AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Hei. har noen spørsmål ang sosionom utdanningen. skal ta på bygg etter lærlingtiden for å få kompetansen til å kunne studere videre ved høgskole. 1. er det vanskelig og kommme inn på sosialt arbeid ( sosionom 3 årig ) 2. er det vedlig vanskelig å få en bachelor grad? 3. er veldig dårlig i matte (karakter 2 ..) men er kjempe god i alle andre fag der jeg får 5 og 6. tror dere dette vil bli et problem for videre utdanning som sosionom ? tror dere selv med dårlig matte karakter at jeg kan komme inn? Anonymkode: fec01...058
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Får du virkelig 5/6 i norsk? Anonymkode: c3aec...943 6
Lmkrødern Skrevet 29. august 2017 #3 Skrevet 29. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får du virkelig 5/6 i norsk? Anonymkode: c3aec...943 jepp . en 4+ sjeldent i blant da
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #4 Skrevet 29. august 2017 1 minutt siden, Lmkrødern skrev: jepp . en 4+ sjeldent i blant da Hvordan er det egentlig mulig? Anonymkode: c3aec...943 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #5 Skrevet 29. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan er det egentlig mulig? Anonymkode: c3aec...943 er kreativ da hehe og gjør alle oppgavene nøye Anonymkode: fec01...058
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #6 Skrevet 29. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. har noen spørsmål ang sosionom utdanningen. skal ta på bygg etter lærlingtiden for å få kompetansen til å kunne studere videre ved høgskole. 1. er det vanskelig og kommme inn på sosialt arbeid ( sosionom 3 årig ) Avhenger av hvor du søker deg og i hvilken kvote du kommer, sjekk samordna opptak. For ordinærkvote kan studiet være ganske vanskelig å komme inn på i enkelte større byer med et snitt over 5. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2. er det vedlig vanskelig å få en bachelor grad? Det krever mye av deg, men det gjør de fleste studier. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3. er veldig dårlig i matte (karakter 2 ..) men er kjempe god i alle andre fag der jeg får 5 og 6. tror dere dette vil bli et problem for videre utdanning som sosionom ? tror dere selv med dårlig matte karakter at jeg kan komme inn? Anonymkode: fec01...058 Det er helt begrenset grad av matte på studiet, så lite at klarer du pluss og minus så er alt ok. Anonymkode: ecf8e...979
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 Skjønner heller ikke hvordan du får så god karakter i norsk. Du skriver som en **kkis. Og en annet ting; Dette kan du fint finne ut selv ved å gå inn på samordna opptak og skjekke poenggrenser. Du kan også finne en poengkalkulator og regne ut dine egne poeng. Ikke helt lovende dette, ut i fra innlegget ditt og mangelen på kunnskap. Anonymkode: 7bb82...725 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #8 Skrevet 29. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner heller ikke hvordan du får så god karakter i norsk. Du skriver som en **kkis. Og en annet ting; Dette kan du fint finne ut selv ved å gå inn på samordna opptak og skjekke poenggrenser. Du kan også finne en poengkalkulator og regne ut dine egne poeng. Ikke helt lovende dette, ut i fra innlegget ditt og mangelen på kunnskap. Anonymkode: 7bb82...725 Hvordan kan du sitte å snakke negativt om at en annen person ikke kan ha en så god karakter i norsk når du ikke klarer å formulere deg godt nok selv? Blant annet har du skrivefeil i teksten din. Anonymkode: cc89b...59b 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #9 Skrevet 29. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du sitte å snakke negativt om at en annen person ikke kan ha en så god karakter i norsk når du ikke klarer å formulere deg godt nok selv? Blant annet har du skrivefeil i teksten din. Anonymkode: cc89b...59b Cry me a river, og les HI en gang til. Ærlig talt. Greit å beskytte folk altså, men dette er jo bare latterlig. Anonymkode: 7bb82...725 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #10 Skrevet 29. august 2017 For en fjollete tråd. Anonymkode: ebac3...398
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #11 Skrevet 30. august 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner heller ikke hvordan du får så god karakter i norsk. Du skriver som en **kkis. Og en annet ting; Dette kan du fint finne ut selv ved å gå inn på samordna opptak og skjekke poenggrenser. Du kan også finne en poengkalkulator og regne ut dine egne poeng. Ikke helt lovende dette, ut i fra innlegget ditt og mangelen på kunnskap. Anonymkode: 7bb82...725 skjønner godt at du tror jeg juger når jeg skirver feil. men til din informasjon skriver jeg på en telefon som kødder veldig med skrifta osv . du er heller ikke perfekt akk så ikke hat på andre er du snill. hold deg saklig eller hold munn er min mening Anonymkode: fec01...058
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #12 Skrevet 30. august 2017 dette er noen få spørsmål og ikke en tråd der dere skal hate på andres skrivefeil ! skjerp dere a . vet mange av dere er voksene mennesker, begynn å oppfør dere som det! Anonymkode: fec01...058
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #13 Skrevet 30. august 2017 Jeg har nettopp startet på sosialt arbeid nå og det virker som et utrolig spennende studie! Anbefales! Til spørsmålene dine, så kan du sjekke poenggrensene de tidligere årene på samordna opptak. Sosionom utdanningen er ganske populær, så det er ikke av studiene med lavest poenggrense, men det er store variasjoner fra skole til skole. Søker du i de store byene som Oslo, Trondheim, Bergen og Kristiansand foreksempel, kan du oppleve at de er noe høye. Men søker du deg til mindre steder som for eksempel Sogndal er ikke poenggrenen særlig høy. Matematikk er nok ikke det du får størst behov for i dette studiet, så hadde ikke latt det stoppe deg Om det er vanskelig å få bachleorgrad.. Tja, det krever jo at du jobber mye, men det er oppnåelig for de fleste dersom du er innstilt på det Anonymkode: 6049b...83d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #14 Skrevet 31. august 2017 Jeg studerer sosialt arbeid Poenggrensene er relativt høye i forhold til at det er helse/sosialfag, men det er en god del pensum også så det er kanskje litt greit å være glad i skole for å begynne? Jeg vet ikke, har ikke studert noe annet, men har hørt av venner som har sett over mine arbeidsplaner at jeg har veldig mye mer å lese enn de har (de studerer typ markedsføring, etc). Matte er nok ikke det største kravet her, men du burde ha en viss forståelse. Det er en del økonomi (ift økonomisk rådgiving og NAV), men er ikke ligninger opp og ned i mente. Det som jeg vil si er det viktigste (til nå) er evnen til å se sammenhenger og å drøfte/reflektere over temaer. Du burde være relativt opptatt av samfunnet og dets oppbygging. Har noen på studiet som får helt panikk av hvor mye sosiologi det er fordi de trodde at det kom til å dreie seg mest om psykologi og psykisk helsearbeid. Det er krevende, men utrolig spennende! Jeg angrer ikke et sekund, og elsker hver dag på universitetet. Husk at de ikke ser på enkeltkarakterer, men på poeng. Som vi si at du kan fint komme inn med 2 i matte hvis du topper nesten alle andre fag. Det faget som er mest relevant vil jeg si er samfunnsfag, for det er mye av det det går i. Om du har gått yrkesfag og ikke har hatt noen av programfagene på studiespesialiserende (sosialkunnskap, sosiologi/sosialantropologi, psykologi, politikk og menneskerettigheter etc), så er det en del som er nytt allerede fra starten av. Jeg må ofte gå tilbake i mine notatbøker for å finne relevante notater om feks Freud eller etisk drøfting fordi det dukker opp her også. Det betyr ikke at det er umulig, men det er veldig teoretisk og mye å lese, men hvis du vil så klarer du det Anonymkode: 69096...e23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå