Gjest gloria Skrevet 15. januar 2005 #1 Skrevet 15. januar 2005 Noen her inne som har lest Doppler av Loe? Og som evt. kan fortelle meg hva den dreier seg om (i korte trekk). Leser om outsidere i norsk litteratur, og skulle likt å finne ut om dette er en typisk "outsider bok" før jeg begynner å lese på den
Gjest Lilleulv Skrevet 15. januar 2005 #2 Skrevet 15. januar 2005 Søstera mi leste den i jula, og holdt på å le seg skakk. fikk lyst til å lese den for å si det sånn Men vet ikke helt hva den handler om...
Tusenfryd Skrevet 15. januar 2005 #3 Skrevet 15. januar 2005 Den handler om en mann med stor kuk som gjør opprør mot det vante tradisjonell og flytter ut i skogen i et telt. der får han en elgkalv som kjæledyr og vi får ite litt om hva som skjedde i forkant av det at han flyttet ut. Han har kontakt med kone og barn og Blaupunkt-anlegget sitt, men trives i skogen. Det er fort gjort og lese den og jeg synes den var morsom.
Gjest Hilde K S Skrevet 15. januar 2005 #4 Skrevet 15. januar 2005 Den er tidvis morsom; "Jeg er av den typen syklist som lett knekker av vindusviskere hos ubehøvlede bilister". Når han blir oppdaget inne hos båtbyggeren med den store Tobleronen under armen, er ubetalelig.
LilleBille Skrevet 15. januar 2005 #5 Skrevet 15. januar 2005 Jeg har den bare som lydbok.. og har ennå ikke klart å høre en cd ferdig uten å sovne... (Liker vanligvis Erlend Loe som oppleser ... "Sa mor" var jo helt ubetalelig) .. så jeg vet ikke om det er opplesningen eller boken .. men meg fenger den ikke - og vet vel derfor ikke om det er en "outsiderbok"..
Grooo Skrevet 15. januar 2005 #6 Skrevet 15. januar 2005 Har prøvd å starte på den flere ganger, men har bare ikke sansen for denne humoren så jeg har gitt opp hver gang. Jeg som bibliotekar bør forsøke å holde meg sånn passe nøytral når jeg ikke liker bøker, men denne klarer jeg bare ikke å anbefale til noen... Men jeg liker alle de andre bøkene til Loe...
*Madde* Skrevet 15. januar 2005 #7 Skrevet 15. januar 2005 Fikk den i julegave, og leste den ut på to kvelder. Humret endel for meg selv da jeg leste den. Hovedpersonen er rimelig spesiell da, men morsom
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #8 Skrevet 16. januar 2005 Jepp, det er en bok om en outsider, og den er verd å lese. Lykke til! Kan også anbefale denne hovedoppgaven ("Poet og sosial analfabet: Fem romaner om outsideren"), hvis du holder på med et prosjekt eller noe: http://wgate.bibsys.no/gate1/SHOW?objd=030...30625629〈=N
Hu i Svingen Skrevet 16. januar 2005 #9 Skrevet 16. januar 2005 Tidvis morsom ja, men jeg er en av dem som synes stilen er banal og kjedelig i stedet for nyskapende og interessant. Grøsser meg gjennom språket, men må innrømme at jeg lo et par steder. Vil absolutt ikke anbefale den til noen som ikke er Loe-fan på sin hals.....
Gjest gloria Skrevet 18. januar 2005 #10 Skrevet 18. januar 2005 Takk for alle svar. Tror nok jeg må lese den ja
Nilma Skrevet 19. januar 2005 #11 Skrevet 19. januar 2005 Vil absolutt ikke anbefale den til noen som ikke er Loe-fan på sin hals..... Jeg vet ikke om jeg er helt enig i det; jeg synes Naiv. Super., var mildt sagt elendig, mens Doppler var helt OK.
philippa starck Skrevet 21. januar 2005 #12 Skrevet 21. januar 2005 Liker bedre de andre Loe-bøkene, men den var ok! Handler absolutt om en outsider, ja - verdt å bruke en kveld eller to på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå