AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Hvor i landet er dette vanlig? Hvordan serverer dere retten? Anonymkode: 85017...a96 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 Hvit fisk og spagetti passer bare ikke sammen. Og i allefall ikke sei. Det er sånn alt går ned når man er sulten nok. Ikke søren om dette er en rett. Anonymkode: fe151...9d2 15
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 Har ikke hørt om denne kombinasjonen. Høres ikke helt ut som en rett. Mer som at man har tatt en type kjøtt/fisk og en type standard tilbehør og slått det sammen. Om jeg skulle lage noe som dette ville jeg brukt en annen type pasta (penne eller skruer), laget en type hvit saus, kuttet opp noe rotgrønnsaker og/eller brokkoli og blomkål som varmes i sausen. Anonymkode: 2117d...90d 3
Gjest Coolaid Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i landet er dette vanlig? Hvordan serverer dere retten? Anonymkode: 85017...a96 Det nærmeste man kommer er fiskegrateng med sei og makaroni...
Mamzellus Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 Nå er jo folk latterlig opphengte i at ting skal være "en rett". Jeg er litt mer der at "man tager hvad man haver". Har jeg sei (yndlingshverdagsfisken min!) og spaghetti (noe jeg sjelden har i hus og anser som rimelig gyselig, frankofil og italofob som jeg er), så har jeg sei med spaghetti. Men ja, uten noe som helst grønnsaker og smør / dressing / saus / vinaigrette / krydder blir det rimelig stusselig, ja, på nivå med laks og alle næsty kombinasjoner av denne liksom-havets norske wienerschnitzel. 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 Jeg hørte det for første gang her på KG, og det jeg tenker er at det må smake grusomt og er for spesielt interesserte.
Leo Skrevet 28. august 2017 #8 Skrevet 28. august 2017 Jeg er fra Østlandet og har aldri hørt om eller fått servert den kombinasjonen. Og heldigvis for det for sei smaker hoppetau. 1
Måbarefåsiat... Skrevet 28. august 2017 #9 Skrevet 28. august 2017 1 hour ago, Coolaid said: Det nærmeste man kommer er fiskegrateng med sei og makaroni... Til spaghetti kan det være laks og kremet saus fx. Men med sei ville jeg heller laget skikkelig seibiff.
applestories Skrevet 28. august 2017 #10 Skrevet 28. august 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Jeg er fra Østlandet og har aldri hørt om eller fått servert den kombinasjonen. Og heldigvis for det for sei smaker hoppetau. Hoppetau har jeg ikke smakt på mange år, men dersom det er sei i frosne blokker fra frysedisken du mener kan jeg være enig. Ikke engang katten er særlig begeistret for den type fisk. Fersk sei derimot, det er en annen sak. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #11 Skrevet 28. august 2017 Jeg tolket det som at hun som opprinnelig skrev det mente laks og pasta Anonymkode: 9cd06...10d
Leo Skrevet 28. august 2017 #12 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, applestories skrev: Hoppetau har jeg ikke smakt på mange år, men dersom det er sei i frosne blokker fra frysedisken du mener kan jeg være enig. Ikke engang katten er særlig begeistret for den type fisk. Fersk sei derimot, det er en annen sak. Jeg har prøvd å kjøpe fersk sei også. Litt mindre hoppetauaktig, men like fullt hoppetau
Mamzellus Skrevet 28. august 2017 #13 Skrevet 28. august 2017 (endret) 3 minutter siden, applestories skrev: men dersom det er sei i frosne blokker fra frysedisken du mener kan jeg være enig. Ikke engang katten er særlig begeistret for den type fisk. Tips: Spis den med noe annet enn bare spaghetti til. Dypfryst sei er kjempegodt og smaker mye bedre enn den næsty oppdrettslaksen folk svermer for. Bare å vite at den er dypfryst rett fra havet, sjølvaste storhavet reint og fritt, og ikke vokst opp i en pøl av sin egen dritt som oppdrettslaksen bør jo være nok til å gi deg vann i munnen! Endret 28. august 2017 av Mamzellus 5
applestories Skrevet 28. august 2017 #14 Skrevet 28. august 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Jeg har prøvd å kjøpe fersk sei også. Litt mindre hoppetauaktig, men like fullt hoppetau Da bør du prøve å fiske den selv i midnattsol og få tilberedt fersk sei og lever et par timer over midnatt av en ekte nordlending, kun timer etter at den svømte lykkelig og uvitende rundt i Norskehavet. DET er fersk sei, det 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #15 Skrevet 28. august 2017 Jeg tenker at det må være noe de spiser langs kysten. Oppe i nord-Norge langs kysten et sted kanskje? Lofoten? Anonymkode: 860bc...689
Mamzellus Skrevet 28. august 2017 #16 Skrevet 28. august 2017 2 minutter siden, applestories skrev: Da bør du prøve å fiske den selv i midnattsol og få tilberedt fersk sei og lever et par timer over midnatt av en ekte nordlending, kun timer etter at den svømte lykkelig og uvitende rundt i Norskehavet. DET er fersk sei, det ingenting slår jo selvfiska fisk fortært bare timer etter sitt eget endelikt, men skal den transporteres over lange avstander er nok dypfrysing mer skånsomt for smak enn transport av gulnende halvfrossen hel fisk, hvor det viktigste (og snobbete) kriteriet ser ut til å være at den skal bevare formen best mulig.
Lill3My Skrevet 28. august 2017 #17 Skrevet 28. august 2017 Har aldri hørt om det, men kan tenke meg at en tomatbasert gryte med sei, løk, squash og sopp nok lar seg kombinere med f.eks makaroni eller gnocchi :-) 1
Elaine Marley Skrevet 28. august 2017 #18 Skrevet 28. august 2017 (endret) Sånn som det ble beskrevet i den andre tråden så hørtes det bare forferdelig ut, og enig i at hvit fisk og pasta ikke passer sammen. Laks og pasta derimot passer, men ikke uten en saus. Tørr og smakløs mat er noe av det verste som finnes Edit: Jo,hvit fisk og pasta passer sammen i fiskegrateng kom jeg på Endret 28. august 2017 av Elaine Marley 2
Mamzellus Skrevet 28. august 2017 #19 Skrevet 28. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det må være noe de spiser langs kysten. Oppe i nord-Norge langs kysten et sted kanskje? Lofoten? Anonymkode: 860bc...689 Du er så littoralt ignorant at man bør stemme Kystpartiet bare for å innføre tvangs-kysting av deg med tvungen praksis på Seiland. 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #20 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, Mamzellus skrev: Du er så littoralt ignorant at man bør stemme Kystpartiet bare for å innføre tvangs-kysting av deg med tvungen praksis på Seiland. Hæ?? Anonymkode: 860bc...689 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå