Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må i jobb innen to uker nå og min gamle arbeidsplass har ikke nok timer til meg. I stedet fant jeg utlyst en jobb som jeg har drømt om lenge og har så mange timer jeg har behov for. Dette er en jobb jeg kan ha mange år frem i tid. 

Men føler meg råtten som søker jobb i uke 14, men må som sagt i jobb - har enten valget om å gå uten penger i det hele tatt, miste svangerskapspenger eller å søke jobb som gravid. 

Hva gjøres? Når forteller man om graviditet i en slik situasjon? 

Anonymkode: 685a5...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På intervju. Legg kortene på bordet, det er så mye bedre.

Anonymkode: ee3ed...992

Skrevet

Nei, man forteller ikke om graviditet. Veldig ofte vil man da ikke få jobben pga graviditeten. De har heller  ikke lov til å spørre om du er gravid eller planlegger det.

Anonymkode: 1502d...e51

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke fortalt om graviditeten, om dette er en jobb du virkelig må ha. Du har ikke plikt til å opplyse om det. Du er pliktig å opplyse arbeidsgiver om at du skal ut i permisjon 3 mnd før du skal ut i perm, men på et jobbintervju er det jo både lenge til perm, i tillegg til at du ikke er ansatt ennå. 

Det mest rederlige er selvsagt å fortelle det, men da er det veldig stor sjanse for at du ikke får jobben. 

Anonymkode: 8a999...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...