Gå til innhold

Drikker du mandelmelk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg drikker vanlig melk.

Hudkvaliteten din avgjøres av hormoner, ikke kosthold.

Anonymkode: 6c7de...3b7

Kumelk inneholder jo mye hormonor (ganske logisk ettersom melken kommer ifra brystene til ammende kuer). Det har bl.a. blitt påvist en sammenheng mellom inntak av kumelk og brystkreft, og inntak av kumelk og benskjørhet. Ikke usannsynlig at det også påvirker hudkvaliteten. 

Ingen har vondt av å kutte ut kumelk:)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke prøvd å drikke det, men er det ikke så godt som bare vann og sukker tilsatt 2 % mandler? Da kan du heller drikke vann og spise fem mandler

Anonymkode: b4de3...399

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Eira. skrev:

Kumelk inneholder jo mye hormonor (ganske logisk ettersom melken kommer ifra brystene til ammende kuer). Det har bl.a. blitt påvist en sammenheng mellom inntak av kumelk og brystkreft, og inntak av kumelk og benskjørhet. Ikke usannsynlig at det også påvirker hudkvaliteten. 

Ingen har vondt av å kutte ut kumelk:)

Det er vist en sterk sammenheng mellom å drikke kumelk og reduksjon i Diabetes og hjerte-karsykdommer. Altså kan man ta skade av å kutte den ut. 

Anonymkode: fad26...d8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut kumelk av etiske grunner. Drikker ikke plantemelk, men bruker den til matlaging, grøt, osv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vist en sterk sammenheng mellom å drikke kumelk og reduksjon i Diabetes og hjerte-karsykdommer. Altså kan man ta skade av å kutte den ut. 

Å? Jeg har lest motsatt, altså reduksjon av disse sykdommene (og flere) av å kutte meieriprodukter. Virker veldig logisk for meg at mennesker ikke har behov for å drikke pupp fra andre dyr, med mindre det er høyst nødvendig (typ hungersnød ol.)  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eira. skrev:

Å? Jeg har lest motsatt, altså reduksjon av disse sykdommene (og flere) av å kutte meieriprodukter. Virker veldig logisk for meg at mennesker ikke har behov for å drikke pupp fra andre dyr, med mindre det er høyst nødvendig (typ hungersnød ol.)  

Man drikker ikke pupp, men man drikker melka som kommer fra kuas jur. Det er en viktig næringskilde for mennesker som mye annet som er animalsk. Hvis det ikke er logisk for deg å drikke melk kan du vel heller ikke spise egg for eksempel. 

Studier i Kina har vist at det gir svært mye lavere risiko for diabetes og hjerte-karsykdommer om man drikker melk. Grunnen til at Kina er et land dette er lurt å teste i, er fordi det ikke er vanlig for kinesere å drikke melk, sånn at det er mye enklere å måle på en stor andel av befolkningen når de da begynner å drikke melk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, elsker alpro mandelmelk. Det tar tid å venne seg til det, men når du har gjort det så er det kjempe godt :) Anbefaler også alpro sjokolade soyamelk <3 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man drikker ikke pupp, men man drikker melka som kommer fra kuas jur. Det er en viktig næringskilde for mennesker som mye annet som er animalsk. Hvis det ikke er logisk for deg å drikke melk kan du vel heller ikke spise egg for eksempel. 

Studier i Kina har vist at det gir svært mye lavere risiko for diabetes og hjerte-karsykdommer om man drikker melk. Grunnen til at Kina er et land dette er lurt å teste i, er fordi det ikke er vanlig for kinesere å drikke melk, sånn at det er mye enklere å måle på en stor andel av befolkningen når de da begynner å drikke melk. 

Du må poste disse studiene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heisann1234 skrev:

Du må poste disse studiene her :)

We found that total dairy consumption was associated with a lower risk of diabetes and favorable changes in fasting glucose, waist circumference, BMI, and blood pressure in middle-aged and older Chinese during 6 years of follow-up. These associations were independent of established diabetes risk factors. In addition, erythrocyte trans-18:1 isomers were associated with a lower risk of diabetes, which appeared to be explained by dairy product consumption. All these findings suggest potential benefits of dairy consumption on metabolic disorders.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24026553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se dokumentaren What the health? Bytt til mandelmelk, er mye sunnere. Kumelk bør ikke drikkes av mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, moroklompen skrev:

Se dokumentaren What the health? Bytt til mandelmelk, er mye sunnere. Kumelk bør ikke drikkes av mennesker. 

Den er så debunket den. 

Men man må jo ha hjernekapasitet til å søke opp slike ting, samt ha lært kritisk tenking. 

Anonymkode: e1248...b83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2017 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg drikker vanlig melk.

Hudkvaliteten din avgjøres av hormoner, ikke kosthold.

Anonymkode: 6c7de...3b7

Det er hormoner i kumelk.

Anonymkode: 3f98e...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er så debunket den. 

Men man må jo ha hjernekapasitet til å søke opp slike ting, samt ha lært kritisk tenking. 

Anonymkode: e1248...b83

Og ved å ønske å avstå fra å spise animalske produkter så mangler man evnen til kritisk tenking og hjernekapasitet til å søke opp slike ting? Jeg har aldri vært sunnere enn nå. Alle verdiene mine er mye bedre enn før, blitt kvitt uren hud og eksem og får i meg det jeg bør av proteiner hver dag. Jeg sover bedre og energinivået er betraktelig mye bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødstrømpe

Jepp, drikker mandelmelk fast som erstatning for kumelk.

Hadde jeg tålt kumelk hadde jeg valgt det før annet - fordi det fungerer bedre i mat/bakst osv. Har ikke fått noe finere hud, og jeg har vært avholds på melkeprodukter i årevis. 

Mandelmelk synes jeg funker dårlig til kaffe, soya også - men soya er OK(dog noe surt). Oatly IKaffe derimot er superbra til kaffe :hjerte: 

Havremelk er kjipt, men brukte det lenge før mandelmelken kom fordi jeg valgte å kutte ut daglig inntak av rismelk(arsen) og ikke kan ha særlig soyamelk. 

Men alle disse har jo tilsatt sukker, bortsett fra de sukkerfrie variantene som virkelig ikke smaker annet enn pest og kolera.

Endret av Rødstrømpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, moroklompen skrev:

Og ved å ønske å avstå fra å spise animalske produkter så mangler man evnen til kritisk tenking og hjernekapasitet til å søke opp slike ting? Jeg har aldri vært sunnere enn nå. Alle verdiene mine er mye bedre enn før, blitt kvitt uren hud og eksem og får i meg det jeg bør av proteiner hver dag. Jeg sover bedre og energinivået er betraktelig mye bedre.

Okei, du har aldri vært sunnere enn når du kuttet ut den eneste kilden til vitamin b12 som vi mennesker er avhengig av, altså animalske produkter. Du får kose deg med å dø av pernisiøs anemi etterhvert da. Vi får snakkes om energinivået ditt etterhvert når B12 lagrene dine er tomme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, du har aldri vært sunnere enn når du kuttet ut den eneste kilden til vitamin b12 som vi mennesker er avhengig av, altså animalske produkter. Du får kose deg med å dø av pernisiøs anemi etterhvert da. Vi får snakkes om energinivået ditt etterhvert når B12 lagrene dine er tomme ;)

Jeg har selvfølgelig lest meg opp på dette og fått info fra legen min så jeg tar tilskudd av B12 som dekker det daglige behovet. Noe mer du ønsket å få ut?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...