AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Ja, jeg er en student som sliter med sosial angst. Jeg klarer meg i det sosiale, men når det skal være fremføringer eller simuleringer (går på et helsestudie) så går det veldig dårlig for meg. Når jeg skal gjøre simuleringer foran folk eller når det er mange i nærheten og de holder på med sitt, så blir jeg så nervøs og fryser! Jeg klarer ikke å leve meg inn i rollen og glemmer alt jeg kynne. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom studiet om det er sånn jeg skal være. Råd? Anonymkode: 2bdec...5db
Berentsens Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 Snakk med studentrådgiver, helsesøster eller psykolog og jobb med angsten.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 6 minutter siden, Berentsens skrev: Snakk med studentrådgiver, helsesøster eller psykolog og jobb med angsten. Ja, har tenkt å snakke med rådgiver... Anonymkode: 2bdec...5db
Berentsens Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, har tenkt å snakke med rådgiver... Anonymkode: 2bdec...5db Bra. Da jeg var student var det ofte tilbud om samtaler og grupper for de som hadde vansker for å ta ordet, ikke likte å snakke foran andre, holde foredrag osv. Det er sikkert noen sånne tilbud på ditt studiested også.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 2 minutter siden, Berentsens skrev: Bra. Da jeg var student var det ofte tilbud om samtaler og grupper for de som hadde vansker for å ta ordet, ikke likte å snakke foran andre, holde foredrag osv. Det er sikkert noen sånne tilbud på ditt studiested også. Går på en relativt lite skole, så har ikke sånne grupper...får prøve rådgiver Anonymkode: 2bdec...5db
millennial Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 Vanskelig situasjon å være i... Anbefaler som det ble nevnt tidligere; å ta en prat med rådgiver. Kanskje vedkommende forteller deg at flere studenter sliter med det samme, og på den måten får du litt ro av å vite at du ikke er alene? Neste gang du skal ha noe, enten simuleringer eller presentasjoner, sørg for at du føler at du er på ditt beste. Kle deg komfortabelt så du føler deg bra, fiks deg sånn som du er fornøyd med, og ikke minst - få deg nok søvn! Når du er i den situasjonen, se deg raskt rundt og spør deg selv hvorfor du skal være nervøs? At folk skal le av deg...javel. La dem...jeg tror du må oppleve en situasjon hvor du faktisk trer ut av din lille bobble og får kjenne på ubehaget, men mens dette skjer så gjør du det du pleier aldri å gjøre - å spille med og ikke bry seg om andre!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #7 Skrevet 28. august 2017 For meg så var det mengdetrening som hjalp mest i slike settinger. Kanskje det går an å bli med i en interessegruppe for noe du brenner for, og presentere saker i møter / for mindre forsamlinger som mengdetrening? Det pleier å være litt mindre stressende når man er blant likesinnede. En ting jeg pleier å gjøre når jeg lytter til andres presentasjoner, er å prøve å legge merke til og «samle opp» gode teknikker/særegenheter som de bruker for å gjøre temaet spennende eller interessant, og etter hvert å prøve å anvende de selv. Det negative kan man vente med å fokusere på å forbedre til etter man har fått et godt grep rundt det hele. Anonymkode: f3901...cbb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #8 Skrevet 29. august 2017 For meg handlet det egentlig bare om å tenke på det jeg skulle gjøre, selv om jeg visste at jeg var en klovn som spillte et teater med løgner. Tipsene her på KG er ikke relevant for meg da jeg forstår alt det der med at man ikke skal være redd, slappe av og alt sånt. Det er ikke det jeg hadde problemer med. Hadde problemer med å spille den rollen som var så falsk! Så da bare var jeg den klovnen fullt og helt, og da gikk det bra selv om alle lo og skrattet av meg Anonymkode: 58f95...86d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #9 Skrevet 2. september 2017 På 29.8.2017 den 16.44, AnonymBruker skrev: For meg handlet det egentlig bare om å tenke på det jeg skulle gjøre, selv om jeg visste at jeg var en klovn som spillte et teater med løgner. Tipsene her på KG er ikke relevant for meg da jeg forstår alt det der med at man ikke skal være redd, slappe av og alt sånt. Det er ikke det jeg hadde problemer med. Hadde problemer med å spille den rollen som var så falsk! Så da bare var jeg den klovnen fullt og helt, og da gikk det bra selv om alle lo og skrattet av meg Anonymkode: 58f95...86d Ja, jeg tenker å gjøre det samme. Jeg tenker at neste gang så får jeg bare le og vise folk hvor dumt jeg syntes det er, og på den måten vil jeg tørre å være litt mer klovn...som du sier Anonymkode: 2bdec...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå