Gå til innhold

Hjemmelaget kyllingkraft - tips til hva jeg kan lage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har laget litt kyllingkraft av skroget til en ovnsbakt kylling jeg hadde i går. Noen som har noen gode tips til hva jeg kan bruke den til? Har tidligere laget kyllingsuppe med risnudler, gulrot og vårløk, men vil prøve noe annet ☺️ Kan godt være en suppe/gryte 

Anonymkode: 35405...82d

Gjest hva som helst
Skrevet

Det kan jo i praksis brukes i nesten hva som helst. Tomatsuppe, lasagne, pasta bolognese, løksuppe, biff bourgogne etc

Skrevet

Ja, det er sant, men kunne tenkt meg å lage noe der kraftsmaken kommer godt frem 😊 Jeg tenker at smaken vil bli kamuflert i slikt som lasagne, bolognese

Skrevet

En enkel risotto, toppet med f.eks. litt sopp og bacon. 

Anonymkode: d3788...5b7

• Liker 4
Gjest hva som helst
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant, men kunne tenkt meg å lage noe der kraftsmaken kommer godt frem 😊 Jeg tenker at smaken vil bli kamuflert i slikt som lasagne, bolognese

Ja det er nok sant. Selv liker jeg å bruke kyllingkraft mest som umamikomponent i mange av tingene jeg lager.

Skrevet

I kyllingsuppe vil den nok komme godt frem :) Gjerne en type som ikke kamuflerer smaken med karri eller andre smaker som lett tar over for andre smaker. Den vil nok også kunne komme frem i grønnsakssuppe.
Støtter også risotto som AB over anbefaler. 
Hønsefrikasse

Skrevet

En deilig curry! Namnam!

Skrevet

Hønsefrikasse? Kjøp et par kyllingfileter, og bruk dette i stedet for den originale høna (men ikke overkok).

Ellers passer hønsekraft faktisk veldig godt til svinekjøtt, for de som spiser det. Kombinasjonen er mye brukt i Asia.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En enkel risotto, toppet med f.eks. litt sopp og bacon. 

Anonymkode: d3788...5b7

Ja, for sopp stjeler ikke smak

Skrevet

Risotto er en ypperlig idé. Det er en rett som bare blir bra med skikkelig hjemmelaget kraft. :tommelsmil: 

Og by the way, sopp og kyllingkraft er en helt super smakskombinasjon, sånn til opplysning for alle surmagede.

Anonymkode: 7fbcc...a7a

• Liker 3
Skrevet

Risotto var ikke et dumt forslag 😀 Der kan jo kraftsmaken komme godt frem! Den ertesuppen hørtes også god ut. Erter har jo ikke like kraftig smak som tomatsaus har ☺️ Takk! 

• Liker 1
Skrevet

Kyllingkraft kan brukes i supper og sauser til det meste men en rett som ikke var foreslått her er paella.   Der skal det også kyllingkraft oppi.  Ellers så bruker jeg å porsjonsfryse ned det jeg har for mye og tar opp etter hvert som jeg trenger . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...