Gå til innhold

Datteren min og kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret for min datter. Datteren min fikk kjæreste da hun var 15 år og er nå 17 år og de er fortsatt sammen. Han er like gammel. De har nå vært sammen i to år og har et ganske så alvorlig og voksent forhold. Og det virker som at de sattser på at forholdet skal vare livet ut. Jeg liker kjæresten, er ikke noe problem i han. Hun elsker han virkelig og Jeg støtter forholdet. Men jeg er redd for at hjertet hennes skal bli knust, de begynner å bli voksen og ting endrer seg. Er det flere her som er i lik situasjon? Som har en sønn eller datter i tenårene som har kjæreste? 

Anonymkode: 1ba96...b4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare bra at hun har funnet en hun virkelig liker, enn å oppleve kjærlighetssorg opptil flere ganger pr år? Synes det var en rar tankegang du hadde.

Anonymkode: 30dd1...584

• Liker 6
Skrevet

Kjærlighetssorg, brudd etc er dessverre en del av livet for de fleste mennesker. Du kan ikke skåne datteren din for det. Vær heller glad for at den første kjæresten? hennes eller en av de første ser ut til å være en fin fyr som gir henne positive erfaringer med motsatt kjønn og ikke det motsatte. Kanskje det varer, kanskje ikke, men uansett så er hun lykkelig her og nå og du liker han til og med:)

Anonymkode: e94d3...522

• Liker 13
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjærlighetssorg, brudd etc er dessverre en del av livet for de fleste mennesker. Du kan ikke skåne datteren din for det. Vær heller glad for at den første kjæresten? hennes eller en av de første ser ut til å være en fin fyr som gir henne positive erfaringer med motsatt kjønn og ikke det motsatte. Kanskje det varer, kanskje ikke, men uansett så er hun lykkelig her og nå og du liker han til og med:)

Anonymkode: e94d3...522

Ja du har nok rett. Å oppleve kjærlighetssorg er en del av livet, og er ganske så vanskelig for meg å skåne henne for den opplevelsen. 

Anonymkode: 1ba96...b4c

• Liker 2
Skrevet

Er i akkurat samme situasjon. Vi har snakket om dette, men det er jo litt som å snakke om været neste sommer. Det er jo kun basert på antakelser. 

Viktigere er at de har et bevisst og seriøst forhold til prevensjon og graviditet. 

Så har vi foreldre på begge sider krevd at de planlegger utdanning slik at de tar høyde for for et brudd. 

Begge har klare og ambisiøse planer for studiene og veien videre. Mye mer enn hva jeg hadde. 

Nå er vi forlengst kommet dit at vi håper det går bra, og ønsker de lykke til. 

• Liker 6
Skrevet

Min bror og min svigerinne ble i lag veldig unge, ( 16 og 19) nå 14år senere har di 3 barn, begge har bra jobber, flott hus og hage, båt og bil. Og det er faktisk det eneste paret i vår søskenflokk som ikke er skilt. 👍🏻 Ikke bekymre deg. Det kan gå veldig bra, og blir det brudd så går det bra til slutt det også. 

Anonymkode: 3c80e...2b0

• Liker 3
Skrevet

Kjærlighet i tenårene og sannsynlige brudd er rett og slett en del av livet. Kanskje datteren din og kjæresten slår alle odds og forblir sammen, og kanskje det blir slutt. Kanskje er det hun som ender opp med å slå opp med ham? 

Uansett hva utfallet blir, så er det viktig lærdom for henne nå når hun nærmer seg voksenlivet. 

Jeg syntes du er heldig som ikke har større bekymringer enn det de aller fleste tenåringer i verden opplever, og det har ikke skjedd enda og det er ikke sikkert det skjer en gang!

• Liker 3
Skrevet

Livet kan være ganske for jævlig, det er det man velger for barna sine når man velger å føde dem

Anonymkode: 8ae6d...f47

• Liker 1
Skrevet

Å oppleve å bli knust av kjærlighetssorg er en del av livet. Du kan ikke beskytte henne for alltid, heller være støttende og være en god samtalepartner hvis noe går galt. 

Anonymkode: bd2e4...f01

• Liker 1
Skrevet

Som andre skriver: Kjærlighetssorg er en del av livet. Det er noe de aller fleste har opplevd og kommer seg gjennom.

Anonymkode: c186a...173

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er en del vi foreldre ville ha spart ungene fra,men det kan vi dessverre ikke alltid. De må leve sitt liv med gode og dårlige erfaringer. Uansett hvor leit vi syns det er,eller hvor bekymret vi kan være.

Skrevet

Jeg og min mann ble sammen da jeg var 14 og han 18. Vi er nå rundt 40 og har barn sammen. Stort flott hus, fine biler, båter og gode jobber. Har alltid vært meget fornuftige økonomisk så derfor vi har det godt nå:) Det kan gå bra også!

Anonymkode: 7d11d...25b

• Liker 3
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. Jeg kjenner et par som ble kjærester som 15-åringer, giftet seg som 23-åringer og nå er de 69 og fortsatt gift.

Anonymkode: 95fc5...895

Skrevet

Sånt skjer jo. Det skjedde meg. Var i et forhold fra vi var så unge, vi var sammen mange år, før det plutselig tok brått slutt, noe som kom som et forferdelig sjokk på meg. Tok det svært tungt den første tiden, men som alt annet gikk det over. Er i dag lykkelig og glad, i et nytt forhold, sju år etter bruddet. Sånt skjer jo..det er en risk man tar. Men man kan ikke gå rundt å bekymre seg for de dårlige tidene. Livet har sine opp- og nedturer, og sånn er det bare. Du må heller bare være der for henne både i de gode og de dårlige tidene.

Anonymkode: 23379...d30

• Liker 1
Skrevet

Forstår du er bekymta. Det er jo litt foreldres jobb på en måte. Men dette går nok bra. Blir det slutt er det leit en stund, men er slett ikke sikkert det blir slutt heller. Som andre skriver er de kanskje gift og har unger om 20 år eller så har de gjerne vokst fra hverandre og funnet kjærligheten med en annen. Msn kan aldri vite. Går nok bra likevel 😊

Gjest supernova_87
Skrevet

Kjærlighetssorg er en del livet og det å være menneske. Selv om det er helt forferdelig (og i noen tilfeller til og med kan bringe en inn i en depresjon) vil jeg likevel si at livet ville vært fattigere uten. For kjærlighetssorg betyr at man har hatt noe veldig vakkert og viktig. 

Det er også naturlig at du vil skjerme henne fra noe som gjør så vondt. Men det er ingenting du kan gjøre. Å bli hindret fra kjærlighet er gjerne verre enn å oppleve at den tar slutt. 

Skrevet
15 minutter siden, Rainstorm skrev:

Kjærlighetssorg er en del livet og det å være menneske. Selv om det er helt forferdelig (og i noen tilfeller til og med kan bringe en inn i en depresjon) vil jeg likevel si at livet ville vært fattigere uten. For kjærlighetssorg betyr at man har hatt noe veldig vakkert og viktig. 

Det er også naturlig at du vil skjerme henne fra noe som gjør så vondt. Men det er ingenting du kan gjøre. Å bli hindret fra kjærlighet er gjerne verre enn å oppleve at den tar slutt. 

Ja. Hvordan er det ordtaket igjen... Det er bedre å ha elsket og mistet enn å aldri ha elsket noen... eller noe i den dur 

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært glad for at hun hadde hatt kjæreste over tid, slik at hun kan eksperimentere med han og ikke en haug med andre gutter. 

Anonymkode: 6bbfd...f05

Skrevet
På 2.9.2017 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Hadde vært glad for at hun hadde hatt kjæreste over tid, slik at hun kan eksperimentere med han og ikke en haug med andre gutter. 

Anonymkode: 6bbfd...f05

Hadde ikke gjort no det heller så lenge hun var nøye med prevensjonen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...