AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Del Skrevet 28. august 2017 Det er ei jente jeg virkelig, virkelig ikke liker av diverse årsaker. Når jeg ser henne føles det som om blodet koker, og kan se for meg hvor rød jeg er i fjeset mens det siver damp ut av ørene mine. Om blikk kunne drept, hadde hun vært dau for lenge siden. Jeg er egentlig veldig rolig av meg, gidder aldri å skape drama, er så vidt jeg gidder å konfrontere folk som virkelig fortjener å høre det, og jeg er veldig konfliktsky. Men det jeg er redd for, er om jeg er ute på byen kveld og ser henne. Har gått på en smell i fylla før og smekka til en annen jente, og fikk en på tygga tilbake senere som endte opp med at jeg måtte på legevakten. Det er jo så dumt som det går an å bli, og egentlig bare barnslig fjortisdrama, men jeg og hun jenta ordnet opp senere. Uansett er jeg redd jeg ikke klarer å holde meg i en sånn situasjon igjen. Jeg har jo gått på en smell før og klarer ikke å utelukke at det skjer igjen. Jeg ligger jo med disse tankene i edru tilstand her, og kan ikke se for meg at det blir bedre av alkohol. Forsåvidt drikker jeg veldig sjeldent, og med unntak av den ene gangen, så pleier det ikke å være noe styr. Tror ikke jeg kommer til å møte henne på byen sånn egentlig, men om det skjer så får hun seg nok et smekk over øret hun også. Jeg bare lurer på om det er vanlig å gå rundt med sånne følelser? Gjør dere det, og har dere gått på samme smell som meg før? Anonymkode: 9d78a...4e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #2 Del Skrevet 28. august 2017 Bare å kontrollere seg, intet annet. Smekker man til noen, argumenterer man på apekattnivå. Patetisk. Anonymkode: 64db1...720 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #3 Del Skrevet 28. august 2017 Forstår ikke helt hvordan du klarer irritere deg så mye over en person som ikke virker å være i livet ditt egentlig med mindre hun er en eks eller noe sånt? Antar hun har gjort deg noe for å fortjene det, men det er bare idiotisk å måke til folk du hater. Da blir du fort bare anmeldt og hun "vinner". Kan du ikke heller bare være grisefrekk verbalt mens du er edru og bruke ting du vet om henne mot henne bare for å være kjip hvis du MÅ ta henne? Det pleier være mye mer virkningsfullt enn at hun sitter å sipper til politiet med en blåveis og kan slenge dritt om at du er en voldelig person i ettertid. Anonymkode: c7cd5...872 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #4 Del Skrevet 28. august 2017 Hvorfor liker du henne ikke? Anonymkode: 1c22b...7cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #5 Del Skrevet 28. august 2017 Har aldri dratt til noen på byen og har ikke følt behov for å gjøre det heller. Hvis du ikke tror du klarer å la være å bli voldelig i fylla så må du la være å drikke. Hvorfor er det å slå et alternativ for deg? Verdt å tenke over. Anonymkode: 672ca...268 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #6 Del Skrevet 28. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt hvordan du klarer irritere deg så mye over en person som ikke virker å være i livet ditt egentlig med mindre hun er en eks eller noe sånt? Antar hun har gjort deg noe for å fortjene det, men det er bare idiotisk å måke til folk du hater. Da blir du fort bare anmeldt og hun "vinner". Kan du ikke heller bare være grisefrekk verbalt mens du er edru og bruke ting du vet om henne mot henne bare for å være kjip hvis du MÅ ta henne? Det pleier være mye mer virkningsfullt enn at hun sitter å sipper til politiet med en blåveis og kan slenge dritt om at du er en voldelig person i ettertid. Anonymkode: c7cd5...872 Hun er ikke en eks, men hun har bevisst ødelagt en del ting i livet mitt. Jeg er forresten jente selv. Er helt enig i at det å smekke til noen er helt idiotisk, og jeg er klar over at det bare går utover meg selv. Men den gangen jeg gjorde det, så bare skjedde det. Husker ikke hva jeg tenkte, vet bare at jeg så hun jenta, og marsjerte bort og dro til henne. Det var som om det var en refleks. Jeg skal selvsagt ikke unnskylde meg selv ved å si at det var en refleks, men det var sånn det føltes, og det er det jeg ser for meg kan skje igjen. Har egentlig ikke noe behov for å ta henne sånn sett, men samtidig så trenger jeg på en måte å uttrykke sinne overfor henne. Vi har pratet, men hun nekter på absolutt alt, uansett hva, og en gang konfronterte jeg henne med noe som kunne vært veldig ødeleggende, og da ignorerte hun alt sammen. Jeg føler vi er forbi pratestadiet, og jeg vet at om jeg hadde gitt henne et klaps, så hadde jeg følt meg mye lettere selv. Innser hvor patetisk dette høres ut og som sagt tror jeg ikke at jeg kommer til å havne i den situasjonen med henne, men den følelsen sitter virkelig i meg altså. Anonymkode: 9d78a...