AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Føler meg som verdens heldigste student. Vi har fire forelesere, og jeg hadde regnet med at det var tørt prat om pensum foran en tavle med stikkord. Men nei da, hver eneste forelesning så langt har vært morsom, underholdene, så engasjerende at jeg egentlig er litt sjokkert. De er veldig flinke i sitt felt, men det som imponerer meg er at de kunne vært stand-up komikere, skuespillere, talspersoner for hva som helst og lærer oss ting på en så bra måte at det sitter 100%, og man vil egentlig ikke at dagen skal ta slutt. De elsker sitt fagfelt, det er iallefall helt tydelig, og de har kastet oss ut i det som om det er med største selvfølgelighet at hver eneste en av oss er framtiden for akkurat deres emne. Min gruppe ble sittende med.. vil ikke kalle det for oppgaver, for dette blir som en ny hobby man er skikkelig gira på, til klokka 1:30 i går kveld, og det er enda flere måneder til vi skal levere inn Noen andre som er like overrasket som meg, eller noen som er skuffet? Dere som er ferdige å studere, har dere noen forelesere dere husker ekstra godt? På vgs hadde jeg lærere som skrev litt på tavla og ba oss pugge eller lese selv, det samme dag ut og inn. Husker spesielt godt en lærer som kom inn i klasserommet når timen startet, sa "les side x til y" og så dro han ut til timen var ferdig. Anonymkode: ceda7...0ed 1
Pizzabakeren Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 (endret) Tom Lindstrøm ved UiO. Hadde flere av kursene jeg tok i matematikk, veldig engasjerende foreleser. Vitset regelmessig for at forelesningene ikke skulle bli for tørre. I tillegg hadde han utrolig gode notater. Endret 28. august 2017 av Pizzabakeren 1
physics Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 (endret) 13 minutes ago, Pizzabakeren said: Tom Lindstrøm ved UiO. Hadde flere av kursene jeg tok i matematikk og hatten av til han for å klare å holde meg engasjert. I tillegg hadde han utrolig gode notater. +1 for Tom Lindstrøm. Trodde aldri mat1100(kalkulus) skulle bli gøy da jeg startet på UiO i 2014, men han fikk det jaggu til. Ellers vil jeg også trekke frem Arne Hole og Are Raklev!(begge er forelesere på matnat ved UiO) Edit: Har også sansen for Knut Mørken ved matematisk institutt. Endret 28. august 2017 av physics 1
Elaine Marley Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 Jeg er på mitt andre år, og har stort sett hatt gode forelesere. Nevner ingen navn. Ble imponert over en som alltid hadde veldig ryddige notater, og forklarte ting på en måte som gjorde at det var lett å forstå. Gjorde det som egentlig var litt tørt til å bli spennende og interessant. Liker best de som er klare på hva de ønsker å formidle, gjerne har litt humor og som har orden. Vi har en dette semesteret, som jeg så langt ikke er spesielt imponert over, og han er rett og slett litt for rotete. Han har ikke kontroll på tid og så kan han ikke med det tekniske. Mye av tiden går med på at en eller annen student må hjelpe han med et eller annet, og i tillegg bruker han mye av forelesningstiden på ting som skulle vært gjort på forhånd. Det er litt frustrerende egentlig. 1
Pizzabakeren Skrevet 28. august 2017 #5 Skrevet 28. august 2017 11 minutes ago, physics said: +1 for Tom Lindstrøm. Trodde aldri mat1100(kalkulus) skulle bli gøy da jeg startet på UiO i 2014, men han fikk det jaggu til. Ellers vil jeg også trekke frem Arne Hole og Are Raklev!(begge er forelesere på matnat ved UiO) Edit: Har også sansen for Knut Mørken ved matematisk institutt. Enig med de du lister opp. Er mange gode forelesere i matematikk ved UiO. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #6 Skrevet 28. august 2017 Tor Haugnes på BI Nydalen klarer å gjøre kjedelige ting morsomt! Han likte jeg kjempegodt, men vet at han har fått en del kritikk for forelesningene sine(han gikk viralt på youtube for et par år tilbake blant annet). Han er utrolig flink med mimikk, tonefall og historiefortelling, og han var et frisk pust blant feks matte og statistikk-foreleserne på BI Personlig husker jeg aller best da han hoppet ned fra kateteret og kylte en tavle-penn så hardt i bakken at den delte seg samtidig som han uttrykte sinne over ignoransen til tåpelige studenter. To sekunder tidligere hadde han forelest om en eller annen industriell revolusjon, og sekundet senere hoppet han opp og ned og sparket fra seg! Han brakte liv i BI sitt svar på exphil Jeg har hatt mange dyktige forelesere, så jeg føler meg også heldig, men det har vært noen av de rævva også. Har prøvd å fase ut disse, og heller pugge det stoffet på egenhånd, men latt meg "henrive" mer av de flinke foreleserne. Heldigivsi har jeg enda til gode å ha faglig svake forelesere. Alle har vært faglig flinke, med varierende nivå på pedagogikk, fremføringsevne og entusiasme. Det høres ut som du er i en drømmesituasjon, TS, og jeg misunner deg! NYT de flinke! Anonymkode: e042c...13d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 On 8/28/2017 at 1:14 PM, Pizzabakeren said: Tom Lindstrøm ved UiO. Hadde flere av kursene jeg tok i matematikk, veldig engasjerende foreleser. Vitset regelmessig for at forelesningene ikke skulle bli for tørre. I tillegg hadde han utrolig gode notater. Enig angående Tom Lindstrøm. Anonymkode: 00047...0a9
norw Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enig angående Tom Lindstrøm. Anonymkode: 00047...0a9 🤦
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå