Gå til innhold

Venninde som plutselig forandrer seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og bestevenninnen min har vært venner siden vi var rundt 4 år gammel. I dag er jeg 19 og hun 17. Hun har alltid vært kjempe hyggelig, omsorgsfull og flink å lytte. Vi har alltid kunnet stole på hverandre og har alltid hatt lik humor. Men de siste månedene har hun forandret seg veldig. Når hun har det vanskelig trøster jeg henne så godt jeg kan, gir henne råd og hører på det hun har å si. Men om jeg har det vanskelig ler hun å sier "hvorfor ler du ikke bare av dette?". Det sa hun forrige gang jeg snakket om min alkoholiserte mor. 

Jeg skjønner at hun kun er 17 år, og går kanskje gjennom en ungdomsfase der hun utvikler seg. Men jeg føler avogtil hun er direkte frekk. Jeg dømmer ingen for at de vil forandrer seg, men med hun skjedde det så brått. Hele oppførselen, utseende og alt. 

Overreagerer jeg nå? 

Anonymkode: 67be1...d87

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Overreagerer jeg nå? 

Ja.

Anonymkode: 004ed...938

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: 004ed...938

For at venninnen ler når hun forteller om sin alkoholiserte mor?! 

TS, har selv en alkoholisert forelder. Absolutt ikke noe å klare å le av. Føler med seg. Utrolig stygt gjort av venninnen din. 

Gjest JesusElskerAlle
Skrevet

Hadde også blitt lei meg om jeg var i din situasjon. At foreldre drikker seg fulle er da vitterlig ikke noe å le av. Det er tragisk og ingenting annet enn tragisk. Synes det var slemt av henne å le når du fortalte det.

Skrevet

Kanskje dere har vokst ifra hverandre? Det er vanlig å forandre seg litt når man går fra ungdom og til ung voksen. Kanskje dere går i forskjellige retninger og hun finner seg selv? 

Om dette er en bestevenn, så kan du fint fortelle henne at det var stygt og slemt sagt. Slutter hun ikke, så må du nesten revurdere vennskapet og se om dette er en du vil ha i livet ditt. 

Anonymkode: a0312...517

• Liker 2
Skrevet

Glemmer aldri når min bestevenninne gjennom flere år, plutselig begynte å stenge meg ute og sa hun skulle være sammen med ei annen i sin klasse. Hun bare kuttet meg ut. Det er det verste jeg hadde opplevd. Vi hadde delt alt gjennom barne og ungdomsårene. Plutselig 8 klasse på ungdomsskolen bare ble hun gradvis annerledes og kuttet meg ut plutselig. Så ble hun til og med sammen med han som jeg var forelsket  i og som vi hele tiden har sagt skulle bli min kjæreste og hun skulle ha en annen hun var interessert i . Vet det høres dumt ut, men jeg fikk hjertesorg og måtte bare finne meg nye venner. Forferdelig opplevelse og kjenner faktisk på det enda, jeg er godt voksen nå. Verre enn noe kjærstebrudd eller noe annet. Sorgen sitter i meg enda, selv om min exvenninne nå er død.

Glemmer aldri den såre følelsen siden vi hadde delt ALT !

Anonymkode: 5995d...b18

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som det er på tide å skaffe noen flere gode venner 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...