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #7 Del Skrevet 28. august 2017 Du lar deg selv miste kontrollen? Hva skjer i hodet ditt når du tror at du har lov til å slå til et annet menneske? Anonymkode: 8443a...234 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #8 Del Skrevet 28. august 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Hun er ikke en eks, men hun har bevisst ødelagt en del ting i livet mitt. Jeg er forresten jente selv. Er helt enig i at det å smekke til noen er helt idiotisk, og jeg er klar over at det bare går utover meg selv. Men den gangen jeg gjorde det, så bare skjedde det. Husker ikke hva jeg tenkte, vet bare at jeg så hun jenta, og marsjerte bort og dro til henne. Det var som om det var en refleks. Jeg skal selvsagt ikke unnskylde meg selv ved å si at det var en refleks, men det var sånn det føltes, og det er det jeg ser for meg kan skje igjen. Har egentlig ikke noe behov for å ta henne sånn sett, men samtidig så trenger jeg på en måte å uttrykke sinne overfor henne. Vi har pratet, men hun nekter på absolutt alt, uansett hva, og en gang konfronterte jeg henne med noe som kunne vært veldig ødeleggende, og da ignorerte hun alt sammen. Jeg føler vi er forbi pratestadiet, og jeg vet at om jeg hadde gitt henne et klaps, så hadde jeg følt meg mye lettere selv. Innser hvor patetisk dette høres ut og som sagt tror jeg ikke at jeg kommer til å havne i den situasjonen med henne, men den følelsen sitter virkelig i meg altså. Anonymkode: 9d78a...4e4 Hev deg over dette. Hvis du har aggresive tendenser, kontakt psykolog og vurder sinnemestringskurs! Anonymkode: 8443a...234 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #9 Del Skrevet 28. august 2017 Ja det er vel vanlig å kjenne ekstremt hat mot noen som har skapt ekstreme følelser i deg, som foreksempel en kvinne som er årsaken til brudd med en du elsket, eller en kvinne som har hengt deg ut og vært direkte ond fordi hun vil få alle til å like deg mindre for å heve seg selv. Det er derimot ikke sagt at det er sunt, åpenbart, og man bør leve etter ordtaket "Let Go, Let God" og gi slipp på negative følelser som hat og sinne og la karma ta seg av deg. Det går jo bare enda mer ut over ditt eget liv å gå å bære på hat, og det viser at vedkommende fremdeles har en viss form for makt og innflytelse på deg. Jeg har flere ganger slått noen ja, men mest i selvforsvar hvor jeg har følt meg truet i ord eller handling, eller fordi det har vært fremprovosert der og da og aldri opplevd å miste overtaket i en sånn eskalert situasjon, blandt annet en jente som lenge var stygg mot meg pga uberittiget sjalusi og som plutselig ble truende og yppa, hun fikk juling, men det har jo ikke vært en god følelse når man vet at man før eller siden møter vedkommende igjen, men folk som får seg en sånn støkk vet jo som oftest at det er en god grunn til det og at de egentlig fortjente det, så de unngår å fremprovosere neste gang igjen. Anonymkode: df57d...15b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #10 Del Skrevet 28. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri dratt til noen på byen og har ikke følt behov for å gjøre det heller. Hvis du ikke tror du klarer å la være å bli voldelig i fylla så må du la være å drikke. Hvorfor er det å slå et alternativ for deg? Verdt å tenke over. Anonymkode: 672ca...268 Som sagt drikker jeg sjelden, ikke mer enn en gang hver tredje måned. De gangene jeg drikker går det helt knirkefritt(med unntak av den ene gangen for noen år siden), og jeg tåler veldig mye fra alle andre før jeg eventuelt blir sur, og da drar jeg bare hjem og legger meg. Har bare et behov for å slå denne jenta, og selv om det sikkert høres tullete ut så har jeg verken behov for, eller lyst til å skade henne. Bare et klaps, fordi jeg tror det vil fjerne et tonn fra skuldrene mine. Herregud så egoistisk egentlig, men det er bare sånn det føles. Det er sikkert vanskelig å forstå, og kanskje jeg ikke helt klarer å få det godt nok fram i denne tråden heller, men det sitter liksom så dypt inni meg, nesten som et instinkt. Anonymkode: 9d78a...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #11 Del Skrevet 28. august 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ei jente jeg virkelig, virkelig ikke liker av diverse årsaker. Når jeg ser henne føles det som om blodet koker, og kan se for meg hvor rød jeg er i fjeset mens det siver damp ut av ørene mine. Om blikk kunne drept, hadde hun vært dau for lenge siden. Jeg er egentlig veldig rolig av meg, gidder aldri å skape drama, er så vidt jeg gidder å konfrontere folk som virkelig fortjener å høre det, og jeg er veldig konfliktsky. Men det jeg er redd for, er om jeg er ute på byen kveld og ser henne. Har gått på en smell i fylla før og smekka til en annen jente, og fikk en på tygga tilbake senere som endte opp med at jeg måtte på legevakten. Det er jo så dumt som det går an å bli, og egentlig bare barnslig fjortisdrama, men jeg og hun jenta ordnet opp senere. Uansett er jeg redd jeg ikke klarer å holde meg i en sånn situasjon igjen. Jeg har jo gått på en smell før og klarer ikke å utelukke at det skjer igjen. Jeg ligger jo med disse tankene i edru tilstand her, og kan ikke se for meg at det blir bedre av alkohol. Forsåvidt drikker jeg veldig sjeldent, og med unntak av den ene gangen, så pleier det ikke å være noe styr. Tror ikke jeg kommer til å møte henne på byen sånn egentlig, men om det skjer så får hun seg nok et smekk over øret hun også. Jeg bare lurer på om det er vanlig å gå rundt med sånne følelser? Gjør dere det, og har dere gått på samme smell som meg før? Anonymkode: 9d78a...4e4 Er du mellom 18-20? Mitt tips er å ikke drikke før du vet du kan kontrollere deg. Anonymkode: 693c8...4d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiljaMarie Skrevet 28. august 2017 #12 Del Skrevet 28. august 2017 Søk hjelp før du drar på byen å drikker. Det er ALDRI greit å slå noen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #13 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg svarte deg litt over her, med å vente med å drikke til du har kontroll på følelsene dine. Jeg har selv vært en ung jente med altfor mye følelser som har hatt en tendens til å komme ut når jeg ble full. Jeg hadde mine grunner, men jeg har vært heldig som ikke har blitt tatt inn av politiet pga vold. Heldig! For jeg har slått ned 4 mennesker. Jeg ble fysisk angrepet av to av de og så muligheten til å slå tilbake. Jeg er verken stor eller sterk, men med riktig dose sinne/innestengt sinne er det mye man kan utrette. De to andre har det vært en verbal diskusjon/misforståelse som førte til slåsskamp. Jeg er jente. Rett før jeg fylte 20 snudde jeg, sluttet å feste og drikke et helt år før å roe ned på alle disse følelsene. Gikk til psykolog og en type trening som roet meg kraftig ned. Nå er jeg blant de mildeste personene, en fyr kastet drinken sin ubegrunnet over hele meg og mobilen min. Før ville jeg svart med å kanskje kaste et glass på han, eller bare slå. Nå tørket jeg meg og snudde meg vekk. Av diverse tilfeldige kommentarer ment i frekkeste mening har jeg fnist eller bare gått. Jeg mister aldri kontrollen lengre. Du må jobbe med seg selv! Anonymkode: 693c8...4d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #14 Del Skrevet 29. august 2017 Hvis jeg hadde vært hun andre i denne situasjonen og fått en smekk av deg så hadde du endt opp med anmeldelse og det hele. Er det virkelig noe du har lyst til å utsette deg selv for? Jeg kan forstå tankene dine, men at du har en magefølelse for at dette faktisk KAN skje, må taes alvorlig både mtp. henne og deg selv. Si dette til legen din og få hjelp til å håndtere sinne. Anonymkode: 2d9fb...a84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #15 Del Skrevet 29. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Som sagt drikker jeg sjelden, ikke mer enn en gang hver tredje måned. De gangene jeg drikker går det helt knirkefritt(med unntak av den ene gangen for noen år siden), og jeg tåler veldig mye fra alle andre før jeg eventuelt blir sur, og da drar jeg bare hjem og legger meg. Har bare et behov for å slå denne jenta, og selv om det sikkert høres tullete ut så har jeg verken behov for, eller lyst til å skade henne. Bare et klaps, fordi jeg tror det vil fjerne et tonn fra skuldrene mine. Herregud så egoistisk egentlig, men det er bare sånn det føles. Det er sikkert vanskelig å forstå, og kanskje jeg ikke helt klarer å få det godt nok fram i denne tråden heller, men det sitter liksom så dypt inni meg, nesten som et instinkt. Anonymkode: 9d78a...4e4 Høres skikkelig usunt ut. Du bør seriøst få deg hjelp. Tror du virkelig at du ville følt deg bedre etter denne "klapsen"? Alle sammen rundt deg vil se på deg som en idiot og du må stå for det resten av livet ditt. Ingen normalt oppegående bruker vold på denne måten. Hva skal du gjøre når du får en partner som trigger deg? Hva om du opplever utroskap og virkelige utfordringer? Skal du slå da også? Anonymkode: 2d9fb...a84 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #16 Del Skrevet 29. august 2017 Hæ? Sånt tenker jeg ikke engang om min verste fiende. Foreslår at du begynner å vende fokus mot deg selv Hadde du klapset til meg så hadde jeg ikke løst det med vold, men jeg hadde tenkt at du har seriøse problemer også hadde jeg sendt deg noen stakkars-deg tanker. Og levd videre! Anonymkode: 8b0f9...d83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #17 Del Skrevet 29. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Sånt tenker jeg ikke engang om min verste fiende. Foreslår at du begynner å vende fokus mot deg selv Hadde du klapset til meg så hadde jeg ikke løst det med vold, men jeg hadde tenkt at du har seriøse problemer også hadde jeg sendt deg noen stakkars-deg tanker. Og levd videre! Anonymkode: 8b0f9...d83 Hadde jeg også gjort Jeg er altfor oppegående (vil jeg si) til at jeg hadde orket å kaste mer tid på et sånt menneske. Hadde dog tenkt at mennesker som er sånn som dette sliter såpass mye med seg selv og vil ødelegge for seg selv uansett, at jeg ikke trenger å gjøre noe Anonymkode: 430ec...d1d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #18 Del Skrevet 29. august 2017 Har selv slitt med innestengt sinne, og det jeg av erfaring vet at jo mer du holder det inne, jo sterkere blir det, slik at du føler deg som en trykkoker innvendig. Å holde sinnet ditt inni deg er ikke bra, og det føles forferdelig å gå rundt og føle på det sinnet. Det som hjalp meg var å prate med psykolog, og på den måten få "lettet på trykket". Nå går det mye bedre. og sinnet er mye mindre. Anonymkode: 873f1...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #19 Del Skrevet 29. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres skikkelig usunt ut. Du bør seriøst få deg hjelp. Tror du virkelig at du ville følt deg bedre etter denne "klapsen"? Alle sammen rundt deg vil se på deg som en idiot og du må stå for det resten av livet ditt. Ingen normalt oppegående bruker vold på denne måten. Hva skal du gjøre når du får en partner som trigger deg? Hva om du opplever utroskap og virkelige utfordringer? Skal du slå da også? Anonymkode: 2d9fb...a84 Har opplevd både det ene og det andre, til og med utro partner da ble jeg ikke sint, bare veldig såret. Jeg går jo ikke rundt med mye sinne i meg sånn generelt og uansett hvor vanskelig det er å tro utifra det jeg har skrevet her, så er jeg en ganske mild person jeg også. Går rundt og er stort sett blid og fornøyd, men det skal ikke mer til enn å høre navnet hennes før det svartner i hodet mitt. Uansett hvor irritert jeg blir på meg selv av det, så er mesteparten av sinnet forbeholdt denne jenta. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å kaste bort tid på å være sint på henne heller, men jeg klarer rett og slett ikke å la være. Anonymkode: 9d78a...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #20 Del Skrevet 29. august 2017 Hvis du har dårlig impulskontroll, søker du hjelp for å få orden på dette Anonymkode: 18e97...feb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå