Gå til innhold

Småbarn og sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som ikke har vært mye syk i sin tid men nå etter barnehagen blir hun ofte syk. Nå har det vært sommer og da var hun frisk hele veien. Men nå kom hun hjem snørrete og hoster. Ingen feber og formen er fin. Spiser greit også. Sover ltt dårlig om natten Pga nesen men ellers fin. Er dette forkjølelse? Vil feber komme? Hva gjør dere - holder dere barna hjemme fra barnehagen I slike tilfeller? De blir jo ikke bedre av å være ute i regn og vind heller .... 

Anonymkode: eab12...854

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt typisk for barnehagebarn. Om sommeren er de for det meste ute, men om høsten trekker de inn, og et nys blir til hundre snørrete neser. Barnehage-hoste og barnehage-snørr er veldig vanlige betegnelser på dette. Vær nøye på hygiene, følg med på søvn, matlyst og humør. Dette er bra for immunforsvaret til barna, og de er ikke syke (som i; må bli hjemme fra barnehagen). 

Skrevet

Dette er veldig vanlig det første halvåret i barnehage. Det går seg til etterhvert.

Jeg ser an formen, holder hjemme hvis dårlig natt, sutrete og klengete, feber(har også feberfri dag hjemme). Jeg jobber deltid, så det går vanligvis ikke så mye utover jobben at jeg holder de hjemme. Jeg kan også se an været, er det en skikkelig ruskete dag og de er sånn småpjuskete i formen har jeg de hjemme, hvis jeg allikevel har fri.

Hoste og snørr går det stort sett greit å sende de i bhg med. Ellers kan det blir mye hjemmedager. Man har jo begrenset med sykt barn dager, så man må nok vurdere litt strengt innimellom. Det kan jo bli mer utover vinteren(f eks spysyke og vannkopper som kan ta en del av sykedagene)

Anonymkode: 6576e...383

Skrevet

Ja, det er forkjølelse. Om det vil utvikle seg eller ikke og at hun får feber vil tiden vise. Barnehagen er et sted hvor mye smitte florerer uansett hvor mye man forebygger, men man kan selvsagt gjøre sitt for å minimere risikoen.

Så lenge almenntilstanden er fin kan hun gå i bhg. Dersom du tror hun er i for dårlig form til å være ute og leke bør du holde henne hjemme.

Anonymkode: 2fb74...846

Skrevet

P.s. Det er mindre smitte ute, så det er faktisk bedre at de har mye utetid uansett vær og vind enn å være inne. Sørg for å ha gode, varme klær som holder barnet ditt tørt.

Anonymkode: 2fb74...846

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...