Gå til innhold

TV'n i sentrum?

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Jeg ser tv et par ganger i uka på vinterstid. Litt oftere i sommerhalvåret når Eurosport sender sykkelritt.

Ahh, det kunne jeg ha skrevet selv. Er forresten ikke så altfor lenge til dagsrittene setter igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også veldig lite på tv.Akkurat nå er det faktisk ingenting jeg følger med på.Men det kommer jo en skokk med interiørprogrammer fremover mot våren da,så det kan nå fort forandre seg.

Akkurat nå bruker jeg tiden min på studier,trening og data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Jo, vi ser for mye på tv. Det er ganske bedrøvende å tenke på at vi sitter i en lammet ammetåke og glaner på serier med fiktive mennesker eller iscenesatte kjærlighetsmøter.

Det er tragisk, likevel klarer jeg ikke å slite meg bort. Jeg ser neppe mer enn gjennomsnittet, men det er likevel for mye. Det verste er at den lille biten av sosial hygge tynnes ut. Før hadde man gjerne bare ett tv-apparat. Nå har man ofte flere, i forskjellige rom. Så blir man sittende og glo hver for seg. Og Pc'en er minst like ille.

Men sånn er vi nå blitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det går periodevis, avhengig av hvor sliten jeg er når jeg kommer hjem fra skole/jobb, og hvor tv-en er plassert. Her vi bor nå er tv-en i et eget rom (et multimediarom, forsåvidt, så LITT avhengig av teknologien er vi visst), så det blir sjelden til at jeg forlater det "naturlige" oppholdsrommet for å se på tv. Deilig! Synes forholdet mellom meg og samboern er bedre nå som vi gjør hver våre ting, enn da vi spiste foran tv-en og hadde mindre plass så tven stort sett dominertte oppholdsrommet.

Vi sitter nok mye foran hver vår pc, og ikke alt er så konstruktivt, men dette er i hvert fall interessebasert. Nytteverdien av å poste tusenvis av innlegg på et jalla-forum er kanskje ikke såååå mye større enn å følge med på Glamour, men man blir sikkert bedre til å uttrykke seg og kommunisere med andre... (synes faktisk jeg ser forskjell på unge folk fra de melder seg inn på KG til de har skrevet en del innlegg - og det synes jeg er kjempefint).

Når vi bruker tv-en er det stort sett for å se på film, noe som er en lidenskap hos begge. Kjøper en god del film, både kvalitetkvalitet og mer underholdning.

Men jeg har også stor forståelse for at folk har behov for å sitte og koble ut med dårlig tv - jeg VET hvordan det er å komme sliten hjem... Men faktum er at man får MYE bedre tid hvis man klarer å hive ut tven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er periodetitter. Enkelte perioder kan jeg se veldig mye på tv, og det er ofte i perioder hvor jeg er mer sliten enn vanlig.

Noen perioder gidder jeg ikke å se på tv i hele tatt, sitter heller med en bok eller hører på god musikk.

Jeg liker ikke å følge med på tv-serier hvor jeg må se hver episode for å henge med, liker ikke å være avhengig. Foretrekker avsluttede episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innrømmer det- jeg ser altfor mye på TV! :tunge1:

*rekker opp neven*

Jeg også.... :ler:

"Hei, jeg heter Sniglå og ser for mye på TV"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tenkte på dataen tar mye av tiden vår også.

MEN det er mer givende og lærerikt med data.

Men alikevell gjør det oss kanskje mindre sosiale?

Men er jo ganske sosiale med folk på forumet da  :)

Den store forskjellen mellom TV og PC er at førstnevnte styrer livet vårt mye mer da vi som oftest ikke kan velge tidspunkt for når vi skal se et program. Akkurat nå sitter jeg og skriver dette, så skal jeg lage mat og så skal jeg lese litt nyheter når jeg får tid (nettaviser). Dersom jeg skulle sett nyheter på NRK-TV så måtte jeg legge opp skjemaet etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det motsatt. `

Synes PC`en er mer avhengighetsskapende.

TV-bruken styres av interesser og tid - jeg ser stort sett kun de programmene jeg har interesse av. PC`en (internett) er mye mer irriterende - her kan jeg bli sittende i evigheter - finnes stadig noe å lese, diskusjoner å delta i, etc ... Heldigvis så har jeg en mann som overhodet ikke har interesse av PC-bruk - derfor velger jeg å være sosial med ham om kveldene istedet for å sitte her.

Det hender til og med at jeg sniker meg inn på nettet på jobb - det er til de grader irriterende - men det er så lett gjort - så fristende.

Nei, PC`en er mye mer slavedannende enn TV - det er ihvertfall min erfaring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ser svært lite på tv, med unntak når det er filmer jeg skal se, og når Gilmore Girls begynner igjen eller når CSI går, enkelte ganger nyheter. Synes det er helt greit å betale tv-lisens, synes de er flinke og jeg slipper reklame!

Når det gjelder pc, så er det litt opp og ned. Litt mye i det siste, fordi jeg hatt fri etc, men ellers så pleier jeg ikke å sitte så mye, siden jeg har veldig mye annet å gjøre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...