AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Hei Jeg er en student som har fått meg jobb i 20% stilling. Jeg har så langt fått flere tilbud om ekstravakter som jeg har takket "ja" til hver gang. Fikk nylig spørsmål om jeg kunne ta en nattevakt, men svarte sjefen med at jeg dessverre ikke hadde mulighet til å jobbe denne dagen, og unnlot å fortelle at det var pga forelesning tidlig neste morgen. Jeg ser nå i arbeidsplanen min at det er satt opp "fravær" hvor det står at jeg har avslått tilbud om vakt. Er veldig redd for at arbeidsgiver skal få et negativt inntrykk av meg, da mangel på begrunnelse kan tyde mot at jeg ikke hadde lyst til å jobbe. Er derfor litt nysgjerrig på om sjefen kan kreve begrunnelse? Anonymkode: 8c455...296
Lammelåret Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Kreve kan han vel ikke, men jeg tenker at det er naturlig å gi.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #3 Skrevet 29. august 2017 Helsevesen? Du kan ikke si nei til vakter, det er første bud. Gjør du det vil du blid truffet i lang tid fremmover. neida... eller jo litt faktisk. Anonymkode: 6908d...781
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #4 Skrevet 29. august 2017 Du må være et overmenneske må du skjønne! En liten utnyttet lydig sjel må du være Anonymkode: f425a...99d 1
Apekatten Skrevet 1. september 2017 #5 Skrevet 1. september 2017 De har ikke krav på å få vite årsak til hvorfor du ikke kunne jobbe. Du har sagt ja til vaktene tidligere, så at du sa nei til en vakt nå er ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #6 Skrevet 1. september 2017 Bare å si nei, det passer ikke. Sjefen har ingenting med hvorfor. Mange sjefer tåler ikke at noen sier nei, men det er bare å bry seg midt i ryggen om! Anonymkode: acca1...754
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #7 Skrevet 1. september 2017 Ingen har krav på noen begrunnelser for hvorfor du ikke kan ta vakter. Lederen vet vel at du er student, og må derfor akseptere at forelesninger går foran jobb i perioder. Anonymkode: f6be8...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå