GÃ¥ til innhold

Sort blandebatteri + dusj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på sort blandebatteri og sort dusjamatur på badet. Har sett på tapwell sine i matt sort.  Noen som har erfaringer med disse og kan si noe om hvordan de er å holde rene? 

Anonymkode: 3202b...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sort krom blir som et vanlig takdusjsett i krom. Enkelt å holde. 

På sort matt ser man kalkrester litt fortere, men ikke noe problem å rengjøre.

Anonymkode: ef01c...750

Skrevet

Takk for svar.

Det er sort matt jeg vurderer.  Kan tenke meg at kalkrester viser fortere,  men håper det ikke er slik at jeg må vaske det hele tiden for å holde det fint.  Tørker over ukentlig nå, det går fint.

Kobber er også et alternativ,  det jeg har sett på må poleres fra tid til annen. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kobber er også et alternativ,  det jeg har sett på må poleres fra tid til annen. 

Rose gold må ikke poleres. Det holder seg blank og fint.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rose gold må ikke poleres. Det holder seg blank og fint.

Vet det, men jeg liker best det som er i vanlig kobber og det må visstnok poleres. 

Skrevet

Sorte flater på bad er generelt upraktisk både fordi alle flekker av vann, såpe, tannkrem synes veldig godt og fordi det er mye mer støv enn man skulle tro på et bad. Jeg ville med andre ord ha gått for kobber. Det får selvfølgelig også flekker, men det ser ikke like fort skittent ut som sort. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sort krom blir som et vanlig takdusjsett i krom. Enkelt å holde. 

På sort matt ser man kalkrester litt fortere, men ikke noe problem å rengjøre.

Nei, det er ikke noe problem å rengjøre, men det ser fortere skittent ut. En tannkrem- eller såpeflekk er nok. 

Skrevet

Det var egentlig det med tannkremflekker jeg har vært skeptisk til. Støv har overhodet ikke falt meg inn å tenke på, men du har helt rett,  Leo. Bad er støvsted nr 1. 

Jeg er veldig glad i kobber.  Ikke rose, men den vablige rustikke kobberen. Liker materialet uavhengig av trend.  Det eneste som holder meg igjen fra å gå for det er at det blir litt stål på badet også (på dusjhjørne,  toalett og sikkert noe mer). Litt usikker på hva jeg synes om den blandingen,  men vil ikke ha flere kobberdetaljer (synes det blir litt korny når det matcher for mye).

Ikke enkelt! Nærmer meg frist for at alt må være planlagt og jeg har tusen ting jeg enda ikke har bestemt meg for.

Takk for svar! 

Ts.

Skrevet
2 timer siden, Leo skrev:

Nei, det er ikke noe problem å rengjøre, men det ser fortere skittent ut. En tannkrem- eller såpeflekk er nok. 

Det var jo akkurat det jeg sa..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var egentlig det med tannkremflekker jeg har vært skeptisk til. Støv har overhodet ikke falt meg inn å tenke på, men du har helt rett,  Leo. Bad er støvsted nr 1. 

Jeg er veldig glad i kobber.  Ikke rose, men den vablige rustikke kobberen. Liker materialet uavhengig av trend.  Det eneste som holder meg igjen fra å gå for det er at det blir litt stål på badet også (på dusjhjørne,  toalett og sikkert noe mer). Litt usikker på hva jeg synes om den blandingen,  men vil ikke ha flere kobberdetaljer (synes det blir litt korny når det matcher for mye).

Ikke enkelt! Nærmer meg frist for at alt må være planlagt og jeg har tusen ting jeg enda ikke har bestemt meg for.

Takk for svar! 

Ts.

Hvis du er glad i kobber så gå for det! Må ikke nødvendigvis poleres. Men det får en patina, synes det bare er fint da man ser at det er skikkelige materialer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...