Gå til innhold

Hvor lenge før ny hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet nylig hunden min pga sykdom. Hvor lenge har dere latt det gå før dere skaffet dere ny hund?

Anonymkode: d7d4c...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes virkelig ingen fasit, det er helt opp til hva som føles rett for deg. Mine foreldre brukte 10 år på å bestemme seg for at de var klare igjen. Min tante fikk ny hund under en uke etter hennes døde.

Anonymkode: 41b51...b24

Skrevet

Det er helt opp til deg. Men det bør gå såpass lenge at du ikke skaffer deg ny hund som erstatning for den gamle, eller som et ledd i sørgeprosessen. Den nye hunden må få plass som seg selv. Hvor lang tid det tar er jo opp til hver enkelt. Da min første hund døde tok det to år før jeg var klar for ny hund. I dag, hvis jeg hadde måtte avlive hunden jeg har nå, så vet jeg at det hadde gått mye fortere. 

Skrevet

Hadde hund i fosterhjem, og en venn mistet sin hund etter 12 år. En uke senere adopterte dem den jeg hadde i fosterhjem.

Mistet hesten min for 2,5 år siden, og jeg klarer enda ikke røre ved en hest. 
Men hadde jeg mistet en katt nå, hadde jeg begynt en adopsjonsprosess nesten øyeblikkelig. 

Alle har ulik sorgprosess, noen hopper i det med en gang for å fylle stillheten, andre trenger noen år, og noen klarer aldri anskaffe en ny. 

Anonymkode: c0bf4...56a

Skrevet

Hos oss tok det nesten 4 år før vi skaffet ny hund. Vi trengte tid til å få alt med den forrige på avstand. Når vi var klare brukte vi litt tid for å finne den perfekte for oss :) 

Anonymkode: e19e4...784

Skrevet

Jeg har hatt min egen hund konstant siden jeg var 8 - da min hund døde bare 5 år gammel kjøpte jeg ny etter 3 mnd. For min del har det aldri vært slik at jeg har erstattet en hund med en ny, de er alle sine egne og veldig forskjellige individer. For meg er det helt unaturlig å ikke ha hund.

Anonymkode: aafaa...ea1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...