Gyll1 Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Jeg har akkurat gått inn i uke 5 og kaster opp hele tiden. Jeg er i tillegg så svimmel, slapp og sliten at jeg ikke klarer å snakke. Absolutt alt jeg spiser går rett ut igjen og jeg har null energi. Hva skal jeg gjøre? Alt dette gjør at jeg ikke gleder meg over graviditeten og bare er lei meg.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Ta kontakt med fastlege. Kan være du har hyperemesis, altså ekstrem svangerskapskvalme og kan få kvalmestillende på resept. Noen har også behov for sykehusinnleggelse i perioder. Anonymkode: 1eab3...cbd 3
Gjest Dorey Skrevet 30. august 2017 #3 Skrevet 30. august 2017 Gå til fastlegen din med en gang og få resept på kvalmestillende. Jeg hadde hyperemesis i svangerskap nr.2 og var så dårlig at jeg ikke en gang fikk i meg drikke. Jeg begynte på Postafen og det var helt fantastisk. Det tok all kvalmen, og gjorde at jeg kunne fungere som normalt. Håper du får hjelp, TS. Det er helt grusomt å ha det sånn
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #4 Skrevet 30. august 2017 Postafen tar ikke all kvalmen min altså, kan være at jeg har null matlyst, svimmel og lavt blodtrykk i tillegg at jeg ikke føler det hjelper. Men det som hjalp meg på det verste var egentlig smoothie, sjokolade melk og yoghurt når jeg kanskje hadde ti min uten den verste og mest intense kvalmen. Da fikk jeg i meg litt. Hver gang jeg spydde var det på tom mage med kun magesyre som kom opp. Gaviscon flytende har hjulpet litt da jeg ofte ble kvalmere av halsbrann. Anonymkode: 22958...f5a
Gyll1 Skrevet 30. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2017 Tusen takk Jeg ble innlagt på sykehus idag på grunn av dehydrering etter all oppkastet. Så nå får jeg væske her. Håper virkelig jeg blir bedre etter dette
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #6 Skrevet 30. august 2017 1 minutt siden, Gyll1 skrev: Tusen takk Jeg ble innlagt på sykehus idag på grunn av dehydrering etter all oppkastet. Så nå får jeg væske her. Håper virkelig jeg blir bedre etter dette Uff..klem til deg og bra at du blir tatt vare på. Håpe det blir bedre etterhvert Anonymkode: 64cc0...91c
Randi92 Skrevet 30. august 2017 #7 Skrevet 30. august 2017 Akkurat sånn hadde jeg det.. ble sykmeldt, fikk tabletter for å stoppe kvalmen mn stoppet ikke spyinga. Spiste mye salt mat og cola! Ritz kjekse, tørre knekkebrød, salat, stekt kylling osv. Ikke sterk mat, fy for en ettersmak.. Ikke godt å spise mat, spy, spise, spy, mn du må bare spise uansett! Du klarer å holde på maten til slutt. Ligg i sengen hele dagen, mørkt rom, bøtte v senga, vann/ cola og ritz på nattbordet! 1
Gyll1 Skrevet 4. september 2017 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2017 Tusen takk! Nå har jeg vært på sykehus i 6 dager, og må tilbake for væske hver dag. Fått tabletter som hjelper litt så vi får se hva som skjer videre! Hadde dere kvalmen lenge eller??
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #9 Skrevet 4. september 2017 Har også hatt hyperemesis I to svangerskap. Høres ut som det er det du har. I første svangerskap visste jeg ikke om Facebook gruppa hyperemesis Norge, men i andre visste jeg. Den har hjulpet meg masse. Mange i samme situasjon som har mange tips og råd. Veldig ensom sykdom å ha. Lykke til videre! Anonymkode: ab90f...05d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå