Gå til innhold

Cerazette

Gjest Ms Chanandler Bong

Anbefalte innlegg

Gjest Ms Chanandler Bong

Fikk en resept på Cerazette av gynekologen i går. Fikk for et helt år av gangen selv om jeg aldri har brukt dette merket før og har hatt mye trøbbel med tidligere prevensjonsmidler(bl.a. får jeg skyhøyt blodtrykk av p-piller, og minipiller tåler jeg ikke)

Han sa også at det ikke var nødvendig å dra til fastlegen på kontroll etter tre mnd slik jeg vanligvis har måttet gjort etter å ha startet på en ny type prevensjon.

Er dette vanlig praksis når du går til legen og ber om prevensjon? Tidligere har jeg alltid bare fått for tre mnd første gangen og så dratt tilbake til legen for undersøkelse av blodtrykk mm før jeg har fått resepter for et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Allmenn leger lopper oss for penger ,det er en av grunnen at de sier du skal komme igjen etter 3 mnd. vis du får ubehag kontakter du jo lege. Er så lei av det,bare du leverer inn en urinprøve for å se om du har blærebetennelse ,så må jeg inn for å få ,NEIDA den var fin

180 kr takk... sprøyt Har foressten hørt at Cazette PP Inneholder veldig lite østrogen tilsammenligning Trionordiol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerazette inneholder ikke østrogen.

Jeg har aldri vært til kontroll etter 3 mnd... Da jeg skulle bytte fra trionetta til yasmin (bytta tilbake igjen nå) så ble det bare tatt over tlf siden jeg hadde vært inne til GU året før. Blodtrykk har jeg ikke sjekka på 6 år snart hos legen. Gjorde de bare 1. gangen jeg fikk piller.

Jobbet i hjemmespl og har tatt det på hverandre med javne mellomrom så vet at det er bra da :)

Får alltid resept på et år av gangen jeg. Da jeg bytta til Yasmin også.

Men du kan jo ta deg en tur innom legekontoret om noen mnd da og be de sjekke blodtrykket ditt. Det kan vel legesekretæren gjøre også om du ringer og avtaler. Ville ikke tro du trengte legetime for det, men vet ikke sikkert. Leste akkurat at høyt blodtrykk er vanskelig å oppdage....

"Selv om høyt blodtrykk sjelden i seg selv gir symptomer, kan det ha mange alvorlige følgevirkninger hvis det vedvarer over lengre tid, dvs. mange år."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri dratt til kontroll etter 3 mnd, selv etter å ha byttet p-pillemerke. Og jeg har alltid fått resept for ett år av gangen, selv første gang.

Cerazette er forøvrig helt uten østrogen og har få bivirkninger. Jeg har brukt dem en mnd nå og merker foreløpig ingen forskjell annet enn at første mens var veldig sparsommelig. (Men det er bare bra, håper bare den ikke forsvinner helt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong
Jeg har brukt dem en mnd nå og merker foreløpig ingen forskjell annet enn at første mens var veldig sparsommelig. (Men det er bare bra' date= håper bare den ikke forsvinner helt.)

Ouuh, det hørtes bra ut. Hadde vært herlig å bli kvitt tante rød og slekta hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan er det med sexlysten? Blir den dempet? Det er min evige forbannelse :(

Har ikke merket noe jeg i allefall. Cerazette skal ha svært få bivirkninger i allefall. Legen min sa det ville bli veldig populært, fordi så mange har problemer med vanlige p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong
Tåler du ikke minipiller tåler du ikke Cerazette heller. Cerazette er en "høydose-minipille".

Var det jeg og mente. Var opprinnelig henvist fra fastlegen min for å få satt inn p-stav, men gynekologen nektet plent og sa at dersom jeg ikke tålte minipiller, så tålte jeg ikke p-stav heller. Alikevel var han svært ivrig på å gi meg Cerazette. Å vel, vi får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TiaMaria25

Cerazette har 12 timers "buffer"sone. Jeg har snart spist ett og et halvt brett, men ennå ikke fått mensen. Den kan bli borte helt i følge pakningsvedlegget, men det syns jeg er litt kjipt. Ellers har jeg ikke fått noen bivirkninger. Andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt cerazette i 1år, så prøvde jeg å gå over til p-plaster og p-ring. Noe som jeg ikke tålte.

Er tilbake på cerazette nå, har hatt mens 1 gang siden jeg startet. Og den kom etter 2 mnd. Forrige gang gikk det, mellom 2-5 mnd før mensen kom. Og når den kom var den sparsommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TiaMaria25

ok, da er det vel normalt at jeg ikke har fått mensen ennå. syns det er litt rart å ikke skulle ha den, men det er jo litt godt og... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å miste mensen. Synes det er betryggende at den kommer hver mnd, da vet jeg at alt er i orden og at jeg ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Har fått noe så enormt verk nederst i magen etter at jeg startet på Cerazette. Noen som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har ikke lyst til å miste mensen. Synes det er betryggende at den kommer hver mnd' date= da vet jeg at alt er i orden og at jeg ikke er gravid.

Samme her. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

For to år siden ble jeg sendt på sykehus pga blodmangel, så det gjør meg ingenting om jeg aldri ser dritten igjen. :-?

Men det er jo klart at det er betryggende å vite at man ikke er gravid siden ingen prevensjonsmidler er idiotsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Cerazette noen måneder nå og er veldig fornøyd. Mensen er omtrent borte. Jeg blør 1-3 dager så vidt at det viser på papiret, men det kommer aldri så langt som i trusa en gang. Har ellers ikke merket noen bivirkninger enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...