Gå til innhold

Drikker du mandelmelk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 29.8.2017 den 10.51, AnonymBruker skrev:

Nei, mat er ikke hormoner. Hormoner er signalstoffer, og fordi kroppen danner signalstoffer selv så betyr ikke det at mat er et signalstoff. Dette var det mest ulogiske jeg har lest i dag, haha. 

Anonymkode: fad26...d8d

Les deg opp på forskning på området, du. 

Spørsmålet var enkelt: Hva tror du kroppen lager signalstoffer fra? Luft og kjærlighet? :ler: 

Tenk på kroppen som et hus. Om du putter inn mørtel får du et murhus. Du får ikke et trehus. Men du får et hus, ja. Om du putter inn tunge mengder av en type hormon (feks den fra ku) får du en hormonbalanse ulik den du får om du putter inn noe annet. Akkurat som med murhuset. Konseptet er ikke vanskelig å begripe og og er bred enighet om det, så hvorfor du gjør deg vanskelig vet ikke jeg. :klo: 

Anonymkode: 60997...bfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På 30.8.2017 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Da kan du ikke si at du lever veldig sunt når du har et kosthold som ikke er fullverdig og som krever tilskudd av vitamin. Du får også lure på hvor denne B12 vitaminen du tar kommer fra ;)

Vet du hvor b12 i kumelk kommer fra? 

Kosttilskudd bøndene gir kua. :opplyser:

Jeg tror det går greit om noen i tråden velger å ta kosttilskuddet sitt ikke via ku, altså. Aner ikke hvorfor noen blir så provoserte av at andre ikke drikker kumelk. :vetikke: 

Endret av Anje
  • Liker 2
Skrevet

Jeg drikker mandelmelk fordi jeg synes det smaker best. Har aldri likt kumelk, ikke da jeg var barn heller.

• Liker 1
Skrevet
På 30/08/2017 den 21.03, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg drikker ikke vanlig melk heller. Men har tenkt lenge på å prøve Alpro Soyadrikk Sjokolade. Blir litt satt ut over at den ikke står kaldt i butikken :fnise:

Den sjokoladedrikken er faktisk veldig god. Synes jeg da :fnise:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, clyde skrev:

Den sjokoladedrikken er faktisk veldig god. Synes jeg da :fnise:

Jeg trodde jeg visste hvordan sjokolademelk smakte, før jeg smakte på alpro sin.  Vanlig sjokolademelk smaker ikke godt i forhold. 

• Liker 3
Skrevet
På 30.8.2017 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Da kan du ikke si at du lever veldig sunt når du har et kosthold som ikke er fullverdig og som krever tilskudd av vitamin. Du får også lure på hvor denne B12 vitaminen du tar kommer fra ;)

B12 produseres av anaerobe bakterier som bl.a finnes i tarmen til noen dyr, men også f.eks i jord, en del av grunnen til at det er mye B12 i dyreprodukter er at de får i seg mat kontaminert med jordbakterier (og at de får tilskudd da).

Vil tro at B12 tilskudd produseres direkte fra slike bakterier på en eller annen måte, siden det garantert er mye billigere enn å utvinne det fra kjøtt eller melk hvis det var det du forsøkte å antyde :P

Anonymkode: 36bab...6ef

• Liker 1
Skrevet
På 29.8.2017 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg drikker vanlig melk.

Hudkvaliteten din avgjøres av hormoner, ikke kosthold.

Anonymkode: 6c7de...3b7

Nå kan hormoner påvirkes av kostholdet, da

Skrevet

Jeg drikker mandelmelk, da kumelk er full av hormoner jeg ikke trenger. Den er laget for at kalver skal vokse fort...

Får kviser av kumelk. Folk kan da ikke tro at det er meningen mennesker skal drikke dette? Har aldri vært så mange laktoseintolerante.

Anonymkode: 8eff9...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...