Gå til innhold

Vaskemaskin problemer.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp. Har dessverre ikke bruksanvisningen. Eller, jeg har den, men aner ikke hvor den er blitt av. I går begynte vaskemaskinen å lage en grusom lyd under 60 grader vasken. Etter det, begynte den å stoppe helt opp, og pep i ett sett. Vaskemaskinen piper når maskinen er ferdig, for å si fra om at den er ferdig. Men nå pep den, selv om det var 1 time igjen av vasken. Den piper også når jeg har glemt å gjøre en ting, for at maskinen skal kunne starte ordentlig. 

Jeg åpnet dekselet foran, nede på vaskemaskinen. Inni der var det en "kork" som må skrues på. Den skrudde jeg av og det kom vann ut, og det lå litt møkk der. Rommet der var like stort som skrukorken. Var det filteret kanskje? 

Etter å ha renset det prøvde jeg å sette på 40 Grader hurtigvask (30 min), og den gikk fint i 15 minutter før den stoppet helt opp, uten å pipe. Den vil ikke starte igjen nå. Sånn som i går. Nå piper den ikke i hvertfall..

I går tok den ikke med seg vaskemiddelet under vasken, det gjorde den nå etter jeg tømte vannet og rusket inni, nede under maskina. Men tøy mykneren ligger igjen...

Noen som kan hjelpe meg litt her? :) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Anthrax
Skrevet

Har den en skjerm hvor den viser en slags error-kode av noe slag? Jeg har god erfaring med å google merket og typen, og finne bruksanvisninger/troubleshooting på nett :)

Skrevet

Hvis du googler modellnavnet på maskinen (står gjerne på vaskeskuffen eller like ved den), får du nok opp bruksanvisningen. 

Anonymkode: 29b46...8e8

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Anthrax skrev:

Har den en skjerm hvor den viser en slags error-kode av noe slag? Jeg har god erfaring med å google merket og typen, og finne bruksanvisninger/troubleshooting på nett :)

Prøvde å google bruksanvisning i stad, men fant ikke. Mulig jeg ikke er så tålmodig etter dagens arbeidsdag. Men skal prøve igjen. Har "Matsui m1510wm13e".  Noen år gammel, men den har aldri fusket før, alltid vært en god maskin.

• Liker 1
Skrevet

Fant bruksanvisningen nå! Tålmodighet lønner seg. Finner jeg ikke ut av det, er jeg tilbake her med spørsmål :)

• Liker 1
Gjest To the stars
Skrevet
På 28.8.2017 den 13.41, Minlillesky skrev:

Fant bruksanvisningen nå! Tålmodighet lønner seg. Finner jeg ikke ut av det, er jeg tilbake her med spørsmål :)

Finner du ut av det ?😊

Skrevet

Det kan være noe som må lirkes ut. Jeg plages i uker, så viste seg at det var en liten skrue som stoppet like før filteret. Når jeg fikk den ut virket maskinen uten problemer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...