Gå til innhold

Finnes det "enkle" barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn som omtrent ikke var i trassaldere, som ikke får hyleanfall eller raseriutbrudd, som stort sett gjør som foreldrene sier og er i nøytralt eller godt humør mer eller mindre hele tiden?

Noen som fikk slike barn eller har vært borti det? 

Anonymkode: fc120...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var et slikt barn.

Anonymkode: db103...2aa

Skrevet

Jepp. Jeg har hatt to slike. 

Skrevet

Har ei slik datter 😊 Men, trassen kom i trippel styrke ved tenåringsalder!

Anonymkode: 50d8c...4c9

• Liker 2
Skrevet

Min mor og far sier jeg var slik. Frem til jeg ble 16 :P 

Anonymkode: 505cc...a85

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jeg var et slikt barn.

Jeg og. 

Anonymkode: 739a7...ad3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var et slikt barn.

1 minutt siden, Silfen skrev:

Jepp. Jeg har hatt to slike. 

tror dere det skyldes medfødt personlighet, eller oppdragelse? 

Hvordan er/var dere foreldre?

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Barn som omtrent ikke var i trassaldere, som ikke får hyleanfall eller raseriutbrudd, som stort sett gjør som foreldrene sier og er i nøytralt eller godt humør mer eller mindre hele tiden?

Vår gutt har aldri trasset eller hatt raseriutbrudd og er stort sett i godt humør. Tenker vi har fått en slags kompensasjon for kolikken som varte til han var 5 mnd gammel. :P

Han gjør ikke noe han vet han ikke har lov til. Men gjøre som foreldrene sier? Tja, etter at vi har mast noen ganger og telt til 3, kanskje, hvis vi er heldige.  :P Han er grei og snill, men veeeeldig treig og vimsete. Han er 6 år.

Anonymkode: 4e37e...3d9

Gjest blåbærpike
Skrevet

Jeg har en datter som er det du kaller enkel og en datter som har vært mer krevende. De har fått samme oppdragelse, så jeg tror personlighet og det at hun som har krevd mest alltid har sovet dårlig spiller inn.  

Skrevet

Jeg og mine søstre var slike barn. 

Anonymkode: 02e01...6b2

Skrevet

Det kreves gode foreldre for å få det til.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett slikt barn. De to neste er alt annet enkle :-P Hadde det vært mitt eneste barn ville jeg mest sannsynlig ikke vært like tolerant som jeg mener jeg er. 

Skrevet

Han hadde trass, men er veldig, veldig rolig som tenåring. Vi har ikke diskutert veldig/kranglet på 5 år.

Anonymkode: 7c696...487

Skrevet

Har ei som alltid har vært sånn, og vi får stadig høre at "bare vent det kommer til slutt, bare ekstra ille"... 

Nå er hun snart 15 og fortsatt "sånn", så vi får evt ta det når det kommer.

Jeg er over 40, og har mine trassdager innimellom. Men når en er voksen heter det vel dårlig dag, eller står fast på egne meninger 🤔😉

Anonymkode: d2137...c24

Gjest making.a.mess
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De finnes. 

Skrevet

Det høres så deilig og fantastisk ut med sånne barn!

Skrevet

Heldige dere som har så enkle barn!

Anonymkode: 79593...141

Skrevet

Jeg var et slikt barn som du beskriver og har også fått to som er slik. 

De har trasset én gang hver seg. Utover det er det aldri masing, trassing, klaging eller syting. Ikke mer enn 'forventet' av et barn. De er i stabilt nøytralt eller godt humør. En er i småskolealder og en er på mellomtrinnet. En av hvert kjønn. 

Jeg har tydeliggjort for dem svært tidlig hvilken funksjon jeg har (oppdragelse) utover å gi dem omsorg, trygghet og kjærlighet -samt hvilken rolle jeg har ('avgjørende myndighet'). De må gjerne komme med motargumenter og nye vinklinger til mitt nei -jeg oppfordrer dem til det-, men de vet at å gjenta det samme argumentet ikke ville gitt dem et ja og at det til syvende og sist er det jeg som bestemmer. 

De er nok i utgangspunktet ganske 'enkle' barn, men jeg tenker også at når jeg (aleneforelder) har definert roller og tegnet opp grensene såpass tydelig og fra de har vært ganske så små, så har jeg unngått mange kamper. Barna vet hvem som tar avgjørelsene. De vet også at de avgjørelsene jeg tar er (forhåpentligvis) til deres eget beste. 

Anonymkode: d6e65...a37

• Liker 1
Skrevet

Mitt barn er slik ts beskriver. Har hatt det relativt enkelt, og godt er det da man har vært alene med barnet hele veien. Faste rutiner og forutsigbarhet og forberedelse har vært noe jeg har jobbet med.

Anonymkode: 45bbf...a6c

Skrevet

Jepp! 😂 vi priser oss lykkelige fordi vi har faktisk tre! Er ør i skallen etter å ha vært sammen med tante og onkelbarn over lang tid - så mye styyyyyr! 😂 de har vært veldig rigid på regler og konsekvenser og rutiner, mens vi har en roligere og "snillere" og mer omsorgsfull tone. Mye roping og kjefting der i gården. Til og med tenåringen ser ut til å fortsette med å være kjekk, redelig, hardtarbeidende og morsom og sporty. Kan jo endre seg sef - men til nå har vi hatt det temmelig harmonisk. Barna våre måtte tidlig lære å alltid vise respekt ovenfor andre, selv de er annerledes. Har multihandicappa familiemedlem som de er veldig glad i. Når konflikter oppstår så prater vi sammen og ikke hauser oss opp. Trur det er litt av cluet, selv om jeg ikke aner. Er stolt av barna mine når de er greie og reale og leker med søskenbarna som av og til er en prøvelse i tålmodighet! 😂 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...