AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Er det slike panelplater som er in nå, gjerne i hvitt? Er det en trend som kommer til å holde seg i mange år? Synes dere at det er fint? Jeg valgte (dessverre) malbar miljøstrie + malbar glassfiberstrie for noen år tilbake. Var det et dumt valg? Anonymkode: 32d55...716
Daisy_B Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 Jeg mener bestemt at smartpanel allerede er "ut" for lenge siden. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 1 minutt siden, Daisy_B skrev: Jeg mener bestemt at smartpanel allerede er "ut" for lenge siden. Takk for svar Hva synes du er penest å ha på veggene? Jeg valgte overmalbar strie med mønster (ikke fiskebensmønster), ettersom jeg så på det som praktisk og enkelt å bytte farge ved å bare male over. Hva synes du om det? Anonymkode: 32d55...716
bekka79 Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 Jeg personlig er veldig glad i panelplater, bryr meg døyten om hva som er inn eller ut. Er jeg som i hovedsak skal like det;) Kjempe enkelt å sette opp over gamle, stygge og slitte vegger, samt lett å fornye pent med nye farger Og veldig lett å holde rene. Synes fort at tapet eller helsparklede vegger ser skittent og slitt ut, og vanskligere å holde rene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #5 Skrevet 29. august 2017 Jeg kunne aldri hatt panelplater. Her går det i gips. Lett å male og holde rent Anonymkode: 46a48...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #6 Skrevet 29. august 2017 Jeg gir en god f i hva som er in og ikke, og velger det jeg selv liker. Jeg synes panel kan være fint. Men dessverre er det noe drit når du skal male... Vi kjøpte hus i vår, og har til nå ikke orket å begynne på den mintgrønne kjellerstuen. Tar MYE lenger tid når du må male med pensel enn når du kan kjøre på med rulle på langskaft. Anonymkode: 5ad2a...9b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 Vi har byttet ut våre til fordel for gips. Det så ikke helt bra ut i en 60-talls blokkleilighet. Anonymkode: e6497...d41 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #8 Skrevet 29. august 2017 Jeg synes ett rom kan være greit, men ikke i hele huset. Ser ut som en hytte. Vi har rene gipsvegger og tapet noen steder. Anonymkode: 834ac...55d 1
Trolltunge Skrevet 29. august 2017 #9 Skrevet 29. august 2017 Flyttet i begynnelsen av året, og her var en av fire etasjer allerede pusset opp da jeg kjøpte. Med panelplater. Resten pusser jeg selv opp med gips. Det ser greit ut med panelplater, men veldig fristende å bytte ut med gips i den etasjen også. Synes det er penere og mer moderne med slette vegger. Strie blir det ikke i mitt hus! Brukte mye tid på å bli kvitt det i forrige hus. 1
Gjest Coolaid Skrevet 29. august 2017 #10 Skrevet 29. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det slike panelplater som er in nå, gjerne i hvitt? Er det en trend som kommer til å holde seg i mange år? Synes dere at det er fint? Jeg valgte (dessverre) malbar miljøstrie + malbar glassfiberstrie for noen år tilbake. Var det et dumt valg? Anonymkode: 32d55...716 Drit langt i om det er "inn" eller "ut".... hva syns du selv er finest og mest praktisk? Vi har tilsvarende i stuen, det ble kjempefint og vi slapp å male. Senere kan vi også male over dersom vi ønsker andre farger. Det er også lett å montere og finnes i mange utførelser og farger. En i familien har akkurat renovert en hel leilighet som går over to plan. Der er det utelukkende brukt smartpanel eller lignende i alle rom og ganger. Det har blitt kjempefint, ser nytt og moderne ut. Det er helt vanlig å bruke. Det har eksistert i mange år og kommer til å være like populært i mange år.
Kontormus Skrevet 29. august 2017 #11 Skrevet 29. august 2017 "Ut" eller "in" er ikke særlig relevant. Velg det du liker selv, eller det som passer best til hjemmet. Panel, eller panelplater passer best til eldre hus. Og kan også godt brukes i nye. De gir litt liv til veggen med sine profiler. Glatt gips er pregløst og tamt, syns jeg, men dette er det mange som velger. Tapet er tilbake, både som fondvegg og for alle veggene. Var nylig i nabolandet, og så et hinsides utvalg av tapeter, noen i kule retromønstre. Som lett kan kamufleres med annet når den tid kommer at en blir lei. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #12 Skrevet 29. august 2017 Tusen takk for gode tips og råd @AnonymBrukere @bekka79 @Trolltunge @Coolaid og @Kontormus Anonymkode: 32d55...716
*Ariel* Skrevet 30. august 2017 #13 Skrevet 30. august 2017 Det finnes også sånne plater som er helt glatte. Det har vi valgt i stuen 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #14 Skrevet 30. august 2017 6 timer siden, *Ariel* skrev: Det finnes også sånne plater som er helt glatte. Det har vi valgt i stuen Må man sparkle skjøtene mellom dem? Anonymkode: 5810c...94e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #15 Skrevet 30. august 2017 Selv foretrekker jeg ekte panel fremfor panelplater. Likevel er panelplater hundre ganger finere enn upersonlige og døde gipsplater som "alle" skal ha nå for tiden. Det skal også lite til før gips etterlater seg et digert krater, dersom uhellet er ute. Gips krever og spesialskruer for alt som skal monteres opp. Jeg regelrett avskyr gipsvegger!! Drit i hva som er in, og gå heller for det DU liker. Anonymkode: 83e9f...1f7 1
*Ariel* Skrevet 31. august 2017 #16 Skrevet 31. august 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Må man sparkle skjøtene mellom dem? Anonymkode: 5810c...94e Nei. Vi har bare malt dem. Hvis du går helt tett på og ser veldig nøye så kan du gjerne se skjøtene, men ikke til dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #17 Skrevet 31. august 2017 2 minutter siden, *Ariel* skrev: Nei. Vi har bare malt dem. Hvis du går helt tett på og ser veldig nøye så kan du gjerne se skjøtene, men ikke til dagen. Tusen takk for svar, kjekt å vite om vi bestemmer oss for slike. Anonymkode: 5810c...94e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå