Gå til innhold

Er 300 for en veske som ikke er merkevare ok pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mellomstor hverdagsveske til kr 300 er det en grei pris eller er det dyrt eller rimelig? Hvis mann sammenligner hva man kan få disse for?

Anonymkode: 468a4...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trehundre kroner for en skinnveske er j***lig billig.

Trehundre kroner for en plastbeske er bortkastede penger.

Anonymkode: 69af5...10a

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Plast/skai-vesker er bortkasta. Kjøp skinn. De har en del rimelige skinnvesker på Zara faktisk 😊

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, Unika skrev:

Helt enig. Plast/skai-vesker er bortkasta. Kjøp skinn. De har en del rimelige skinnvesker på Zara faktisk 😊

Det er det sikkert, men jeg trodde man kjøpte ting fordi man syntes det var fint jeg. 

Anonymkode: 4f11e...90d

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal ikke ha skinnveske, lurer på om 300 er dyrt eller billig for en alminnelig veske uten merke.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke ha skinnveske, lurer på om 300 er dyrt eller billig for en alminnelig veske uten merke.

Det er i det billigste sjiktet

Skrevet
4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er i det billigste sjiktet

Fint, takk, jeg bestilte den :)

Skrevet

Skal det bli noe lønn på ungene som lager dem så må du nok godta å betale minst 300...

Anonymkode: 7dbc6...703

• Liker 4
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det sikkert, men jeg trodde man kjøpte ting fordi man syntes det var fint jeg. 

Anonymkode: 4f11e...90d

Joda, vil du ha plast så kjøper du jo det :-) Eller tøyveske! 

Synes bare det er så fryktelig mye mer praktisk med en veske som varer litt lenger, mer miljøvennlig også - for de som tenker på det. Brukte plast/skai da jeg var tenåring og de veskene gikk jo så fort i oppløsning i sømmer osv... Også er jo ikke skinn alltid så dyrt, var bare ment som et tips :-)

Skrevet
13 minutter siden, Unika skrev:

Joda, vil du ha plast så kjøper du jo det :-) Eller tøyveske! 

Synes bare det er så fryktelig mye mer praktisk med en veske som varer litt lenger, mer miljøvennlig også - for de som tenker på det. Brukte plast/skai da jeg var tenåring og de veskene gikk jo så fort i oppløsning i sømmer osv... Også er jo ikke skinn alltid så dyrt, var bare ment som et tips :-)

Det er ikke alle som ønsker å støtte skinn industrien. Alt handler ikke om penger eller kvalitet. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Det er ikke alle som ønsker å støtte skinn industrien. Alt handler ikke om penger eller kvalitet. 

De kuene og oksene som blir biff og hamburgere har jo også skinn og det er ofte dette som brukes i vesker etc. ;) 

Plast/-skaivesker er totalt bortkastede penger forresten. Ikke er de fine og ikke er de holdbare. Typiske bruk og kast-produkter :(

• Liker 3
Skrevet

300kr for en mellomstor veske kan være overpriset, ok priset eller billig. 
Hvilket stoff er det, hvilken kvalitet er det, hvilket design er det, og hvor man kjøper spiller veldig mye inn på prisen. 

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Leo skrev:

De kuene og oksene som blir biff og hamburgere har jo også skinn og det er ofte dette som brukes i vesker etc. ;) 

Plast/-skaivesker er totalt bortkastede penger forresten. Ikke er de fine og ikke er de holdbare. Typiske bruk og kast-produkter :(

Ikke bare det. De ødelegger naturen også

Skrevet
57 minutter siden, Leo skrev:

Hamburger og biff produksjon er ikke miljøvennlig, så det argumentet funker ikke. Ikke er det etisk riktig heller å utnytte dyr for å ha en fin veske. Finnes masse annet som er praktisk, fint, og holdbar men som ikke skader jordkloden og uskyldige dyr. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Hamburger og biff produksjon er ikke miljøvennlig, så det argumentet funker ikke. Ikke er det etisk riktig heller å utnytte dyr for å ha en fin veske. Finnes masse annet som er praktisk, fint, og holdbar men som ikke skader jordkloden og uskyldige dyr. 

Hvis det er skyldige dyr, da?

Anonymkode: 06d89...778

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er skyldige dyr, da?

Anonymkode: 06d89...778

Drapskyr blir jo fine skinn da

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Skal det bli noe lønn på ungene som lager dem så må du nok godta å betale minst 300...

Anonymkode: 7dbc6...703

Ungene får ikke noe mer lønn om veska koster 3000.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Heisann1234 skrev:

Det er ikke miljøvennlig å produsere plast heller. Og det må jo være bedre å bruke hele dyret, for eksempel skinnet til vesker og sko, når det først er slaktet enn å kaste deler av det? Men selvfølgelig er det fullt mulig å bruke for eksempel vesker i økologisk bomull (Uten at jeg er helt sikker på om det heller er så miljøvennlig når bomullen skal produseres i enorme mengder...). 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke de samme dyra som brukes i norsk skinn og i veskene og de andre skinnproduktene folk bruker.

https://www.dyrevern.no/landbruk/annet_om_landbruk/dyr-lider-for-skinnproduksjon-i-kina-og-india

Anonymkode: c7e22...f71

Nei. De norske skinnene er faktisk svært ettertraktet bl.a. til produksjon av dyre bilseter nettopp fordi dyrene her i Norge blir bra behandlet og skinnene har få skader etter for eksempel piggtråd. Men disse dyrene ville ha blitt slaktet, og behandlet like dårlig, uansett fordi skinnene egentlig bare et biprodukt fra kjøttproduksjon. 

Det beste må jo være å spandere noen kroner ekstra på vesker etc. hvor produsenten kan redegjøre for hvor skinnene kommer fra og hvor og hvordan varen er produsert. Evt. da altså økologisk bomull. Billigvesker i plast er uansett en versting på mange områder. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...