AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Er 100% hvor mye kan jeg jobbe ved siden av føre det går utover trygda? Anonymkode: 27bee...8eb
WubWub Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/jobbe-ved-siden-av-uføretrygd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 0,4 G = ca 37 000 brutto. Anonymkode: d38cf...629
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 Var ikke rare greiene Anonymkode: 27bee...8eb
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 Det er lagt opp sånn at selv om trygda blir mindre, så får du alltid mer penger av å jobbe mer.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 Nei, du kan ha en hobby inntekt på 37000 ved siden av. Sier seg selv at man ikke kan jobbe 100% ved siden av trygda. Da hadde man jo ikke fått trygd om man var frisk til å jobbe så mye!!!! Anonymkode: cb435...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, du kan ha en hobby inntekt på 37000 ved siden av. Sier seg selv at man ikke kan jobbe 100% ved siden av trygda. Da hadde man jo ikke fått trygd om man var frisk til å jobbe så mye!!!! Anonymkode: cb435...6a9 Joda, man kan jobbe 100% i 10 år uten å miste rett til trygden. Anonymkode: 9b2a0...6f4 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #8 Skrevet 29. august 2017 19 minutes ago, AnonymBruker said: Joda, man kan jobbe 100% i 10 år uten å miste rett til trygden. Anonymkode: 9b2a0...6f4 Ja men ikke ved siden av trygda, man må da sette trygdeytelsen på pause og får ikke utbetalt trygd i tillegg! Anonymkode: cb435...6a9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #9 Skrevet 29. august 2017 Merkelig at folk med uføre skal jobbe. Her sitter jeg og knapt kan bevege meg men blir tvunget i tiltak fra NAV, så jeg neste bikker over. Også sitter det friske folk på 100% uføretrygd og vil jobbe!!! Blir så eitrende forbanna! Anonymkode: 1fd5c...62c 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #10 Skrevet 29. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at folk med uføre skal jobbe. Her sitter jeg og knapt kan bevege meg men blir tvunget i tiltak fra NAV, så jeg neste bikker over. Også sitter det friske folk på 100% uføretrygd og vil jobbe!!! Blir så eitrende forbanna! Anonymkode: 1fd5c...62c Du må ta deg sammen. Friske folk har ikke 100% uføretrygd. Anonymkode: 9b2a0...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #11 Skrevet 29. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja men ikke ved siden av trygda, man må da sette trygdeytelsen på pause og får ikke utbetalt trygd i tillegg! Anonymkode: cb435...6a9 Stemmer. Trygden blir avkortet suksessivt om man tjener mer. Anonymkode: 9b2a0...6f4
Joppeline Skrevet 29. august 2017 #12 Skrevet 29. august 2017 Hvis du har kapasitet til å jobbe bør du vel ikke være 100 % uføretrygdet? Eller er det noe jeg ikke forstår her? 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #13 Skrevet 29. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at folk med uføre skal jobbe. Her sitter jeg og knapt kan bevege meg men blir tvunget i tiltak fra NAV, så jeg neste bikker over. Også sitter det friske folk på 100% uføretrygd og vil jobbe!!! Blir så eitrende forbanna! Anonymkode: 1fd5c...62c Jeg var også i din situasjon før jeg fikk uføretrygd. Med uføretrygd fikk jeg bedre råd enn på AAP, jeg fikk for første gang råd til ordentlige sko, god seng og jeg slapp stresset med tiltak og usikker økonomi. Nå etter to år føler jeg helsen min har stabilisert seg litt, slik at jeg håper å finne en bitteliten jobb på 10-20% sånn at jeg kan få litt selvverd igjen. Det kan hende du også vil oppleve om du får uføretrygd. 2 minutter siden, Joppeline skrev: Hvis du har kapasitet til å jobbe bør du vel ikke være 100 % uføretrygdet? Eller er det noe jeg ikke forstår her? Ja, det er noe du ikke forstår Folk som er kronisk syke har ofte varierende helse. Derfor er det lagt opp slik at man kan ha trygd i bunnen, og jobbe utenpå det man orker. Og at man ikke må gjennom ti års utprøving, sykemelding og tiltak om man skulle bli dårligere igjen. Dette er for å ikke gjøre det skummelt å forsøke seg i jobb. Om en ufør forsøker seg i 20% jobb og det betyr at man mister 20% uføretrygd med en gang, vil den uføre kanskje ikke tørre det, siden man ikke kan spå om helsen klarer en 20% jobb. Siden man ikke risikerer noe ved å prøve, tenker da det offentlige at flere vil forsøke seg i arbeid. Mange vil ikke klare det, men for de som klarer det vil det spare inn mye penger. Anonymkode: 90e50...727 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #14 Skrevet 29. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var også i din situasjon før jeg fikk uføretrygd. Med uføretrygd fikk jeg bedre råd enn på AAP, jeg fikk for første gang råd til ordentlige sko, god seng og jeg slapp stresset med tiltak og usikker økonomi. Nå etter to år føler jeg helsen min har stabilisert seg litt, slik at jeg håper å finne en bitteliten jobb på 10-20% sånn at jeg kan få litt selvverd igjen. Det kan hende du også vil oppleve om du får uføretrygd. Ja, det er noe du ikke forstår Folk som er kronisk syke har ofte varierende helse. Derfor er det lagt opp slik at man kan ha trygd i bunnen, og jobbe utenpå det man orker. Og at man ikke må gjennom ti års utprøving, sykemelding og tiltak om man skulle bli dårligere igjen. Dette er for å ikke gjøre det skummelt å forsøke seg i jobb. Om en ufør forsøker seg i 20% jobb og det betyr at man mister 20% uføretrygd med en gang, vil den uføre kanskje ikke tørre det, siden man ikke kan spå om helsen klarer en 20% jobb. Siden man ikke risikerer noe ved å prøve, tenker da det offentlige at flere vil forsøke seg i arbeid. Mange vil ikke klare det, men for de som klarer det vil det spare inn mye penger. Anonymkode: 90e50...727 Meget bra svart:-) Anonymkode: 9b2a0...6f4 1
Joppeline Skrevet 29. august 2017 #15 Skrevet 29. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er noe du ikke forstår Folk som er kronisk syke har ofte varierende helse. Derfor er det lagt opp slik at man kan ha trygd i bunnen, og jobbe utenpå det man orker. Og at man ikke må gjennom ti års utprøving, sykemelding og tiltak om man skulle bli dårligere igjen. Dette er for å ikke gjøre det skummelt å forsøke seg i jobb. Om en ufør forsøker seg i 20% jobb og det betyr at man mister 20% uføretrygd med en gang, vil den uføre kanskje ikke tørre det, siden man ikke kan spå om helsen klarer en 20% jobb. Siden man ikke risikerer noe ved å prøve, tenker da det offentlige at flere vil forsøke seg i arbeid. Mange vil ikke klare det, men for de som klarer det vil det spare inn mye penger. Anonymkode: 90e50...727 Gir jo egentlig mening det
JackIost Skrevet 29. august 2017 #16 Skrevet 29. august 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Var ikke rare greiene Anonymkode: 27bee...8eb Om du kan jobbe vesentlig mer enn det, så er du jo ikke 100 % ufør
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #17 Skrevet 29. august 2017 1 time siden, JackIost skrev: Om du kan jobbe vesentlig mer enn det, så er du jo ikke 100 % ufør Nei enig der. Merkelig system Anonymkode: 1fd5c...62c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå