Gå til innhold

Jeg er bekymret for kameraten til min sønn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne lufte dette her før jeg evt går videre med det. 

Sønnen min har en venn, gutten er 8 år. Han kommer hit etter skolen hver dag, og er her som regel til han blir ringt for å komme hjem. Det er sånn i åtte, halv ni tiden på kvelden han blir ringt hjem. Han er alltid sulten, blir ikke ringt etter for å spise osv. Så han får middag og kveldsmat her. Jeg aner ikke hvem foreldrene hans er, jeg har aldri sett dem. Alt jeg vet er at de er fra Polen og hvor de bor, men aldri sett dem. 

Gutten har også en jeksel med ett ekstremt stor hull, nesten halve tanna er svart. Altså råte, og det mangler en stor bit av tanna. Det forundrer meg hvordan han både har fått dette hullet og ikke har vært hos tannlegen med det.  

Han virker redd for moren sin. Det var en dag i forige uke da han faktisk ble ringt etter når han kom hit etter skolen. Han hadde vist fått beskjed om å komme rett hjem. Jeg vet ikke hva moren sa, men han ble livredd og begynte å hylgråte på tlf. Når han la på, spurte jeg hva moren sa, da sa han bare ' nå kommer mamma til å bli velsig sint' og løp ut mens han gråt bortover veien og ropte 'Neineinei'. Jeg ble så satt ut, lurte på om han bare var redd for kjeft eller om det var noe mer, men jeg har aldri sett noen barn være så livredde for kjeft. Han kom tilbake etter noen timer, da var han helt vanlig. Jeg prøvde å spørre og grave litt forsiktig, men han sa bare at mammaen ikke ble så sint allikevel. Jeg fikk en liten følelse på at det kunne være vold i hjemme, men har ingen bevis enn at han ble så redd. Han har heller ingen synlige merker på kroppen. Og jeg kan såklart ta helt feil.

Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: 855f7...919

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at mange ofte skriker ut at man må ta kontakt med barnevernet uten skikkelig grunn for det, men her bør du virkelig gjøre det.

Anonymkode: d3cc2...965

• Liker 32
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Dette her er første gang jeg sier dette her. Men dette må du sende inn bekymring melding. Dette er ikke bra.  Tanna  gjør nok vondt som bare det og han har det ikke bra. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne lufte dette her før jeg evt går videre med det. 

Sønnen min har en venn, gutten er 8 år. Han kommer hit etter skolen hver dag, og er her som regel til han blir ringt for å komme hjem. Det er sånn i åtte, halv ni tiden på kvelden han blir ringt hjem. Han er alltid sulten, blir ikke ringt etter for å spise osv. Så han får middag og kveldsmat her. Jeg aner ikke hvem foreldrene hans er, jeg har aldri sett dem. Alt jeg vet er at de er fra Polen og hvor de bor, men aldri sett dem. 

Gutten har også en jeksel med ett ekstremt stor hull, nesten halve tanna er svart. Altså råte, og det mangler en stor bit av tanna. Det forundrer meg hvordan han både har fått dette hullet og ikke har vært hos tannlegen med det.  

Han virker redd for moren sin. Det var en dag i forige uke da han faktisk ble ringt etter når han kom hit etter skolen. Han hadde vist fått beskjed om å komme rett hjem. Jeg vet ikke hva moren sa, men han ble livredd og begynte å hylgråte på tlf. Når han la på, spurte jeg hva moren sa, da sa han bare ' nå kommer mamma til å bli velsig sint' og løp ut mens han gråt bortover veien og ropte 'Neineinei'. Jeg ble så satt ut, lurte på om han bare var redd for kjeft eller om det var noe mer, men jeg har aldri sett noen barn være så livredde for kjeft. Han kom tilbake etter noen timer, da var han helt vanlig. Jeg prøvde å spørre og grave litt forsiktig, men han sa bare at mammaen ikke ble så sint allikevel. Jeg fikk en liten følelse på at det kunne være vold i hjemme, men har ingen bevis enn at han ble så redd. Han har heller ingen synlige merker på kroppen. Og jeg kan såklart ta helt feil.

Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: 855f7...919

Kontakt Alarmtelefonen for barn og unge. De kan man gjerne ringe om man misstenker omsorgssvikt:)

• Liker 13
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Dette var ikke bra, skjønner du er bekymret. Send bekymrings melding til barnevernet, nå. Denne gutten har det ikke bra.

Skrevet
3 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Dette var ikke bra, skjønner du er bekymret. Send bekymrings melding til barnevernet, nå. Denne gutten har det ikke bra.

Faktisk så kan man ringe Alarmtelefonen for barn og unge, også. De har egen nettside og eget tlf nummer man kan ringe. 

• Liker 4
Skrevet

Ville ringt å pratet med bv. Gutten har det jo ikke bra. Tanna må jo gjøre så vondt. 

Fint at han har det hyggelig hos deg og at han får mat hos dere💗

• Liker 10
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Mari Y skrev:

Faktisk så kan man ringe Alarmtelefonen for barn og unge, også. De har egen nettside og eget tlf nummer man kan ringe. 

Ja, det kan man også gjøre :)

Men uansett hvordan TS, velger å gjøre det, håper jeg hun gjør det nå. Og tar tak i det

Endret av Catalina Culès
Gjest Magnifiq
Skrevet

Stakkars gutt! Håper du tar tak i det.

Skrevet

Uff, dette høres ikke bra ut. Stakkars gutt.

Jeg synes det ropes ut som å ringe barnevernet over en lav sko her, men i denne situasjonen synes jeg faktisk du skal gjøre det.

Anonymkode: aec4b...36b

• Liker 9
Skrevet
22 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Ja, det kan man også gjøre :)

Men uansett hvordan TS, velger å gjøre det, håper jeg hun gjør det nå. Og tar tak i det

Helt riktig. Melde ifra det bør man 👍 

• Liker 1
Skrevet

Å herregud så vondt jeg fikk i mammahjertet nå. Du MÅ ringe barnevernet. Denne gutten må de faktisk redde fra å bli helt ødelagt.

Vær så snill

• Liker 9
Skrevet

Huff, dette var trist lesning.

Du må kontakte bv. Råte i tann uten å oppsøke tannlege er jo omsorgssvikt. 

Anonymkode: c3fb0...acb

• Liker 7
Skrevet

Synes det at tannen hans har blitt slik er veldig spesielt! At det ikke har blitt fanget opp hos de rutine visittene hos tannlegen som alle barn går til?

Min eldste har desverre fått hull, tannlegen sier at det er fordi vi nattammet og at hullet ble dannet da barnet var baby. Dette ble fanget opp på rutinevisitt og følgelig har vi jevn oppfølging hos tannlege nettopp pga dette hullet som nå er tettet igjen. Man skulle tro at skoletannlegen ville oppdaget dette hullet for lengst og fulgt opp?? Er ikke dette ren automatikk?

Anonymkode: 503e3...d36

• Liker 4
Skrevet

Hva med å hilse på foreldrene hans først?

Ja jeg vet at allesammen foreslår å ringebarnevernet først. Sier ikke at du ikke skal ringe barnevernet. Men ta kontakt med foreldrene til kameraten til sønnen din.

Du må jo fortelle at du sender bekymringmelding synes jeg.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å finne ut hvor han bor og iallefall prate med familien hans først. Hvor ble det av å prate med folk. Sjekk ut litt mer for du ev ringer bv

Anonymkode: 1eaa8...b7e

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å finne ut hvor han bor og iallefall prate med familien hans først. Hvor ble det av å prate med folk. Sjekk ut litt mer for du ev ringer bv

Anonymkode: 1eaa8...b7e

Helt enig. Men her er jo folk hysteriske og plagsomme. Dette her er mennesker som i fullt alvor mener at man først skal bekymre seg og deretter oppsøke situasjonen.

Skadelige mennesker mener jeg. Greit nok at vi har et barnevern i dette landet, men det er ikke ulovlig å vise empati, forståelse og det å gi gode råd til andre foreldre.

• Liker 1
Skrevet

Dette er IKKE normalt. Du ringer BV straks for forklarer situasjonen. Den tanna ville jeg absolutt nevnt, gutten må da ha smerter/plager med den. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er rart at du ikke blir kjent med de foreldrene, siden han er så ofte hos dere. Kanskje du får litt mere kjøtt på beinet da.

Følg han hjem en kveld, da kan du feks spørre om han kan få ligge over en natt. Det er jo helt naturlig ting å spørre om når de er sammen så mye.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke ventet ett minutt med å ringe BV. Bare tanna i seg selv er ille nok. Man hylskriker ikke sånn når man er redd for kjeft, da er det noe verre som venter. Det er barnets beste vi må tenke på her, ikke de voksnes beste.

Anonymkode: 581c5...048

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...