Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan søke jobb etter 15 år uten arbeid?

CV etc

Anonymkode: b4ed7...526

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo vanskeligere, men man bør jo hvertfall liste opp den forrige jobben man hadde. Deretter bør man delta på andre areaner som å jobbe frivillig, ha styreverv i lag og organisasjoner etc. for å bygge CV. Letter om noen kan gå god for deg, arbeidsgiver for 15 år siden er sjelden veldig relevant lenger. 

Anonymkode: c91f3...046

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Søk jobb som telefonselger på provisjon. Også søker du andre jobber mens du har den jobben.

Skrevet

Og vær for all del åpen om hvorfor du har hull på 15 år på cv'n. 

Anonymkode: 15b0f...760

Skrevet

Jeg har ingen fasit, men vil tro det er lurt å besøke arbeidsgiver og jobbe med nettverk, samt å jobbe med å gi en forklaring på oppholdet ditt fra arbeidslivet, som fremhever ressursene dine, altså hva du har lært denne perioden som gjør din personlige kompetanse unik.  Jeg tror dette er mye viktigere enn å sende ut søknader. Lykke til! 

Skrevet

Ja hva har jeg lært? Har blitt mye sterkere psykisk og fysisk enn da jeg var yngre. Da er min kompetanse unik for å vaske vinduer og gulv! Eller gjøre regnskap for et firma! Yehøøøøy dette blir det jobb av!

Anonymkode: 0a6f9...94b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva har jeg lært? Har blitt mye sterkere psykisk og fysisk enn da jeg var yngre. Da er min kompetanse unik for å vaske vinduer og gulv! Eller gjøre regnskap for et firma! Yehøøøøy dette blir det jobb av!

Anonymkode: 0a6f9...94b

Du har helt klart lært mye, men det kan være vanskelig å se og sette ord på. Dette kan du få hjelp til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...