Gå til innhold

Engler og Demoner vs Da Vinci-koden

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har lest begge? Jeg har lest Da Vinci-koden og synes den var bra. Har akkurat kjøpt Engler og Demoner og gleder meg til å lese den. Er den noe a la Da Vinci-koden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Begge bøkene er gode, men jeg likte Engler og Demoner best.

Skrevet

Foreløpig liker jeg også engler og demoner best. Er riktignok ikke ferdig med den enda.

Men jeg likte forfatteren såpass godt at jeg like godt kjøpte digital fortress også. Og det er en til jeg skal ha, men husker ikke hva den heter akkurat nå.

Skrevet

Tipper du kommer til å elske digital fortress, Druscilla, siden den handler om "datating". Jeg likte den i alle fall veldig godt!

Da vinci koden og angels and demons har mye likt i seg, men jeg likte nok også kanskje angels and demons enda bedre enn Da vinci koden. Veldig underholdende bøker begge to!

Deception point er forøvrig bra den også. (Enda en bok av Dan Brown..)

Skrevet

Leste Engler og demoner på engelsk for et år siden, lenge før Dan Brown-hysteriet begynte. Like sprø og usannsynlig, om ikke mer, som DaVinci-koden, men som spenningsroman bedre enn sistnevnte. DaVinci-konden er litt for forutsigbar. Innholdsmessig mye svada, med god underholdning? Absolutt!

Skrevet

Jeg liker DaVinci-koden best. Er kanskje litt pysete og synes alle mordene i Enlger og demoner ble litt vel bestialske og kvalme.Kan være enig i at den kanskje er mer spennende. Men jeg likte godt teoriene i DaVincikoden, selv om de sansynligvis ikke er historisk korrekte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Teoriene er ikke helt nye, men de er jo gøy at han har stappet dem i sammen på denne måten. Enkelte av påstandene hans er dog imidlertid sanne...

Noa, for eksempel, var albino. Uten at denne opplysningen i seg selv nødvendigvis er hjørnesteinen i boken.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Holder på med engler og demoner nu, den virker kjempe bra! Likte da vinci koden også, syns den var kjempe bra! Slutten var litt skuffende da, litt for enkel på en måte :)

Skrevet

Nå har jeg lest de fleste bøkene som har kommet ut av Dan Brown det siste halve året og vil rangere dem slik:

1. Angels&Demons

2. The Da Vinci Code

3. Digital Fortress

4. Deception Point

Nå skal det sies at jeg ikke har lest ferdig Digital Fortress enda, men så langt jeg har kommet er det en bedre bok enn Deception Point. :wink:

Men Angels&Demons er helt klart den beste.

Skrevet

Noen av dere som har lest Sirkelens ende av Tom Egeland da? Den blir jo beskrevet som den norske Da Vinci koden...

Ikke lest noen av dem ennå jeg, og lurer litt på hvor jeg skal starte...

Gjest Chrizzy
Skrevet

Har ikke lest den, men kan i alle fall anbefale da vinci koden :)

Skrevet
Noen av dere som har lest Sirkelens ende av Tom Egeland da? Den blir jo beskrevet som den norske Da Vinci koden...

Ikke lest noen av dem ennå jeg, og lurer litt på hvor jeg skal starte...

Mannen har lest den, og syns den var bra - men syns Da Vinci koden var bedre.

Ellers vet jeg ikke helt om jeg likte Engler og demoner eller Da vinci koden best. Men syns uansett slutten på Engler og demoner var bedre enn den i Da Vinci koden (som var litt skuffende...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Da har jeg lest den ferdig. Må si jeg synes begge bøkene er bra. Noen som vet om de to andre bøkene hans er oversatt til norsk?

Skrevet

Nei, Deception Point og Digital Fortress har enda ikke kommet på norsk.

Sistnevnte leses ut i skrivende stund... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...