AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #1 Skrevet 29. august 2017 Jeg anser meg som en hyggelig og imøtekommende person og smiler mye til dem rundt meg. Har fått tilbakemelding fra venninner at se mener jeg er naiv fordi menn fort tolker meg som flørtende pga dette. Jeg ser det som normal høflighet å smile og være hyggelig med folk rundt meg og om jeg tilfeldigvis får øyekontakt med noen smiler jeg gjerne. Sier ofte hei etterhvert til ukjente som jeg ofte treffer, feks på jobb (stor bedrift med et par tusen ansatte). Hva er gjengs oppfatning til dette? Er det flørting om jeg smiler til en mann jeg står ved siden av i baren når jeg venter på drinker, menn jeg treffer i gangene på jobb osv? Anonymkode: d4da2...215
Gjest BethD Skrevet 29. august 2017 #2 Skrevet 29. august 2017 Jeg syns det du beskriver er normal høflighet og jeg er akkurat lik. Syns det er normalt å oppføre seg imøtekommende og glad mot andre mennesker
Forundret.. Skrevet 29. august 2017 #3 Skrevet 29. august 2017 1 minutt siden, BethD skrev: Jeg syns det du beskriver er normal høflighet og jeg er akkurat lik. Syns det er normalt å oppføre seg imøtekommende og glad mot andre mennesker Helt enig.
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. august 2017 #4 Skrevet 29. august 2017 Det er kun normal høflighet, ingenting annet.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #5 Skrevet 29. august 2017 Godt flere er enig med meg 😀 Mine venninner mener dette fordi det er mange som har lagt an på meg i det siste, og mener derfor at jeg har lagt opp til det/flørtet selv. (isj, høres blærete ut men er nå sånn det har vært til nå...😛) Ts Anonymkode: d4da2...215 1
Gjest BethD Skrevet 29. august 2017 #6 Skrevet 29. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Godt flere er enig med meg 😀 Mine venninner mener dette fordi det er mange som har lagt an på meg i det siste, og mener derfor at jeg har lagt opp til det/flørtet selv. (isj, høres blærete ut men er nå sånn det har vært til nå...😛) Ts Anonymkode: d4da2...215 Misunnelige da vet du😉
MajorasMaske Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 Det er veldig individuelt hva folk tolker som flørting eller ikke. Så ikke bli overasket hvis noen prøver å eskalere.
Neket Skrevet 29. august 2017 #8 Skrevet 29. august 2017 Nei, nei, nei!! Og klart en som er smilende og blid blir lagt an på før en med resting bitch face som prøver å gå i ett med tapeten! 2
-lykke- Skrevet 29. august 2017 #9 Skrevet 29. august 2017 7 minutter siden, Neket skrev: Nei, nei, nei!! Og klart en som er smilende og blid blir lagt an på før en med resting bitch face som prøver å gå i ett med tapeten! Dette!
SPOCA Skrevet 29. august 2017 #10 Skrevet 29. august 2017 Tenker at dette er normal høflighet. For meg er flørting når man har en intensjon utover det vennskapelige. Å smile og se noen i øynene kan selvfølgelig være ment som flørting, men først og fremst ser jeg på dette som en vennskapelig gest.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #11 Skrevet 30. august 2017 Jeg er lik deg - vennlig og smilende i de fleste settinger. Noen kan kanskje tolke det som "flørtete" men hva så? Det er en hyggelig og uskyldig flørt i så fall, vi oppfører oss ikke akkurat slutty med å smile til en mann? Jeg syns folk bør generelt være forsiktige med å tolke for mye ut fra ansiktsuttrykk. Jeg har en venninne som ikke er særlig smilete. Hun er hyggelig og god, men har dessverre litt "resting bitch face". Hun før stadig høre at hun virker sur og overlegen, noe hun ikke er, men folk er raske med å overtolke ansiktetsuttrykket hennes. Anonymkode: 90002...9d4 1
Gjest Rødstrømpe Skrevet 30. august 2017 #12 Skrevet 30. august 2017 Jeg syns ikke du skal slutte med det, det er jo en hyggelig ting. Men - jeg har aldri opplevd at en (relativt) ukjent mann smiler til meg uten at flørting har vært greia, og visa versa. Jeg tenker jo ikke at man skal gå rundt og være sur, men målrettet smiling er faktisk for mange et tegn på hyggelig småflørting ala "jeg synes du er flott å se på/sjarmerende". Så: ikke slutt med det, men ikke underkjenn at det faktisk ER regnet som uskyldig småflørting. Smiler en kollega/nabo til meg, eller jeg til han så anser jeg det som normal høflighet inntil det motsatte helt åpenbart er bevist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå