Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2005 #1 Del Skrevet 14. januar 2005 Føler alle (også jeg) bruker masse tid til å se på TV: Se på at andre lever sitt liv. Men lever ikke sitt eget. Er litt tragisk å tenke på... Men det blir lett at man setter seg i sofaen og zapper om kvelden... Ikke alltid så mye å finne på. Og det er dyrt å gå på kino, på resturant osv... Og blir ofte mer sløv om høsten & vinteren. Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. januar 2005 #2 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg ser veldig lite på tv, virkelig... Men det går fort mange timer her forran pcen hver kveld. Det gjør meg ikke så mye for jeg føler at jeg får mye igjen for det. Det er kjekt å jobbe som moderator, og jeg lærer enormt mye både om og av mennesker av å være rundt her på forumet. Og ja, er ikke bare KG jeg er på når jeg er på nett da *ler* Pcen er en viktig del av livet mitt, har ingen planer/ønsker om å forandre på det. Er glad jeg ikke er TV-slave, synes det virker ganske meningsløst og lite givende og glane inn i den boksen time etter time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2005 #3 Del Skrevet 14. januar 2005 Tenkte på dataen tar mye av tiden vår også. MEN det er mer givende og lærerikt med data. Men alikevell gjør det oss kanskje mindre sosiale? Men er jo ganske sosiale med folk på forumet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. januar 2005 #4 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg er i alle fall vedig sosial på dataen. Her på forumet, men først og fremst på MSN og IRC, samt på mail. Har altid mange samtaler gående med venner på MSN eller IRC, venner fra det virkelige liv som jeg har gått på skole med tidligere og som jeg bor langt i fra nå. Så for meg er det slett ikke usosialt å sitte ved dataen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 15. januar 2005 #5 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg har ikke tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2005 #6 Del Skrevet 15. januar 2005 Du bruker dataen ofte da kanskje? Hvorfor ikke Tv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 15. januar 2005 #7 Del Skrevet 15. januar 2005 Fordi det blir for dyrt når staten rammer meg med tvang ved å måtte betale for en kanal jeg ikke vil se. Pc er nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 15. januar 2005 #8 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg har en liten tv, men den bruker jeg nesten aldri. PC-en er min venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 15. januar 2005 #9 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg ser tv et par ganger i uka på vinterstid. Litt oftere i sommerhalvåret når Eurosport sender sykkelritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2005 #10 Del Skrevet 15. januar 2005 Ser ut som PC'en er blitt i sentrum istedenfor TV'n Hva dere pleier å gjøre på pc'en da? Bare KG? Kankjse spill? Jeg liker adventure spill, som Syberia. Ellers er jeg endel på KG, og leser aviser & blader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. januar 2005 #11 Del Skrevet 15. januar 2005 Vi ser ikke så mye TV. Men vi sitter endel foran PC'en, og vi leser mye. Kan like gjerne slå av TV'en og sitte i hver vår ende av sofaen med nesa i en bok, vi pusler med hobbyer (jeg maler litt o.l.), og vi spiller mye spill. Så TV'en er ikke midtpunkt her i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. januar 2005 #12 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er nok veldig mange som bruker mye tid på tv, og da ikke nødvendigvis på nyheter og lærerike programmer. Men det er litt tabu å si det, så jeg tror ikke du får mange svar fra mennesker i den kategorien. Selv ser jeg ikke mye på tv, så det er vel derfor jeg svarer her da Merka at jeg lett ble avhengig av å følge med på diverse serier, og at de tok for mye av min tid, så jeg har rett og slett kutta helt. Ser gjerne nyheter på både nrk og tv2, og hadde tirsdag som fast tv-kveld, men det er det visst slutt på nå som det er nye serier. Har det mye bedre nå som jeg bruker tida på ting som faktisk gir meg noe, men det tok tid å innse at tv'en var et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 15. januar 2005 #13 Del Skrevet 15. januar 2005 Liker å lese politikk på internet og også spille spill. Har hendt at jeg har betalt for tv2s internet tv for å se på Cæsar eller noen programmer som var av spesiell interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2005 #14 Del Skrevet 15. januar 2005 Nrk lisens... arghh.. jeg ser aldri på nrk uansett. Teit at vi må betale.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #15 Del Skrevet 15. januar 2005 Jo, jeg ser svært mye på Tv og ser ikke noe galt i det. Det er underholdende og avslappende. Jeg kommer til å fortsette med å se mye på TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. januar 2005 #16 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg ser masse på tv, jeg! Kan godt innrømme det. Mye søppel selv om jeg forsøker periodevis å være litt mer bevisst enn tidligere. Det blir fort et par timer foran kasse hver kveld, men du verden så travelt jeg har det... I tillegg kommer pc-en som blir brukt til endel jobb og endel Kg + litt surfing på andre sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 15. januar 2005 #17 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er da mye mer sosialt å se TV sammen med familien enn å sitte ved PC`en ? Synes det er mye mer bortkastet tid å sitte ved PC`en - og jeg tror PC`er generelt "stjeler" mye mer tid fra folk enn TV gjør. Et TV-prgram kan man sitte og diskutere, både hjemme, blant venner og på jobb - man sitter ikke akkurat og diskuterer innlegg på Kvinneguiden eller innlegg i andre forum på nettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. januar 2005 #18 Del Skrevet 16. januar 2005 Det er da mye mer sosialt å se TV sammen med familien enn å sitte ved PC`en ? Synes det er mye mer bortkastet tid å sitte ved PC`en - og jeg tror PC`er generelt "stjeler" mye mer tid fra folk enn TV gjør. Et TV-prgram kan man sitte og diskutere, både hjemme, blant venner og på jobb - man sitter ikke akkurat og diskuterer innlegg på Kvinneguiden eller innlegg i andre forum på nettet Det trenger vel ikke stemme. Det er da like sannsynlig at man blir sittende og bare stirre på TV'en i stillhet. At man sitter i samme sofa er ingen garanti for at det er mer sosialt. Dessuten er det mye sosialt man kan gjøre på PC'en, som å spille spill over nettverk, og når vi sitter foran PC'en pleier vi alltid å snakke sammen, om det vi gjør eller hva som enn faller oss inn. Å bruke en PC er mye mer aktivt enn å bare slenge i sofaen og få det servert på en skjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 16. januar 2005 #19 Del Skrevet 16. januar 2005 Det kommer helt an på. Vi er en familie på 4 - har en PC som alle bruker. Da blir det ikke så mye på hver - noe som er helt greit for meg. Mannen min bruker PC yttterst sjeldent - og at han og jeg skulle sitte og spille sammen på PC er helt utenkelig - det er liksom ikke oss. De eneste gangene vi sitter sammen ved PC`en er når vi skal bli enige om noe i nettbanken. Klart at enkelte TV-programmer sitter man og bare glor på uten å si et ord - men da gjør vi det fordi vi velger det. Som regel så snakker vi sammen selvom om TV`en står på. Men jeg står fast på at det selvfølgelig er mer sosialt å sitte sammen foran TV`en enn at en sitter i stuen og ser TV mens den andre sitter på kontoret 2 etasjer under og driver på med PC`en. Jeg bruker kun PC`en hvis mannen er på jobb eller ute på noe annet, sover eller ser på sport på TV - noe annet er altfor usosialt, synes jeg - spesielt siden han har null interesse for PC`en selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #20 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg har ikke hatt TV på noen år, og savner det overhodet ikke. Jeg synes det er trist med folk som setter TVen foran det meste annet, og som ikke engang klarer å slå den av når de har besøk, eller som ikke kan snakke når man ringer, fordi de sitter og ser på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå