Gå til innhold

Er det mannens jobb å underholde når man skriver til hverandre og på daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det hans jobb å starte samtalene og å finne på temaer å snakke om som engasjerer meg? 

Jeg har noen venninner av meg som mener det. De har hatt noen dater som førte etterhvert til sex. Har hørt i ettertid (rykter vel og merke) at mennene stakk etter de hadde hatt sex fordi venninne mine ikke egnet seg til mye annet. 

Etter det har det fått meg til å tenke at jeg må kanskje legge litt energi i datingen, slik at dette ikke skjer meg.

Anonymkode: 2983d...2a0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm. Det er vel begge sin oppgave å fylle samtalen med "mat" ? 

Skrevet

Nei, det er begges jobb å holde samtalen gående og by på seg selv.

Når det er sagt er det min erfaring at mange menn er veldig glad i å skravle, og veldig ofte legger litt prestisje i å være morsomme. 

Er man redd for å bli dumpet etter sex er det ikke verre enn at man venter.

Dine venninner kan like godt ha vært kjedelige i senga som de er kjedelige ved bordet.

Anonymkode: 6d07c...a30

• Liker 1
Gjest 007_008_007
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det hans jobb å starte samtalene og å finne på temaer å snakke om som engasjerer meg? 

Jeg har noen venninner av meg som mener det. De har hatt noen dater som førte etterhvert til sex. Har hørt i ettertid (rykter vel og merke) at mennene stakk etter de hadde hatt sex fordi venninne mine ikke egnet seg til mye annet. 

Etter det har det fått meg til å tenke at jeg må kanskje legge litt energi i datingen, slik at dette ikke skjer meg.

Tydeligvis har noen ikke fått med seg hvordan en dialog funker.

Skrevet

Det må jo gå begge veier.

Nå er jeg kvinne, og prater med en god del menn på nett. Og blir litt skremt, av hvor mange som bare ikke kan føre en dialog. Jeg stiller de spørsmål, de svarer kort, men stiller ingen spørsmål tilbake. Og de kunne jo bare stilt samme spørsmål tilbake. Jeg tolker det som at de ikke er interessert. Men noen dager etterpå, tar de kontakt igjen, og lurer på hvorfor jeg ikke har skrevet mer til de.

Men jeg møter jo kun, de mennene jeg har en god dialog med.

Anonymkode: b39ba...f38

• Liker 2
Skrevet

Feminisme vil si at vi er individer. Jeg er mann og jeg gir blaffen i kjønnsroller. Det hender at jeg starter samtaler på nett ut fra noe interessant eller morsomt jeg har lest i profilen til noen eller ut fra bildene til vedkommende. Det hender at kvinner åpner en dialog (som regel tørre, kjedelige pickup lines som ikke er noe mer spennende bare fordi kvinner kommer med de, men det er i alle fall en start). Jeg er mer glad i å lytte, å finne ut av hvem hun er enn å prate om meg selv. Selv om jeg har mange rare tanker (som i uvanlige, jeg tenker veldig annerledes) og har erfart mye. Men er der ingen di-alog (di- altså to-veissamtale) så er det ingen vits i å gå videre. Damer som forventer at jeg skal underholde dem får heller kjøpe seg en billett til sirkus. Jeg vil bli sett som en person, et individ, noen en ønsker å bli kjent med, ikke en underholder. 

Anonymkode: fba91...6ba

• Liker 2
Skrevet (endret)

Still spørsmål, mennesker elsker å snakke om seg selv. Bare vær nyskjerrig på hvem de er, hva de gjør, barndommen, ting de vil gjøre og de vil prate og prate.

Har faktisk fått endel komplimenter på at vi hadde en så fin prat sammen, jeg stilte bare spørsmål og nikket 😀

Jeg er en mann med få ord så jeg foretrekker dette, koselig med ei som prater endel 👍

Edit, men du må ha de riktige intensjonene for å stille spørsmål, altså finn noe med den personen du genuint er interessert i å vite mer om, da vil samtalen bare flyte over i andre områder. Riktig intensjon er viktig.

Endret av _Mayhem_
  • Liker 1
Skrevet

Det må være en balanse. Gi og "ta" i en dialog. Jeg følte ofte at jeg bar dialogen da jeg var på date. Spurte om ting og lyttet interessert. Mennene synes vi hadde en super date, og ville møtes igjen, jeg vraket dem. Fordi de ikke bidro med annet enn å svare på det jeg spurte om. Så de synes at jeg var en hyggelig dame, flink til å konversere og lytte, mens jeg synes at de var kjedelige, som på ingen måter utfordret meg, eller virket så interessert i hva jeg eventuelt hadde å si. Kun noen få menn gjorde det. Sørget for at det var en dialog, ikke et intervju der jeg spurte og de svarte. Det var også kun dem jeg ble interessert i å møte igjen. 

Mennene som treffer dine venninner, som mener at mannen skal dra dialogen, føler kanskje det samme? 

• Liker 1
Skrevet

Ja selvsagt er det mannens jobb. Om han vil i buksene hennes må han prestere. 

Når du drar på Elkjøp er det selgerens jobb å overbevise deg om å kjøpe støvsugeren. Det er ikke kjøperens oppgave å overtale butikken til å selge støvsugeren.

Anonymkode: 4735c...d0e

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja selvsagt er det mannens jobb. Om han vil i buksene hennes må han prestere. 

Når du drar på Elkjøp er det selgerens jobb å overbevise deg om å kjøpe støvsugeren. Det er ikke kjøperens oppgave å overtale butikken til å selge støvsugeren.

Er selgere alltid menn? Nei. Vil hun i buksa på han får hun anstrenge seg. It's a two way street.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er selgere alltid menn? Nei. Vil hun i buksa på han får hun anstrenge seg. It's a two way street.

:skratte:

Skrevet

Ideen om at det er mennenes rolle å underholde og stå for alt er grunnen til at man får inntrykk av at jenter bare duger til sex

Bra du tenker annerledes

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Ideen om at det er mennenes rolle å underholde og stå for alt er grunnen til at man får inntrykk av at jenter bare duger til sex

Bra du tenker annerledes

Tro meg. Det er ikke mange jenter som tenker som hun her. Så utrolig merkelig oppførsel. 

Anonymkode: 4daf6...6a5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tro meg. Det er ikke mange jenter som tenker som hun her. Så utrolig merkelig oppførsel. 

Derfor må flere jenter oppdras feministisk.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor må flere jenter oppdras feministisk.

Hæ? Så du mener at jenter skal la seg underholde av mannen? Ja det er jo fint. 

• Liker 1
Skrevet

Det har vel mer med personlighetstype å gjøre enn kjønn. Mange jenter er utadvendte, og da blir det jo naturlig for dem å snakke mye på date. Selv er jeg en ikke spesielt utadvendt kvinne som liker å lytte og komme med kommentarer, men ikke fortelle masse om meg selv, så jeg setter pris på å være på date med en mann som snakker mer enn meg, i alle fall i starten.

Anonymkode: 31ce0...a8a

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke det at det er mannens jobb å underholde når man skriver til hverandre. Men det at kvinner ofte får mye mer respons og derfor ikke føler behovet for å underholde. Om hun  får meldinger fra 10 forskjellige menn som prøver å varte henne opp så trenger hun jo ikke å gjøre så mye. 

Synes uansett det er veldig vanskelig å vise seg frem ved nettdating og apper. Man ser jo ikke kroppsspråket til personen og man har jo hele tiden i bakhodet at den andre personen kan ha 10 samtaler gående. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig på tinder

• Liker 3
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Her ser vi prima eksempelet på kvaliteten på Norske kvinnefolk ....gud hjelpe og bedre.

Men sånn er det pga det er mange flere single mannfolk enn kvinnfolk i Norge først og fremst. 
Da blir det ofte slik at jenta får masse gratis middager spandert på av ulike mannfolk iløpet av uka om ikke annet (lenge leve likestillingen). ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...