Gå til innhold

Enda en grunn til å forakte sykepleiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drapssak ryster Tyskland
Tysk sykepleier kan ha drept over 100 pasienter
Omtales som Tysklands verste seriemorder.

Dødelige doser
I 2014 ble det tatt ut drapstiltale mot Högel, som under rettssaken innrømmet å ha gitt dødelige doser med hjertemedisin til rundt 90 svake og eldre pasienter i årene 2003 til 2005.

Dette gjorde han på en slik måte at han kunne vise fram ferdighetene sine ved å gjenopplive dem.
https://www.dagbladet.no/nyheter/tysk-sykepleier-kan-ha-drept-over-100-pasienter/68639771

Hvordan kan vi vite at noe slikt ikke er skjedd eller vil skje her i Norge? Det vet vi ikke. Men det ville ikke forundret meg om det skjedde noe lignende her i Norge. Sykepleierne her i landet er arrogante og bryr seg ikke om pasientene.

Anonymkode: ef1a0...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teskje: Har du noen gang hørt ordet "generalisering"? Er du klar over at fordi om èn sykepleier har begått mord så betyr ikke det at andre sykepleiere gjør det samme? 

Anonymkode: 7e3ad...eb1

• Liker 4
Skrevet (endret)

Noe lignende har allerede skjedd i Norge, Arnfinn Nesset ble dømt i 1983 for å drepe 22 pasienter

Men det er ingen grunn til å forakte alle sykepleiere, alle er ikke som han heldigvis

Endret av Blod
  • Liker 6
Skrevet

Det var jo en dame i Bergen som ble beskyldt da det skjedde mange dødsfall på hennes nattevakter. Noen som husker saken?

Skrevet

Ja, bare pass deg! Det lurer en sykepleier bak hver busk, klar til hugg! 

Anonymkode: 8e5a2...e02

• Liker 2
Skrevet

Noen er gode og hjelpsomme andre er kjipe og kalde. Sånn er livet.

Anonymkode: 2cd9b...a6e

Skrevet
1 time siden, ninab82 skrev:

Det var jo en dame i Bergen som ble beskyldt da det skjedde mange dødsfall på hennes nattevakter. Noen som husker saken?

Når du nevner det, husker jeg denne saken. Vet du noe om hvordan det gikk videre?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, ninab82 skrev:

Det er faktisk litt skummelt. Husker jeg begynte å bli litt nervøs når den femte personen døde på min vakt i løpet av 3 uker. 

Vi har snakket om det på jobb og det er flere som synes det er ubehagelig om det blir mange som dør på deres vakt på kort tid.

Anonymkode: b7da8...080

Skrevet

Hørte om en søppelkjører engang som sparka til en bikkje.  Går da ikke rundt og forakter alle søppelkjørere av den grunn!  Det finnes gale mennesker i alle yrker!

• Liker 3
Skrevet

Og enda en grunn til å forakte alle:

- Menn

- Tyskere

- Som er førti eller yngre

- Heter Niels

- Jobber på intensivavdeling

Det er mange vi kan forakte, et godt sted å starte er med seriemordere. 

Skrevet

Denne sykepleieren kom og sang for en dødende pasient på fridagen sin. Forakter du henne også?

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk litt skummelt. Husker jeg begynte å bli litt nervøs når den femte personen døde på min vakt i løpet av 3 uker. 

Vi har snakket om det på jobb og det er flere som synes det er ubehagelig om det blir mange som dør på deres vakt på kort tid.

Anonymkode: b7da8...080

Jepp, det forstår jeg veldig godt. Jobber selv natt som sykepleier, sykehjem, og det tidvis kan være mye. 

Skrevet
11 timer siden, Arabella skrev:

Når du nevner det, husker jeg denne saken. Vet du noe om hvordan det gikk videre?

Jeg leste boken hennes. Hun ble utsatt for harde avhør, men lot seg ikke knekke. Mener å huske hun ble frifunnet. Lindås saken tror jeg den ble omtalt som. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...