal kjøre 7 timer lørdagsmorgen (fra kl 8), men har blitt bedt med ut på en øl fredagskveld/ettermiddag (17-19ish) og lurer på om det går greit? Er 175 og ca 60-65kg.

Håper noen som kan dette kan hjelpe meg :) Har selvfølgelig ikke tenkt å drikke om det er fare for at jeg har promille.

Anonymkode: 9c26f...5d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du trygt kjøre dagen etterpå. Bruker som en liten regel at hver enhet bruker 1 time på å gå ut av kroppen. Dvs en øl på 0,33 l gir deg litt promille i en times tid. Deretter kan du i teorien kjøre. Selv om dette praktiserer jeg aldri, bruker å vente 2-3 timer.

Anonymkode: 8ce10...8bf

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe problem. Vært full ofte og kjørt tidlig på formiddagen dagen etterpå. Ble litt betenkt på å gjøre det igjen... 

Anonymkode: 7019e...4e4

Skrevet

Det går helt fint. Bare ikke drikk deg full, for da er det ikke spesielt behagelig (eller trygt) å kjøre dagen etter

Anonymkode: 2aa3d...e8a

Skrevet

Jeg bruker 12-timers regelen. 

Mener og tror at 12 timer etter at jeg har inntatt alkohol, er jeg promillefri. Kan hende jeg tar feil..? 

Anonymkode: 91268...5cf

Skrevet

Ingen problem. Den lille spede venninnen min ble stoppet i promillekontroll morgenen etter hun hadde drukket 3 øl utover kvelden. Sikkert ikke så smart å spekulere av henne å kjøre, men hun blåste i hvert fall grønt.

Anonymkode: d99b6...965

Skrevet

12 timers regelen ville jo holdt stort sett i massevis når du er ute på fest og drikker mange enheter 😄 2-3 øl er ikke noe problem å drikke med de timene i mellom 👌 

Anonymkode: 3e539...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...