Gå til innhold

Hvor lang tid (ca) bruker nav forvaltning til å behandle søknad om aap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring?
Det lokale nav-kontoret har nå sendt inn saken til nav forvaltning. Noen som har opplevd å få avslag selv om saksbehandler på det lokale nav-kontoret mener at man burde få stønad?

Anonymkode: 2e395...358

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok 6 uker for min del. 

Anonymkode: 3b576...e85

• Liker 1
Skrevet
19 minutes ago, AnonymBruker said:

Tok 6 uker for min del. 

Så lang tid altså?
Var saken din kompleks eller enkel?

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Så lang tid altså?

Veldig enkel.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lang tid altså?

Hehe, dette er ikke lang tid i NAV-systemet..

Anonymkode: 07dc6...1ac

• Liker 3
Gjest Margit Spat
Skrevet

De brukte ca 8 uker på min søknad, og i mitt tilfelle var det over hodet ingen tvil om at jeg hadde rett på AAP. Vær også obs på at de regner saksbehandlingstiden fra det tidspunktet søknaden er helt komplett. Hvis det mangler et vedlegg, en uttalelse fra lege eller annen dokumentasjon, så blir søknaden bare liggende. 

Jeg fikk brev fra NAV i relativt god tid før jeg måtte søke AAP, slik at jeg skulle rekke det. Jeg gikk på sykepenger før AAP. 

Skrevet

Tok nærmere 2 mnd for min del... Og det etter at jeg hadde purret på det - de hadde glemt/rotet bort saken min. Forbered deg på at det tar tid.

Anonymkode: a8592...250

• Liker 1
Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Tok nærmere 2 mnd for min del... Og det etter at jeg hadde purret på det - de hadde glemt/rotet bort saken min. Forbered deg på at det tar tid.

Anonymkode: a8592...250

To måneder totalt, eller to måneder fra saksbehandler hadde sendt inn saken?

Saksbehandler var veldig rask, legeerklæring var på plass 15.08 og saken var ferdig behandlet på det lokale kontoret en uke senere. Kjedelig hvis forvaltning skal bruke to måneder på å fatte et vedtak..., søkte dere sosialstønad i mellomtiden?

Skrevet

7 mnd

Anonymkode: 7d19d...e93

Skrevet

Jeg hadde alle papirene i orden og det var ikke tvil om at jeg skulle få AAP, tok ca 8 uker. Er jo ikke noe strass du for jo etterbetalt fra den datoen du søkte.

Anonymkode: daca4...9f8

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde alle papirene i orden og det var ikke tvil om at jeg skulle få AAP, tok ca 8 uker. Er jo ikke noe strass du for jo etterbetalt fra den datoen du søkte.

Men du må levere meldekort hele perioden du venter ellers taper du pengene.

Anonymkode: 8a814...7a6

Skrevet

3 måneder, de hadde glemt å si ifra til meg at de manglet noe, selv om jeg hadde ringt flere ganger og spurt om det. Var noe enkle greier de fint kunne hente selv. Husker ikke hva

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du må levere meldekort hele perioden du venter ellers taper du pengene.

Anonymkode: 8a814...7a6

Ja, og?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og?

Det går ikke an å sende inn meldekort før man eventuelt har fått dette innvilget. Da setter Ts seg ned sammen med saksbehandler og fyller ut sammen for perioden fra søknaden som ble sendt til den ble innvilget - slik var det i alle fall for min del nå i sommer. 

Jeg ventet i 35 dager :)

Anonymkode: 8d470...7db

Skrevet

Jeg ventet ca 11 uker på svar for aap. De avslo søknaden pga at jeg nekter medisinsk behandling, vil heller ha kiropraktorbehandling og har fremmet dette i klagen. Sendte nylig inn klage og fikk et brev om at det var 25 ukers behandlingstid på aap klagen min. Så nå går jeg på sosialen i påvente på at de skal behandle klagesaken.

Anonymkode: 3df3f...68f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...