Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Firmaet jeg jobber i har iløpet av 2016 tjent såpass at det har fått pålegg om revisor-- hvordan fungerer dette? Vil revisor kun gå gjennom regnskapet for 2016 eller for tidligere år også?

Anonymkode: b38ef...a0b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Firmaet jeg jobber i har iløpet av 2016 tjent såpass at det har fått pålegg om revisor-- hvordan fungerer dette? Vil revisor kun gå gjennom regnskapet for 2016 eller for tidligere år også?

Man blir da revisjonspliktig fra 2017, så de skal ikke revidere tidligere år. Dersom ledelsen virkelig ønsker det kan de jo sikkert spørre om revisor vil revidere tidligere år, men det tror jeg bare blir et pengesluk. 

Anonymkode: a0904...d2a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man blir da revisjonspliktig fra 2017, så de skal ikke revidere tidligere år. Dersom ledelsen virkelig ønsker det kan de jo sikkert spørre om revisor vil revidere tidligere år, men det tror jeg bare blir et pengesluk. 

Så det vil ikke bli noen kontroll av tidligere år?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei.

Skrevet

I utgangspunktet er det riktig at revisor kun ser på det året regnskapet revideres for, men dersom det ligger eiendeler eller gjeld i balansen fra tidligere år, kan det være nødvendig å se opphavet til dette.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres lettere stresset ut :fnise: hva har du gjort? 👀

Anonymkode: 0817b...0b5

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres lettere stresset ut :fnise: hva har du gjort? 👀

Anonymkode: 0817b...0b5

Jeg har ikke gjort noe, er kun en skarve ansatt uten noe ansvar i fht økonomi og regnskap--- men jeg vet tilfeldigvis at det er noen uregelmessigheter i tidligere års regnskap..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...