Gå til innhold

Narkomane naboer vasker 5-6 maskiner om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nabo med narkomane/eksnarkomane som brøler og kjefter hver dag. Vaskemaskinen deres er rett over mitt soverom. De har den på HELE tiden. Det rister i hele rommet, om natten, klokken 6 om morningen, formiddag, ettermiddag. Den har gått i ett sett i flere uker. Hadde forstått det dersom de samlet opp mye klær og tok en storvask. Men de kan umulig ha så mye å vaske at de må vaske 5 maskiner hver dag i ukesvis. Tror de skrur på en tom maskin bare for å irritere.

Er det noen logisk forklaring på hvordan det er mulig. Jeg får ikke sove og den står på akkurat nå og. Jeg får dotter i ørene for det rister kraftig. 6 om morningen står den også på. Når jeg kommer hjem fra jobb vil jeg sove litt men DA står den også på!! Alltid! Er de inkontinente eller noe som gjør at dette faktisk er mulig. Det er som å bo i et konstant jordskjelv.

Anonymkode: 6abbd...776

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en vifte eller noe i steden altså? Virker litt merkelig å skulle ha på vaskemaskinen hele tiden? 

Anonymkode: 2b15b...8e4

• Liker 4
Skrevet

Hva med å si ifra? Evt flytte? Hvor lenge har du bodd der, og har det alltid vært sånn? Ta det opp i styret ( hvis det er leiligheter/blokk/leiegård ).

Anonymkode: 8bfec...279

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en vifte eller noe i steden altså? Virker litt merkelig å skulle ha på vaskemaskinen hele tiden? 

Tenkte på det samme. Vet at noen vifter kan være knyttet til f.eks lys på et bad, og så lenge lyset står på, durer viften. Tror også varmepumper har en lyd som kan minne om vaskemaskin.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører det er vaskemaskinen på hvordan den snurrer og så tar pause, også kommer sentrifugeringen. 

Skrevet

Håper du leier og ikke eier... Ellers kan du jo prøve å finne sikringen og bryte strømmen. Eller kan du sende 10 0000 klager og vente på at ingenting skjer. Bruker de amfetamin må du for all del ikke provosere frem noe. De blir gjerne stein hakke gal, bokstavelig talt.

Anonymkode: bbc2c...5d1

Skrevet

Hvitvasking av narkopenger? :erter:

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å si ifra? Evt flytte? Hvor lenge har du bodd der, og har det alltid vært sånn? Ta det opp i styret ( hvis det er leiligheter/blokk/leiegård ).

De er veldig aggresive, hører ting knuse og dunke. Jeg vil flytte men har 1 års bindingstid på kontrakten. Har bodd her siden juni. Politiet har kommet på grunn av bråk da naboer langt vekke har klaget. Men den vaskemaskinen forstår jeg ikke hvordan de kan bruke så ofte. Kanskje de bare har 1 par med klær de må vaske hele tiden. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er veldig aggresive, hører ting knuse og dunke. Jeg vil flytte men har 1 års bindingstid på kontrakten. Har bodd her siden juni. Politiet har kommet på grunn av bråk da naboer langt vekke har klaget. Men den vaskemaskinen forstår jeg ikke hvordan de kan bruke så ofte. Kanskje de bare har 1 par med klær de må vaske hele tiden. 

Skjønner at det er kjipt, men kan du ikke ta det opp med andre naboer? Klage til styret? Det er jo ordensregler i leilighetskomplekser og skal være stille etter kl 23.

Skrevet

For det første er det fullstendig urelevant at de er narkomane. Det var en unødvendig detalj å nevne, som beviser hvordan du dømmer de ut i fra det.

For det andre så kan det hende at det slettes ikke er hos de bråket kommer fra. I blokk så går lyden i bane i betongen, og det som kan høres ut som kommer ovenifra, kan komme sidenifra, eller på skråfra. Det som kan høres ut som kommer sidenifra kan komme undenifra eller påskråfra.  Hadde akuratt samme problemstilling i min blokk, hørtes ut som en vaskemaskin som dunket hele dagen og natta i perioder og til slutt gikk jeg opp til personen over. Der var det musestille, og etter å ha snakket med en annen god nabo fant jeg ut at lyden kom fra to leiligheter ved siden av meg istedet.

Samme har skjedd en gang jeg fikk personen  over meg på døra (da en leieboer før vedkommende som leier nå) som var helt sikker på at det var jeg som spilte musikk, for det vibrerte i gulvet hans og lyden kom nedenfra. Jeg sov og hadde ikke på musikk, hørte ikke noe musikk engang, men da jeg ble med han opp hørte jeg det jo. Vi gikk en lytterunde fra dør til dør og kilden var på skrå to etasjer over han.

Lyd flytter seg med materiet, så det er ikke sikkert det kommer derifra det høres ut i luften/luftrommet.

Anonymkode: 8ce2a...c22

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første er det fullstendig urelevant at de er narkomane. Det var en unødvendig detalj å nevne, som beviser hvordan du dømmer de ut i fra det.

