Gå til innhold

Facebook og likes, jeg undres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stopper vel aldri over å forundre meg over hvor forskjellig vi mennesker er, og hvordan noe i f.eks mine øyne kan virke nesten litt uhøflig, mens hos noen andre fullstendig normalt og innenfor. Nå skal jeg nevne en ubetydelig og liten sak, jeg får sove om natta altså hehe. Det har seg slik at en venn av meg, som jeg ikke har snakket med på over ti år, har nylig giftet seg. Det kom bilde og kunngjøring på facebook. Begge var tagget i innlegget. Så hyggelig tenkte jeg og trykte hjertelikerknappen og skrev inn en gratulasjon. Tenkte ikke mer på det, men så får jeg opp at han har likt min gratulasjon og det er da jeg ser at hun kun har trykt liker på mange og mange ikke. Hun hadde ikke trykt liker på min gratulasjon. Heller ikke på andre fellesvenner jeg har med denne mannen. Det kunne for meg se ut til at hun bare trykte liker på de hun kjenner og ikke de mannen hennes kjenner. Hun brukte hjerte til noen og tommel til andre. Må si jeg syntes det var veldig underlig. Å trykke liker knappen for meg er som å si tusen takk for gratulasjonen. Så hun får mange gratulasjoner og velger da å ikke takke. Man takker vel for gratulasjoner selv om man ikke kjenner vedkommende, når mannen din gjør det, og ting er kunngjort på denne måten?!? Eller er jeg helt på bærtur?  Bare så det er sagt igjen, dette ingen stor sak for meg altså, alle gjør som de vil, jeg bare undres...

Anonymkode: 12990...b91

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kjenner jo ikke deg, mens han gjør. Så da er det naturlig at han sier takk.( for dem begge.) 

Anonymkode: 98305...cb7

• Liker 2
Skrevet

Derfor jeg ikke er på fb. Paranoide folk!

Anonymkode: a7d12...4f4

• Liker 1
Skrevet

Hun aner jo ikke hvem du er. 

Merkelig ting å henge seg opp i. 

Anonymkode: 8a213...9f2

• Liker 2
Skrevet

Du legger virkelig mye i dette her skjønner jeg ?

Ser det ofte at man bare liker de kommentarene fra de man kjenner, det er jo den du kjenner du sier gratulerer til (altså åpenbart til begge, men mest til den du kjenner, siden det er via den du kjenner du så nyheten) og å ta seg nær av at den andre ikke trykker et klikk på kommentaren din når de ikke engang kjenner deg er ganske overdrivende i mine øyne... Hadde virkelig ikke brydd meg..

Anonymkode: f1a41...9ab

Skrevet

Kanskje hun ser på det som at mannen har "takket" så da må ikke hun gjøre det? Det er ikke så uvanlig det. Begge takker de de kjenner så begge slipper å takke alle. Det holder vel med takk fra en av de :) 

Anonymkode: 9100c...153

• Liker 2
Gjest Kariannne
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stopper vel aldri over å forundre meg over hvor forskjellig vi mennesker er, og hvordan noe i f.eks mine øyne kan virke nesten litt uhøflig, mens hos noen andre fullstendig normalt og innenfor. Nå skal jeg nevne en ubetydelig og liten sak, jeg får sove om natta altså hehe. Det har seg slik at en venn av meg, som jeg ikke har snakket med på over ti år, har nylig giftet seg. Det kom bilde og kunngjøring på facebook. Begge var tagget i innlegget. Så hyggelig tenkte jeg og trykte hjertelikerknappen og skrev inn en gratulasjon. Tenkte ikke mer på det, men så får jeg opp at han har likt min gratulasjon og det er da jeg ser at hun kun har trykt liker på mange og mange ikke. Hun hadde ikke trykt liker på min gratulasjon. Heller ikke på andre fellesvenner jeg har med denne mannen. Det kunne for meg se ut til at hun bare trykte liker på de hun kjenner og ikke de mannen hennes kjenner. Hun brukte hjerte til noen og tommel til andre. Må si jeg syntes det var veldig underlig. Å trykke liker knappen for meg er som å si tusen takk for gratulasjonen. Så hun får mange gratulasjoner og velger da å ikke takke. Man takker vel for gratulasjoner selv om man ikke kjenner vedkommende, når mannen din gjør det, og ting er kunngjort på denne måten?!? Eller er jeg helt på bærtur?  Bare så det er sagt igjen, dette ingen stor sak for meg altså, alle gjør som de vil, jeg bare undres...

Anonymkode: 12990...b91

Trist at vi idag lever i et samfunn hvor det må spekuleres i hvorfor og hvorfor ikke noen ga likes på ett bilde eller en kommentar..

Gjest Ingenting2
Skrevet

Du har temmelig lite å tenke på i hverdagen om dette er noe som opptar deg. 

Skrevet

Forstår ts tankegang. Da jeg og sambo ble forlovet fikk vi hundrevis av gratulasjoner under statusen vår. Han likte alle, også fra de han ikke kjenner. Det gjorde meg glad. Jeg gratulerer alltid de jeg ser, med dagen, hvis noen jeg kjenner skriver på statusen at venninnen/kjæreste/barn ol har bursdag. Liker/takker vedkommende som har bursdag da smiler jeg alltid og blir glad for at vedkommende så det og satte pris på gratulasjonen. 

Har selv kommentert innlegg og opplevd at jeg ikke får noe respons mens lle andre har; det syntes alltid er litt trist. 

Anonymkode: b46e6...674

Skrevet

Noen har for mye fritid i hendene. Skulle ønske jeg hadde tid til å sitte å irritere meg over hva alle andre liker og ikke liker på FB.

Anonymkode: 275e4...00c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...