AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #1 Skrevet 28. august 2017 Setter pris på om noen kam anbefale kurs ril meg, enten nettbasert eller kurs med personlig oppmøte. Er båtdørerprøven vanskelig? Har lest at set med navigasjon er vanskelig, jeg hr som sagt ingen forkunnskaper. Anonymkode: 0cd00...a5f
Lanista1984 Skrevet 28. august 2017 #2 Skrevet 28. august 2017 For å begynne med det grunnleggende. Kan du svømme? (Jeg svømte en gang fridykk til tretti merer i miiitæret. Måtte utligne noe voldsomt før det var trygt å komme opp, var sulten på luft da - Førvig kan jeg lite om båførerprøven, beklager innlegget;)).
gobbledigook Skrevet 28. august 2017 #3 Skrevet 28. august 2017 Jeg hadde ingen forkunnskaper, var på et helgekurs. Tror instruktørene ikke vil at noen skal stryke i det hele tatt, for fikk faktisk litt hjelp under prøven... Om den var vanskelig... Tja, husker ikke helt. Kartlesing og sånn synes jeg var vanskelig, men det er helt individuelt.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #4 Skrevet 28. august 2017 Sånne instensivkurs fungerer igrunn helt greit om du trenger å få beviset raskt og greit. Jeg deltok på et sånt for et par-tre år siden, fulgte sånn halvveis med og hadde 50/50 på prøven uten å være i nærheten av å bruke tiden vi hadde til disposisjon. Den består av spørsmål i kategoriene sjåmannsskap, lover og regler, navigasjon og kartlesing samt "spesielt viktige emner". Skal sies at jeg er en sånn typisk kartlesergubbe og dermed tok den biten lettere enn de fleste, men erfaringen min på sjøen er ikke noe særlig (vant til å være i båt, men da for kosen og uten å ha lagt merke til et eneste sjømerke i mitt liv), så jeg begynte i hvert fall på mer eller mindre bar bakke jeg også. Så å ta beviset er nok en smal sak, å prestere å stryke etter det kurset skal nok godt gjøres. Jeg gikk før alle var ferdige, men så i hvert fall ingen som hadde strøket før jeg tuslet hjemover. Men for mange er det jo et poeng å faktisk lære seg ting som sitter, ikke bare å få tak i dette beviset enklest mulig. I så fall antar jeg at slike intensivkurs neppe er det lureste, for jeg merker at mye av det som kom inn har forsvunnet rett ut igjen. Unntaket er selvfølgelig om du kommer deg ut på sjøen og får brukt kunnskapen raskt. Jeg tok det i januar og fikk ikke satt kunnskapen på prøve på en stund, og da var det mye som forsvant. Men jeg føler fortsatt at det aller viktigste sitter, altså. Anonymkode: 9f977...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå