Gå til innhold

Hvit servant som har gulnet - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har overtatt en leilighet der den opprinnelig hvite servanten på badet er nokså gul. Noen tips her til hvordan jeg kan få den hvitere? Den er i ett eller annet syntetisk material, kanskje akryl, glatt overflate...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med eddik og litt zalo i varmt vann. Vask med en svamp. Ville ikke brukt skuremidler og skurekost, da det setter riper og bakterier setter seg inn og det  blir enda verre.

Skrevet
13 timer siden, exictence skrev:

Prøv med eddik og litt zalo i varmt vann. Vask med en svamp. Ville ikke brukt skuremidler og skurekost, da det setter riper og bakterier setter seg inn og det  blir enda verre.

Slik jeg forstår det er det er ikke skitt det er snakk om men at selve materialet har gulnet. Verken eddik eller Zalo har blekende effekt. Klorin er blekende og kanskje verdt ett forsøk, men jeg tviler vel egentlig på at det funker også. 

Jeg tror egentlig TS må velge mellom å leve med den gulnede servanten eller bytte den ut. 

Anonymkode: 55818...db6

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg forstår det er det er ikke skitt det er snakk om men at selve materialet har gulnet. Verken eddik eller Zalo har blekende effekt. Klorin er blekende og kanskje verdt ett forsøk, men jeg tviler vel egentlig på at det funker også. 

Jeg tror egentlig TS må velge mellom å leve med den gulnede servanten eller bytte den ut. 

Anonymkode: 55818...db6

Skal gi klorin et forsøk ja, men jeg er også i tvil. Kjedelige greier!

Skrevet

Vi fikk vår ren ved å helle salmiakk på det rett fra flaska, det gjorde susen, ble hvitt mens vi holdtn på. Trodde også ar set var selve materialet som gulnet, men det var ordentlig tynt lag med fett og dritt over mange år som fikk det til å se sånn ut. 

Anonymkode: 7bd81...53f

Skrevet

Servanter av kunstmarmor må "poleres" Med mindre de har en topcoat fra fabrikken når de er ny. 

Det finnes et middel som heter Clean & Shine. Dette må brukes 1-2 ganger i året, om ikke blir servanten gul med årene. 

Anonymkode: 4c7ac...a9d

Skrevet
På 30.8.2017 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Servanter av kunstmarmor må "poleres" Med mindre de har en topcoat fra fabrikken når de er ny. 

Det finnes et middel som heter Clean & Shine. Dette må brukes 1-2 ganger i året, om ikke blir servanten gul med årene. 

Anonymkode: 4c7ac...a9d

Ok, er det for sent å gjøre noe med det når det allerede har gulnet eller burde jeg ha på sånn Clean&Shine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...