For det andre så kan det hende at det slettes ikke er hos de bråket kommer fra. I blokk så går lyden i bane i betongen, og det som kan høres ut som kommer ovenifra, kan komme sidenifra, eller på skråfra. Det som kan høres ut som kommer sidenifra kan komme undenifra eller påskråfra.  Hadde akuratt samme problemstilling i min blokk, hørtes ut som en vaskemaskin som dunket hele dagen og natta i perioder og til slutt gikk jeg opp til personen over. Der var det musestille, og etter å ha snakket med en annen god nabo fant jeg ut at lyden kom fra to leiligheter ved siden av meg istedet.

Samme har skjedd en gang jeg fikk personen  over meg på døra (da en leieboer før vedkommende som leier nå) som var helt sikker på at det var jeg som spilte musikk, for det vibrerte i gulvet hans og lyden kom nedenfra. Jeg sov og hadde ikke på musikk, hørte ikke noe musikk engang, men da jeg ble med han opp hørte jeg det jo. Vi gikk en lytterunde fra dør til dør og kilden var på skrå to etasjer over han.

Lyd flytter seg med materiet, så det er ikke sikkert det kommer derifra det høres ut i luften/luftrommet.

Det er veldig relevant at de er narkomane. Det er helt unormalt å ha vaskemaskinen på så ofte i ukesvis. Det er nok heroin de tar, det er relevant fordi jeg lurer på om det er noe spesielt de gjør. Kan umulig ha så mye klær at de må vaske 6 maskiner om dagen så lenge. De må nok prøve å hvitvaske penger ja. :) Høres ut som de river ned hele leiligheten, forstår bare ikke hva søren de driver med. Det er der lyden kommer fra for det er eneste leilighet over meg og hele rommet og lampen rister.

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er slettes ikke irrelevant. Det er også viktig i forbindelse med hvordan man velger å gå frem for å løse problemet. Det er viktig å ta sine forholdsregler. En ruset person kan være farlig. 

Anonymkode: 8618c...d43

• Liker 13
Skrevet

Hahahaha du tror det er heroinister som putter penger i vaskemaskinen , ja mange milliarder siden den står å går i ukesvis, for å hvitvaske dem??? Du vet at hvitvasking av penger ikke har noe som helst å gjøre med det vi assosierer med "vasking" ?? Man putter ikke penger i vaskemaskinen :fnise:

Selvom taklampa di rister, så kan det godt være en ved siden av deg som er kilde til bråket. Det kan til og med være noen som bygger bortenfor blokka deres. Som sagt, lyd ledes i materie, og flytter seg som en slags "bane" sånn.

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten delte vaskerom med noen som holdt på sånn da han studerte. De vasket ofte et plagg om gangen, vaskemaskinen var nesten aldri ledig og ble til slutt ødelagt av å kjøre for lett vask. 

Skrevet

Klag til styret først og fremst, men være klar over at det er vanskelig å få ut folk. Det må være mange skriftlige klager, og advarsler om utkastelse før man faktisk kan sette det i kraft juridisk. Jeg ville forsøkt å ha funnet smutthull i kontrakten for å komme unna på grunn av forhold som gjør det ubeboelig, som f. eks. bråk fra narkomane.

Anonymkode: 9ca2d...47e

Skrevet

Kanskje de glemmer å henge dem opp når de er ferdige, og vasker på nytt for å slippe at klærne mugner? :P 

Du vet vel ikke sikkert om alle maskinene kommer fra samme leilighet? Om det bare er deres to leiligheter, ville jeg ringt på og gitt dem en pakke med Omo Color og sagt at det er viktig å bruke vaskemiddel som beskytter fargene, særlig når de vasker dem så ofte. 

Anonymkode: 8c7d4...974

Skrevet
29 minutes ago, AnonymBruker said:

Hahahaha du tror det er heroinister som putter penger i vaskemaskinen , ja mange milliarder siden den står å går i ukesvis, for å hvitvaske dem??? Du vet at hvitvasking av penger ikke har noe som helst å gjøre med det vi assosierer med "vasking" ?? Man putter ikke penger i vaskemaskinen :fnise:

Selvom taklampa di rister, så kan det godt være en ved siden av deg som er kilde til bråket. Det kan til og med være noen som bygger bortenfor blokka deres. Som sagt, lyd ledes i materie, og flytter seg som en slags "bane" sånn.

Det er ikke uvanlig å bruke vaskemaskin eller tôrketrommel for å få helt nye sedler til å se ut som om de har vært i sirkulasjon en stund - men det som beskrives her skulle tilsi at disse hadde pall på pall med usirkulerte sedler. Det har ikke vært noen bankran i den størrelsen på årevis, så dette har neppe med noe slikt å gjøre.

Anonymkode: 8aff1...ea3

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig mulig å ikke skjønne at det der var en spøk, både fra den som sa det og det TS svarte? Det er så innlysende at jeg har vanskelig for å tro at du ikke forstod såpass.

Anonymkode: ab58b...07b

• Liker 9
Skrevet

Som tidligere nevnt: Snakk med styret.

Veldig konkret så tenker jeg at vaskemaskinen står rett på gulvet, uten dempere. 

Lyden vil da følge strukturen, og det kan høres urimelig godt.

Anonymkode: deac7...cca

Skrevet

Kanskje de har sex oppå vaskemaskin når den sentifugerer? :ninja:

Anonymkode: 952bc...55f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...