AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Hadde en litt ubehagelig opplevelse da jeg gikk tur med hunden min i går og ønsker å høre hva dere ville gjort i en slik situasjon. Gikk tur i en gate (husområde) sa det plutselig kom en hund løpende fra en sidevei. Høre noen rope på hunden, men den snudde ikke. Kom rett mot meg og min hund. Hunden min kan oppføre seg noe aggressivt og dette er noe vi trener på (kommer av tidligere uheldige hendelser hos tidligere eier). De begynte å sloss. Fikk dratt hunden min unna og løftet han opp (mellomstor hund). Heldigvis stoppet den andre da, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Eier kom like etter, men hastet ikke med å ta tan i sin egen hund. Jeg kjeftet på han og var ganske irritert. Virket som eieren ikke brydde seg. Hva ville dere gjort? Det må jo være lov å gi streng beskjed. Hunden var løs og han hadde jo tydeligvis ikke kontroll på den. Det er jo også båndtvang og dette var i tillegg i et nabolag. Anonymkode: decea...945 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Hadde gjort det samme. Skjønner ikke hva folk som har hunder løs tenker. Det er jo like mye for å beskytte sin egen hund at man har dem i bånd. Hunden min er agressiv, den angriper om en annen hund kommer for nære. Om min hund ender opp med å filleriste en annens, så er det ikke min feil, jeg har min i bånd. Men er jo innmari trist for den andre eieren. Anonymkode: 01984...2bc 5
Gjest førstedamen Skrevet 29. august 2017 #3 Skrevet 29. august 2017 Ja du var i din fulle rett til å si ifra! Jeg hadde blitt kjempe sint!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #4 Skrevet 29. august 2017 Jeg har gjort det samme flere ganger. Min store hund har rasetypisk samkjønnsaggresjon. Vi holder og kontroll over hunden bl.a. ved å gå med den i bånd. Det er ingen tvil om at man som hundeeier har ansvar for å ha hunden sin under kontroll. Løse hunder som enten ikke kommer på eiers innkalling, eller som rett og slett ikke er under oppsyn av eier, er ikke under eiers kontroll. Når det kommer folk med løse hunder sier vi fra på en pen, men tydelig måte, og som regel forstår hundeeierne at det lønner seg å sette kobbel på hunden sin. De som ikke gjør det, opplever som regel to ting: at hunden deres havner i slåsskamp og at de får kjeft av meg. Er ikke helt sikker på hva som er verst Anonymkode: 1d316...8d5 4
Gjest Springfjær Skrevet 29. august 2017 #5 Skrevet 29. august 2017 Hadde gjort det samme. Hvor vanskelig kan det være å ha bånd på bikkja liksom? 🙄
tussi84 Skrevet 29. august 2017 #6 Skrevet 29. august 2017 Skulle vært båndtvang året rundt uansett hvor. En del mennesker er redd for hunder, samt man slipper problemer med hund møter hund uten at eier har kontroll. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en litt ubehagelig opplevelse da jeg gikk tur med hunden min i går og ønsker å høre hva dere ville gjort i en slik situasjon. Gikk tur i en gate (husområde) sa det plutselig kom en hund løpende fra en sidevei. Høre noen rope på hunden, men den snudde ikke. Kom rett mot meg og min hund. Hunden min kan oppføre seg noe aggressivt og dette er noe vi trener på (kommer av tidligere uheldige hendelser hos tidligere eier). De begynte å sloss. Fikk dratt hunden min unna og løftet han opp (mellomstor hund). Heldigvis stoppet den andre da, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Eier kom like etter, men hastet ikke med å ta tan i sin egen hund. Jeg kjeftet på han og var ganske irritert. Virket som eieren ikke brydde seg. Hva ville dere gjort? Det må jo være lov å gi streng beskjed. Hunden var løs og han hadde jo tydeligvis ikke kontroll på den. Det er jo også båndtvang og dette var i tillegg i et nabolag. Anonymkode: decea...945 Greit å gi streng beskjed om å dressere hunden bedre, men den generelle båndtvangen er da over nå? Men man må selvsagt ha nogenlunde kontroll over hunden sin om man lar den gå løs, selv om det selvsagt kan glippe innimellom. Anonymkode: 515bb...e9b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #8 Skrevet 29. august 2017 Har aldri møtt en fornuftig hundeeier, så at dere kjefter på hverandre høres fornuftig ut. Kjør på! Anonymkode: 48505...bf6 1
Gjest Skrevet 29. august 2017 #9 Skrevet 29. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit å gi streng beskjed om å dressere hunden bedre, men den generelle båndtvangen er da over nå? Men man må selvsagt ha nogenlunde kontroll over hunden sin om man lar den gå løs, selv om det selvsagt kan glippe innimellom. Anonymkode: 515bb...e9b Spørs helt hvor man bor. I min kommune er båndtvangen over, men i samtlige nabokommuner er det båndtvang året rundt i bebygde områder, områder brukt til fritidsaktiviterer, lysløyper og sportsarenaer, i tillegg er det forbudt med hund på skoler og i barnehager, for ikke å glemme at det er utvidet båndtvang til 30 september i mange kommuner.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #11 Skrevet 30. august 2017 Selvsagt var du i din fulle rett til å kjefte. Har han ikke kontroll på bikkjen, har han ikke lov å la den gå løs, samme om det er båndtvang eller ei. Anonymkode: 03348...738
Simbyxor Skrevet 30. august 2017 #12 Skrevet 30. august 2017 14 timer siden, tussi84 skrev: Skulle vært båndtvang året rundt uansett hvor. En del mennesker er redd for hunder, samt man slipper problemer med hund møter hund uten at eier har kontroll. Det er båndtvang året rundt uansett hvor man bor, når man ikke har innkalling på hunden sin.
Simbyxor Skrevet 30. august 2017 #13 Skrevet 30. august 2017 11 timer siden, Ann Christin skrev: Spørs helt hvor man bor. I min kommune er båndtvangen over, men i samtlige nabokommuner er det båndtvang året rundt i bebygde områder, områder brukt til fritidsaktiviterer, lysløyper og sportsarenaer, i tillegg er det forbudt med hund på skoler og i barnehager, for ikke å glemme at det er utvidet båndtvang til 30 september i mange kommuner. Men båndtvangen er irrelevant, det det handler om er hvorvidt eier har kontroll (98% lydighet, passeringstrening i orden, null samkjønnsaggressjon som kan tukle med innkalling osv) på hunden sin eller ikke. Det er aldri lov å ha hunden løs, hvis den ikke kommer på innkalling. Og det gjelder selv om noen lempet et tonn med fersk svinelever foran hunden; hunden skal fortsatt adlyde eier og komme på innkalling. Først da kan man slippe hunden, når båndtvangen er over.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #14 Skrevet 30. august 2017 14 timer siden, tussi84 skrev: Skulle vært båndtvang året rundt uansett hvor. En del mennesker er redd for hunder, samt man slipper problemer med hund møter hund uten at eier har kontroll. Spiller ingen rolle at det ikke er båndtvang om eier ikke har full kontroll på hunden. Kommer en hund løpende mot deg eller hunden din selv om det ikke er båndtvang så bryter denne loven. Man SKAL ha full kontroll uansett når hunden er løs. Anmeld slikt, og kjeft. Det er fullt lov. TS: Jeg hadde klikket i vinkel, så du hadde full rett til å kjefte! Til neste gang, husk å be om navn og telefonnummer i tilfelle din hund må til veterinær i etterkant. Anonymkode: f8689...95f
Anonym2467 Skrevet 30. august 2017 #15 Skrevet 30. august 2017 Kjeft i vei!! Skjønner ikke hvorfor folk skal på død og liv ha hunden sin løs? Kan skjønne det i området med lite/ingen andre hunder men ellers er det en skikkelig uting! Jeg har en liten tass på 3 kg og det er skikkelig skår i gleden at jeg konstant er nervøs for å møte løse hunder. Han har svært lite å stille opp med når det kommer store løse hunder. Møtte i går 3(!) løse border collier som sirklet seg rundt min lille og han ble naturligvis veldig nervøs selv om de ikke var aggressive, de er jo store og mange så blir jo en truende situasjon. Eier kom tuslende langt bak 🙄 Grrr
Gjest Skrevet 31. august 2017 #16 Skrevet 31. august 2017 På 30.8.2017 den 8.52, Simbyxor skrev: Men båndtvangen er irrelevant, det det handler om er hvorvidt eier har kontroll (98% lydighet, passeringstrening i orden, null samkjønnsaggressjon som kan tukle med innkalling osv) på hunden sin eller ikke. Det er aldri lov å ha hunden løs, hvis den ikke kommer på innkalling. Og det gjelder selv om noen lempet et tonn med fersk svinelever foran hunden; hunden skal fortsatt adlyde eier og komme på innkalling. Først da kan man slippe hunden, når båndtvangen er over. Problemet er at man har en gjeng med idioter som tenker at båndtvangen er over, så da slipper vi bikkja fri. Derfor opplyser jeg gledelig om utvidet båndtvang så de tar bikkjene sine i bånd i det minste.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #17 Skrevet 31. august 2017 Har alltid mine hunder løse (de har null interesse av å hilse på folk eller fe, ganske pysete hunder) men tar de alltid i bånd når det kommer noen gående. Har blitt angrepet mange ganger med tidligere hunder selv om jeg har full kontroll. De første gangene ble jeg såpass sjokkert at jeg ikke sa mye. Nå er det refleks å få mine vekk og sparke vekk hunden som går etter de på en aggressiv måte, skrike etc. Kjefte på eier på hysterisk måte og anmelde Faen hvor lei jeg er av aggressive hunder og de HÅPLØSE eierne deres... Jeg har mistet en hund, ALDRI IGJEN! Anmeld vedkommende slik at hvis hunden skader/dreper en annen senere blir det lettere for nestemann ift politiet. Anonymkode: a09ee...b05
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #18 Skrevet 31. august 2017 Men er hunden snill. Så bryr jeg meg ikke. Anonymkode: a09ee...b05
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #19 Skrevet 2. september 2017 On 8/30/2017 at 8:52 AM, Simbyxor said: Men båndtvangen er irrelevant, det det handler om er hvorvidt eier har kontroll (98% lydighet, passeringstrening i orden, null samkjønnsaggressjon som kan tukle med innkalling osv) på hunden sin eller ikke. Det er aldri lov å ha hunden løs, hvis den ikke kommer på innkalling. Og det gjelder selv om noen lempet et tonn med fersk svinelever foran hunden; hunden skal fortsatt adlyde eier og komme på innkalling. Først da kan man slippe hunden, når båndtvangen er over. Da er det bare 1% av alle hundeeiere som kan slippe hunden. Anonymkode: 14a17...304
Simbyxor Skrevet 2. september 2017 #20 Skrevet 2. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det bare 1% av alle hundeeiere som kan slippe hunden. Anonymkode: 14a17...304 Nettopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå