Gå til innhold

Jeg syns ikke noe er fantastisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rar overskrift, men ting som alle andre syns er helt fantastisk, synd jeg er helt ok.

F eks. Alle sier at orgasme er helt himmelsk, jeg syns det er helt greit.

Det samme mee gode viner eller mat alle elsker. Eller serier eller bøker alle andre syns er helt topp. Ingenting er så fantastisk som andre sier.

Å være forelsket er hyggelig opplevelse, men ikke noe mer.

I 20-årene prøvde jeg hasj (er veldig anti-narko), fordi alle vennene mine sa det var helt utrolig. Jeg syns det var kjedelig.

Jeg er ikke deprimert, men har generelt et mer nøkternt syn på ting. Noen andre som har det sånn?

Anonymkode: bff49...ad8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rar overskrift, men ting som alle andre syns er helt fantastisk, synd jeg er helt ok.

F eks. Alle sier at orgasme er helt himmelsk, jeg syns det er helt greit.

Det samme mee gode viner eller mat alle elsker. Eller serier eller bøker alle andre syns er helt topp. Ingenting er så fantastisk som andre sier.

Å være forelsket er hyggelig opplevelse, men ikke noe mer.

I 20-årene prøvde jeg hasj (er veldig anti-narko), fordi alle vennene mine sa det var helt utrolig. Jeg syns det var kjedelig.

Jeg er ikke deprimert, men har generelt et mer nøkternt syn på ting. Noen andre som har det sånn?

Anonymkode: bff49...ad8

Det handler nok neppe om at du opplever ting mindre "fantastisk" enn andre. Det handler nok heller om at du pga oppvekst eller personlighet bruker mer nøkterne ord til å beskrive verden.

En har samme fenomen i andre siden av skalaen. Folk sier stadig vekk at ting av vagt til middels ubehag er "vondt" eller "forferdelig". Men det er jo verken mer eller mindre ubehagelig om en bruker det ene eller andre ordet.

Altså: du kan gå ut fra at din opplevelse sammenfaller med normalen. At folk bruker voldsomme ord er mer personlighet/kultur enn faktisk opplevelse. Du må også ta høyde for at de fleste ikke vokaliserer sin faktiske opplevelse men sin kulturelle forventning av opplevelse.

Anonymkode: 5cd52...49e

• Liker 2
Skrevet

Det er sikkert mange andre med Kristen Stewart mentalitet...

Skrevet

Sånn har jeg det også. Vi kan starte en klubb der vi møtes og har det helt ok sammen 😄

Skrevet
3 minutter siden, Cyrus skrev:

Sånn har jeg det også. Vi kan starte en klubb der vi møtes og har det helt ok sammen 😄

Men husk å ikke ha det så kjekt sammen at det blir mer enn greit nok ;)

• Liker 4
Skrevet

Jeg er også sik. Bruker nesten aldri store ord om ting. Jeg uttrykker meg nøkternt om det meste, fordi det motsatte føles unaturlig og påtatt for meg. Jeg ville ha følt meg falsk dersom jeg skulle gi meg til å uttrykke meg med store ord og følelsesuttrykk. De som gjør det, virker ofte ganske påtatte og falske, synes jeg.

Anonymkode: c6916...756

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Sånn er jeg også, ts. Syns ikke ting er så fantastiske som folk sier. Bortsett fra å få barn, da. Det var virkelig fantastisk.

Skrevet

Jeg synes flere og flere ting er fantastiske. Musikk, planter, ørner, kaniner, god kaffe, kona mi, det at alt som har skjedd fra universets begynnelse har kulminert i at vi er her nå, at det i et tomt og gudløst univers likevel finnes kjærlighet og nåde, at det finnes så mange mennesker som gir av sine penger og sin tid for å hjelpe folk som har det fælt, at jeg har overlevd til nå, at man ikke trenger å oppnå en viss status eller eie eller oppleve noe for å ha fred og lykke i livet. Det er helt fantastisk.

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke du er unormal. Noen har jevnere humør enn andre, sånn er det bare. En annen ting er at det har blitt en slags mote å overdrive, spesielt når det gjelder positive ting. Ting man egentlig burde regne som en selvfølge beskrives som supert, magisk, perfekt, knall osv.. Videre har du: "Ha en fantastisk dag!" Av og til skulle man tro at enkelte går rundt i en konstant ekstase, men det er nok bare talemåter og en slags trend... Tviler på at andre har det så mye bedre enn vi som er litt mer nøkterne, selv om vi sier fin og god der andre sier fantastisk og magisk:)

Skrevet

Jeg er en av dem som lett blir følelsesmessig engasjert. Jeg synes mat, drikke, natur, tv-serier og spill kan være fantastiske. For meg virker det trist å ikke ha det sånn, men vi er jo alle forskjellige.

Anonymkode: 540d3...2f1

• Liker 2
Skrevet

Reagert på den samme tendensen der alt beskrives som "fantastisk", selv om det i de fleste tilfeller egentlig er snakk om veldig fint, bra osv. Det er klart, noen ting er faktisk fantastisk, men når det i mange tilfeller er det første ordet man griper til mister det også mye betydning. 

Skrevet

Synes det høres ut som du mangler å ha lidenskap for noe!

Må være kjipt...

Anonymkode: fe57a...7f2

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, ti10 skrev:

Tror ikke du er unormal. Noen har jevnere humør enn andre, sånn er det bare. En annen ting er at det har blitt en slags mote å overdrive, spesielt når det gjelder positive ting. Ting man egentlig burde regne som en selvfølge beskrives som supert, magisk, perfekt, knall osv.. Videre har du: "Ha en fantastisk dag!" Av og til skulle man tro at enkelte går rundt i en konstant ekstase, men det er nok bare talemåter og en slags trend... Tviler på at andre har det så mye bedre enn vi som er litt mer nøkterne, selv om vi sier fin og god der andre sier fantastisk og magisk:)

Handler ikke om å "ha jevnt humør", men at noen har en unik evne til å være i nuet, pluss ha en lidenskap for noe. De er mer in tune med seg selv på en måte. Og aldri kunne bli ordentlig begeistret for noe, tror jeg handler om at man ikke kjenner seg selv nok. Kjenner ei som er sånn. Hun synes f.eks aldri et klesplagg er fantastisk, og det synes jeg høres så trist ut, da jeg kan finne et klesplagg som jeg synes er FANTASTISK!!!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må du like det andre liker? Prøv noe annet , noe nytt , så skal du se du vil syntes noe er fantastisk du også! Men alle har sin nisje.

Skrevet
2 minutter siden, Filippa skrev:

Hvorfor må du like det andre liker? Prøv noe annet , noe nytt , så skal du se du vil syntes noe er fantastisk du også! Men alle har sin nisje.

Det er jo ikke det dette handler om...

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også sik. Bruker nesten aldri store ord om ting. Jeg uttrykker meg nøkternt om det meste, fordi det motsatte føles unaturlig og påtatt for meg. Jeg ville ha følt meg falsk dersom jeg skulle gi meg til å uttrykke meg med store ord og følelsesuttrykk. De som gjør det, virker ofte ganske påtatte og falske, synes jeg.

Anonymkode: c6916...756

Det betyr at du har en nøktern indre verden. Samme som ts. Å kalle andre som kan bli begeistret for noe som overfladiske, forteller at du er langt ute på viddene.........

• Liker 3
Skrevet

Plager det deg, eller er du bare nyskjerrig på om flere har det sånn? Hvis du alltid har vært sånn og syns det er helt okei å bare ha det helt okei, og er lik på andre siden av skalaen også, så er det nok bare et personlighetstrekk. Jeg er også sånn. Blir aldri superbegeistret for noe, men heller aldri spesielt opprørt. Syns mennesker er så rare med alle disse store følelsene sine (men sier ikke det høyt da ;)).

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg er nok det motsatte av deg Ts,då den gyldne middelvei hadde vært fint. Men vi er som vi er. Jeg kan stå å studere en maur i ti minutter,og synes det er helt fantastisk. Den energien :-) de bittesmå dyra,og ja,der er jeg.

Du kan forklare meg fra ene enden til den andre vitenskapelig. Interessant,men jeg ser små undere ofte om de er velkjente eller ei. Er nok i overkant entusiastisk iblant.

Så...slitsomt og "rsrt",men helt naturlig å være i begge ender av skalaen. Du er vel den mer nøkterne typen tenker jeg. Kanskje litt i overkant?

Men den gyldne middelvei er være et ideal. Ingen av oss er perfekte.

Gjest NotNaomi
Skrevet
8 timer siden, linsejesus skrev:

Jeg synes flere og flere ting er fantastiske. Musikk, planter, ørner, kaniner, god kaffe, kona mi, det at alt som har skjedd fra universets begynnelse har kulminert i at vi er her nå, at det i et tomt og gudløst univers likevel finnes kjærlighet og nåde, at det finnes så mange mennesker som gir av sine penger og sin tid for å hjelpe folk som har det fælt, at jeg har overlevd til nå, at man ikke trenger å oppnå en viss status eller eie eller oppleve noe for å ha fred og lykke i livet. Det er helt fantastisk.

Der er jeg veldig enig med deg. Selv om du går på tvers av mine meninger og holdninger ofte,så syns jeg dette var fint altså.

Jeg tar meg selv i å tenke hvor lite omsorgsfulle vi et blitt,og så glemmer vi dem som bryr seg om :-) de er mange de også. Takk for påminnelsen!

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler ikke om å "ha jevnt humør", men at noen har en unik evne til å være i nuet, pluss ha en lidenskap for noe. De er mer in tune med seg selv på en måte. Og aldri kunne bli ordentlig begeistret for noe, tror jeg handler om at man ikke kjenner seg selv nok. Kjenner ei som er sånn. Hun synes f.eks aldri et klesplagg er fantastisk, og det synes jeg høres så trist ut, da jeg kan finne et klesplagg som jeg synes er FANTASTISK!!!

Nja, det er ikke helt det jeg mener. Jeg er av de som har et ganske jevnt humør, men jeg kan også bli kjempeglad eller fly forbanna over ting. Det jeg mener, er at det virker som det har blitt en mote å bruke alt for sterke ord for å beskrive ting som er ok, fint og greit. Rett og slett hverdagslige. Ta for eksempel når folk beskriver et jobbrelatert infomøte som "magisk" (Nyttig info? Joda. Magisk? Nei, ikke med mindre du er besatt av pølser og kaffe)  Og når man bekrefter at man har lagt papir i printeren, slått av lyset eller hva som helst trivielt, forventer jeg ikke en tilbakemelding om at det er fantastisk, knall eller supert. Synes det er litt synd at disse ordene blir litt, ja, oppbrukt. For hvilke ord skal man bruke for å beskrive de kjempestore, virkelig viktige opplevelsene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...