Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å bryte mønster? Er det noe vi er født med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg prøver nye ting så er det alltid det samme som gjentar seg i livet. Som f eks, har jeg aldri vært først ute med ting. Og jeg har aldri klart mye som mine jevnaldrende klarte/klarer. Uansett innsats så har jeg blitt plassert litt på samme stadiet jeg alltid har vært. Og dette har egentlig fulgt meg i hele mitt 26 år lange liv. Jeg har ingen sykdommer som hindrer meg i ting. Det er enkelt og greit som om jeg bare er født med ting... :/ altså, at det å ikke nå opp til det jeg vil bare er en del av meg liksom. 

Anonymkode: 88951...36d

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest lillapippi
Skrevet (endret)

'

Endret av lillapippi
Skrevet

Men jeg tenker på den måten at ting gjentar seg uansett hvilket miljø jeg går til. Prøv noe annet sies det. Jeg gjør det, men jeg havner uansett "der" hvis dere skjønner. Jeg er alltid en av de dårlige :( er så lei av å føle at jeg ikke helt får til ting. 

Anonymkode: 88951...36d

Skrevet

Da må du finne noe du er flink på. Alle har noe de kan klare bra. 

Anonymkode: b6a08...32a

Gjest lillapippi
Skrevet (endret)

'

Endret av lillapippi
Skrevet

Er bare å ta seg selv i nakken og skjerpe seg. 

Anonymkode: 989d0...6ea

Skrevet

Tror dette med "stayer-evne" til en hvis grad er medfødt, men også at mye tillært. 

Tror det er ekstremt viktig å lære barn å fullføre oppgver og aktiviteter å ikke la de slippe unna med alt. 

Synes du TS skal sette deg noen oppnåelige mål. Ikke mål som du mest sannsyligvis ikke klarer å gjennomføre, men noe du kan lykkes med. Det vil gi deg mestringsfølelse, og gjøre at du kan sette deg nye høyere mål etterhvert. 

Litt ot, men når man trener hunder begynner man ned oppgaver man vet de vil mestre, også øker man vansklighetsgraden etterhvert som hunden bygger selvtillit. Da bygger man OPP og NED. Gir du en hund en for vanskelig oppgave og den feiler gang på gang, mister den interessen og blir frustrert eller likegyldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...