vanskapning Skrevet 28. august 2017 #1 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg skal kanskje leie en leilighet nå, men det mangler avtrekksvifte på kjøkkenet. Utleier sa at det bare er å åpne vindu når jeg lager mat. Jeg tenker at det ikke gjør samme nytten som en avtrekksvifte, og det er heller ikke spesielt behagelig å måtte gjøre det på vinteren. Er det noe krav om at det skal være avtrekksvifte på kjøkken, eller er dette helt greit? Jeg liker leiligheten ganske godt ellers, men har aldri vært borti kjøkken uten vifte så vet ikke helt hva jeg kan forvente. Vet dere eventuelt hvor mye det kan koste dersom jeg ber dem om å installere avtrekksvifte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 28. august 2017 #2 Del Skrevet 28. august 2017 Nei, det er ikke påkrevd å være avtrekksvifte i kjøkken. Du kan derfor ikke kreve at leier installerer dette. Vil anta at du leier "som den er", og da har du akseptert leiligheten uten vifte. Vil tro det er kostbart å installere fordi man må gjennom tak/vegg, og sikkert derfor eier ikke har gjort noe. Liker du leiligheten ville jeg gått for den, og heller gjort som eier foreslår, åpnet vinduene (og vasket litt oftere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 28. august 2017 #3 Del Skrevet 28. august 2017 Du vil få mye dugg inne om du ikke lufter godt nok. Slipper ut mye varme på vinteren som vises på strømregningen vs. få muggvekst inne pga for fuktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 28. august 2017 #4 Del Skrevet 28. august 2017 Masse kjøkken har bare kullfilter. Disse tar mesteparten av stekosen, men filteret må byttes forholdsvis hyppig. Det beste er selvfølgelig å få lufta ut. Sjekk på Ikea, tipper du får tak i noe for under et par tusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bekka79 Skrevet 28. august 2017 #5 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg har enda ikke fått rotet meg til å få på plass avtrekksvifte på kjøkkenet etter oppusning... 3 år uten nå tror jeg det har blitt 🙈 Helt ærlig så har jeg ikke merket store forskjellen... Lufter godt når jeg lager mat og det verken stinker stekelukr hos meg eller er mer fett rundt en jeg har opplevd med vifte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Del Skrevet 3. september 2017 Har du ventil i veggen kan du bruke en baderomsvifte Anonymkode: f1787...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå