Gå til innhold

Ser ikke ut til å komme meg tilbake i yrket mitt, er så lei meg😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i en årrekke arbeidet innenfor helse, har de siste årene vært på aap. Har posttraumatiskstress og sliter litt i forhold til dette,men har blitt mye bedre siste tiden.

Da jeg var på møte med nav og arbeidsgiver , var arbeidsgiver veldig negativ til å finne en løsning der jeg kunne arbeide meg sakte men sikkert opp igjen på egen arbeidsplass. Fikk egentlig beskjed om at jeg hadde for høye forventninger til meg selv og burde se på andre jobbalternativer.

Jeg er så lei meg, går nesten i bakken og føler at alt det harde arbeidet jeg har lagt til grunn for å bli bedre er bortkastet. Saksbehandler avsluttet møtet fordi jeg "koblet ut". Skal på nytt møte med nav snart, har bare lyst å gi opp.

Alt jeg vil er å fungere...

Anonymkode: 663b1...0b0

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Veldig kjedelig for deg Ts.

Men poenget er at du står på og kanskje finner en god løsning for deg selv. Du må ikke gi opp. Dette kan være den motoren du trenger for å komme videre. Vet det kanskje ser overfladisk ut for deg nå,men kanskje ikke på lengre sikt..

Det fins flere alternativer,og det er vel greit å prøve dem ut før du eventuelt går tilbake til det yrket du "brenner for". Ta det som en utfordring.

Vet ikke hva som er rett og galt ifh til lov,regler osv. Har kun lest innlegget ditt. Stå på! 

Skrevet

Er heldigvis heldig og har en saksbehandler som forstår og står ved min side gjennom prosessen. Føles så urettferdig den "dommen" jeg fikk av arbeidsgiver, jeg var en stor ressurs, er på vei til å bli meg selv igjen og kommer til å bli en ressurs i fremtiden. 

Du har nok rett, kanskje jeg må se på dette som en mellomstasjon, der jeg får ulike erfaringer , det kan ikke skade.

En ting er i allefall sikkert: når jeg blir 100% igjen skal jeg ikke inn i samme bedrift igjen. De har vist at de ikke har troen på meg når jeg trengte det mest.

Hi

Anonymkode: 663b1...0b0

Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Vært på AAP en god stund grunnet ptsd og depresjon. Jeg har med psykologen på alle slike møter. Da har jeg en som taler min sak og dersom jeg koblet ut så tar hun over eller hjelper meg tilbake. Jeg skal også tilbake til helsevesenet og veien tilbake er tøff. Men man har faktisk rettigheter!

Anonymkode: 52936...b07

Skrevet

Har du kontakt med tillitsvalgt i foreningen? Har det i det hele tatt vært vurdert hvilke tilretteleggingsmuligheter det er? 

Anonymkode: 1ce90...97d

Skrevet

Hvis du har vært flere år på aap så er det jo begrenset hva bedriften er pliktig til å tilrettelegge, og det kan fort bli dyrt for dem også. Hva med å søke seg en annen jobb, deltidsstilling f.eks og så jobbe seg oppover?

Anonymkode: f190a...8e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...