Gå til innhold

Drittlei av mannen og barna som ALDRI er fornøyde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette året jobber mannen min sent man-torsdag. Han er hjemme kl. 18, jeg er hjemme kl. 16 og vi har to barn på barneskolen. Vi ble derfor enige om at frem til han er ferdig med senvaktene order jeg med middagene i ukedagene og han tar fredag-søndag.

Vi har holdt på nå i to uker og jeg er drittlei. Det er bare klaging og dårlig stemng rundt bordet HVER dag. Maten er kjedelig, smaker ikke nok, for overkokt, den er brent, ikke noe tilbehør + + + + og jeg lager helt vanlig mat. Fiskeboller, laks i ovn, spaghetti med seifilet, tomatsuppe. Sunn vanlig norsk mat som jeg har vokst opp med.

På jobben til mannen er det flere matkyndige og middagsmenyene er visst noe som diskuteres over lunsjen. Mannen kom hjem og snakker om det og det som andre kommer hjem til og viser meg lekre bilder på instagram og jeg har ikke hørt om halvparten av disse rettene engang. Og disse folka har jobber de også så dette er ikke hjemmeværende med all verdens tid.

Jeg er SÅ NÆR fra å legge ned sleiva her og lage brødskiver. Dette ødelegger så mye for oss som familie. 

Anonymkode: bbf84...a43

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hverdagen innhentet lille prinsesse? Uff da.

Anonymkode: ca79d...dcf

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare bestille pizza og fortsette med det til han tar seg sammen? 

Eller rett og slett slutte å lage mat til ham?

• Liker 25
Skrevet

1) gjør det bedre.

2) gjør som du pleier

3) lag brødskiver

Velg en av disse :)

Anonymkode: f1054...a69

• Liker 6
Skrevet

Si at han får slutte å klage eller lage egen middag. 

Anonymkode: 95631...2c6

• Liker 25
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Si han får lage maten selv, om han bare skal klage.

Skrevet

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ved neste surmuling og klaging sagt klart og tydelig i fra med en gang noe sånt ; "dere har ikke gjort annet enn å klage over maten i det siste. Dere viser ikke respekt og setter ikke pris på det jeg har laget. Ti still, slutt og klag og Spis maten. Jeg er dritt lei. Heretter får dere lage middagen deres selv, frem til dere har lært dere å sette pris på det dere får. 

Så hadd jeg slengt fra meg alt jeg hadde i hendene og gått ut for å spise på cafe eller noe. Så får de selv ta over mat styret og tenke seg om over oppførselen sin..sier de unnskyld osv, så lager jeg middag igjen, men barna må hjelpe til.

• Liker 24
Skrevet (endret)

Her ville jeg bare ha laget brødskiver, eller ikke laget middag i det hele tatt, og sagt at hvis han er misfornøyd får han lage egen middag. Får være måte på klaging.

Endret av SPOCA
  • Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hverdagen innhentet lille prinsesse? Uff da.

Hva i alle dager snakker du om?

Og ja Ts, lag brødskiver, bestill takeaway etc. Lager mannen spennende, dyre og tidkrevende retter i helgene da? Eller er han i all sannhet en sutregubbe

• Liker 15
Skrevet

Hadde eller ikke vært happy med fiskeboller, pasta med sei og toro tomatsuppe. Så du kan jo forsøke lage god mat uten at det trenger være instagrammateriale. 

Har du aldri laget mat før?

• Liker 27
Skrevet
2 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Hva i alle dager snakker du om?

At TS forventet at livet skulle være et eventyr, men det endte som et grått A4-liv. Hun får ta seg sammen om hun vil ha et Disney-eventyr. Eller bare leve med den grå A4-hverdagen. 

Skrevet

Da får de engasjere seg litt da, har du spurt hva de har lyst på til middag? Kanskje de har gode ideer, som tar kort tid å lage og som er kjempegodt? Er barna gamle nok til å hjelpe til med maten?

Anonymkode: a1e9f...cd6

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da får de engasjere seg litt da, har du spurt hva de har lyst på til middag? Kanskje de har gode ideer, som tar kort tid å lage og som er kjempegodt? Er barna gamle nok til å hjelpe til med maten?

Anonymkode: a1e9f...cd6

Mannen har jo kommet med flere gode forslag. TS gidder bare ikke å sette seg inn i hvordan en lager mat. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Lager mannen spennende, dyre og tidkrevende retter i helgene da? Eller er han i all sannhet en sutregubbe

Mannen disker opp med fredagstaco, pizza, burger, biff etc i helgene. Han er flink og trives på kjøkkenet. Ingen klager da og barna RÅETER siden "de går hele uka og bare får drit" til middag.

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mannen disker opp med fredagstaco, pizza, burger, biff etc i helgene. Han er flink og trives på kjøkkenet. Ingen klager da og barna RÅETER siden "de går hele uka og bare får drit" til middag.

TS

Er du egentlig ikke flink til å lage mat? 

Anonymkode: 95631...2c6

• Liker 8
Skrevet

Hvis du mener du gjør en super jobb og klagene er ubegrunnet så får du si fra, si at du blir såret for søren og at det ikke er greit. Så får du be ungene og mannen sette opp menyforslag og lage maten sammen hvis du velger melde deg ut, men slutt for himmelens skyld å syte. Dette er helt innenfor din kontroll å gjøre noe med.

• Liker 3
Skrevet

Trenger ikke være så avansert for å løfte maten litt: Lasagne med en frisk salat, spaghetti og kjøttdeig (i stedet for sei???), laksewok med nudler og sweet chili saus og en rømmedæsj, tandoorigryte, pølse med brød/potetsalat/sprøstekt løk en sjelden gang, wraps med kylling, avocado og grønnsaker, pitabrød med kjøttfyll som du har i for eksempel bønner og revet gulrot for å få inn grønnsaker. Namnam!!

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde heller ikke vært fornøyd hvis jeg fikk sånn mat. Det smaker jo ingenting. Ikke dermed sagt at sytingen er grei, men det må da gå an å lage en ukesmeny alle kan være sånn passelig enige om?

Anonymkode: ef6d3...ce4

• Liker 13
Skrevet

Ooh! og havrepannekaker :) med friskt tilbehør :)

• Liker 1
Skrevet

Taco, biff og burger er da virkelig ingen kulinarisk kunst å lage heller. Du lager helt vanlig, sunn middag. Det er ikke normalt med fancy, lekre retter til hverdags, men det er vel noe de konkurrerer om på arbeidsplassen hans, da. Be han hjelpe til, lage maten selv eller holde kjeft. 

Anonymkode: 354c8...3c6

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...