Gjest Catwoman Skrevet 15. januar 2005 #1 Skrevet 15. januar 2005 hvor får jeg kjøpt det hen? har ikke sett det i butikken, men kanskje jeg ikke har letet godt nok?
Ingeborg Skrevet 15. januar 2005 #2 Skrevet 15. januar 2005 Helsekost, tror jeg - og så muligens på apoteket.
Ingeborg Skrevet 15. januar 2005 #4 Skrevet 15. januar 2005 Ifølge denne siden finnes det ølgjærtyper som inneholder B12, men tydeligvis finnes det ikke i alle.. http://www.labnett.com/Analyser/vitaminer.htm
Gjest GreenSky Skrevet 15. januar 2005 #7 Skrevet 15. januar 2005 inneholder det b12, vet du det? Ølgjær som jeg har sett, inneholder ikke b12. B-vitaminer inneholder det, om enn i veldig små doser. (pleier alltid å lese bakpå div. pakker ) finnes i helsekost. Jeg får b12 sprøyte hos legen, fikk senest en i går. En kan også få b12-piller på resept av legen. Det er det beste.
Gjest Catwoman Skrevet 15. januar 2005 #8 Skrevet 15. januar 2005 Jeg har også fått de i sprøyter, har noen liggende, søsteren min er sykepleier så hun setter de på meg, men syns det er greit å slippe å være avhengige av de. Også fant jeg nettopp ut at vitamin pillene mine kun inneholder 1 mikrogram b12, og dagsdose visstnok er 3-5 mikrogram. Så altså lyver de når de sier 1 tablett daglig inneholder dagsbehovet av de vitaminene og mineralene som finnes i glasset :-? Men hvis ølgjær bare inneholder beskjedne mengder av andre b-vitaminer også... hva er det egentlig godt for da?
Gjest GreenSky Skrevet 15. januar 2005 #9 Skrevet 15. januar 2005 B12 er et problem for oss veggiser. Jeg synes sprøyta er grei jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2005 #10 Skrevet 15. januar 2005 Mener jeg har sett ølgjær på Rimi jeg....står sammen med vitaminpiller osv.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2005 #11 Skrevet 15. januar 2005 B12 finnes vel utelukkende i animalske kilder?' Se denne tråden, der jeg siterte en fin bok som heter "Helse på grønn resept" http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ght=vitamin+b12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå