Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2002 #1 Del Skrevet 3. august 2002 En bekjent av meg får ofte småspurv ned i ovnen sin. De faller ned pipa, og klarer ikke å komme seg opp og ut igjen. Min bekjent sier at han tenner på ovnen, slik at de dør...Jeg synes det høres forferdelig ut. Han sier de dør av røyken, men likevel..Noen av fuglene faller jo også helt ned i ovnen. Det er den eneste muligheten de har til å komme ut. Dvs. at vi hjelper dem. Tidligere hjalp jeg han med å få de ut. Han sier han ikke kan fordra fulger...Jeg synes også det er "ekkelt", er redd for at de skal"fly" på meg...Men det har de aldri gjort. De er nok mere redde enn oss, og de har alltid funnet veien ut temmelig raskt nå vi har åpnet ovnsdøra. Når alle vinduene og dørene har vært åpne. Han pleier også å skyte fugler ute med gevær med lyddemper..Jeg må si at jeg liker dette svært dårlig. Hva mener andre om dette? "Fugleredderen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 3. august 2002 #2 Del Skrevet 3. august 2002 Dette er ikke måten å behandle fugler på! Har han et stort problem med fugl i pipa må det da finnes en pipehatt å montere. Dette er ren og skjær mishandlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. august 2002 #3 Del Skrevet 3. august 2002 Hege selvsfølgelig det er sånn man må gjøre det. Innstallere pipehatt i alle landets piper, markere alle landets ledninger med skikkelig blåfarve sånn at ingen fugler flyr inn i el-ledninger og fugleskremsler på flyplasser. Egentlig burde vi fjerne alle skarpe kanter på alle trær slik at de stakkars fuglene ikke skader seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 3. august 2002 #4 Del Skrevet 3. august 2002 Man skal i alle fall ikke invitere fugler til å varme seg i ovnen. Med mindre det er en kyllig eller kalkun, eller annet snadder. I stekeovnen. For øvrig er du helt fri til å gjøre akkurat det du ønsker for å beskytte fuglene, Waco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå