Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine gode venninner skal feire sin 30årsdag i helgen og jeg er blakk. 

Er nettopp blitt arbeidsledig og får dagpenger men det er ikke akkurat mye og jeg betalte nettopp husleien pluss andre regninger og sitter igjen med ekstremt lite. Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal få skrapt sammen presang til henne. Jeg kan ikke møte opp uten 😕 

Hun forstår jeg ikke har råd (har snakket med henne om det) og hun sier så lenge jeg kommer så gjør det ingenting men det er fryktelig flaut å komme i rund dag uten gave. 

Er det noen som har forslag til hva jeg kan ta med til henne? 

Anonymkode: 68085...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke en vinflaske stående? Om ikke så dra og kos deg :) Du kan kjøpe en gave når økonomien har bedret seg :)

Gjest Marillia
Skrevet

Lag et gavekort på noe du vet hun liker og som du vet du kan få råd til om en stund!

Skrevet
4 minutter siden, Sirah skrev:

Har du ikke en vinflaske stående? Om ikke så dra og kos deg :) Du kan kjøpe en gave når økonomien har bedret seg :)

Ja tenkte på en flaske vin,det kan jo være bare en 100lapp ☺️ Bare for å ha med noe ☺️ 

TS

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde satt pris på om vennene mine hadde hatt tid til å delta i feiring, og faktisk møtte opp, og var fokuserte i å lage god stemning når jeg fyller år. Møt opp,. sett pris på venninna di, og om du da gjerne hjelper litt til med tilrettelegging eller rydding, noe gjester svært sjeldent gjør nå , så tror jeg hun er mye mer fornøyd enn om du enten blakker deg på noe hun uansett ikke trenger, eller lar være å dukke opp!

• Liker 7
Skrevet

Jeg har i sånne situasjoner kjøpt et fint kort (eller lagd ett) der jeg gratulerer henne med dagen og skriver inn at gaven er en kinotur med meg, eller kafètur eller annen opplevelse som vi to synes er hyggelig å gjøre sammen. Da trenger man ikke bruke penger med engang, så kanskje om en stund når du har mulighet så kan du ta henne med på opplevelse :)

Anonymkode: 489b8...426

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Fjompen skrev:

Jeg hadde satt pris på om vennene mine hadde hatt tid til å delta i feiring, og faktisk møtte opp, og var fokuserte i å lage god stemning når jeg fyller år. Møt opp,. sett pris på venninna di, og om du da gjerne hjelper litt til med tilrettelegging eller rydding, noe gjester svært sjeldent gjør nå , så tror jeg hun er mye mer fornøyd enn om du enten blakker deg på noe hun uansett ikke trenger, eller lar være å dukke opp!

Det var lurt,sendte henne nettopp en melding å tilbydde meg å hjelpe henne på lørdag om hun trenger hjelp til noe med festen ☺️ 

TS

Skrevet

Du skriver "Hun forstår jeg ikke har råd (har snakket med henne om det) og hun sier så lenge jeg kommer så gjør det ingenting"

Jeg synes du skal ta henne på ordet og komme uten gave. Dersom jeg viste at en av mine venner blakket seg på gave til meg så hadde jeg blitt fryktelig lei meg. Voksne mennesker forventer ikke gaver. Det at folk kommer til feiring er mer enn nok :)

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Lærke skrev:

Du skriver "Hun forstår jeg ikke har råd (har snakket med henne om det) og hun sier så lenge jeg kommer så gjør det ingenting"

Jeg synes du skal ta henne på ordet og komme uten gave. Dersom jeg viste at en av mine venner blakket seg på gave til meg så hadde jeg blitt fryktelig lei meg. Voksne mennesker forventer ikke gaver. Det at folk kommer til feiring er mer enn nok :)

Joda du har rett i at voksne ikke forventer gave og jeg tenker akkurat likt når jeg har bursdag. Men jeg føler alikevel at siden det er rund dag osv og at hun feirer så er det alikevel "rett" å ta med noe til henne. 

TS

Skrevet

Det viktigste er jo at du kommer!

Jeg husker ingen av gavene jeg fikk til 30 års dagen min, men jeg husker hvem som var der og deltok i feiringa! 

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste for meg ville vært at du kom. :) Naturligvis stor forståelse for situasjonen din. Jeg bakte en kake i samme situasjon en gang. :)

Skrevet

En flaske vin er koselig, prisen har ikke noe å si. Tanken som teller. :) Ellers var det en veldig god idé å bake en kake eller boller. Det kan du jo eventuelt gjøre i stedet? Det trenger ikke koste mye, og du gjør noe fint for henne. Noe godt å spise er aldri feil i selskaper! Og jeg er i hvert fall der at et kort i seg selv, med en koselig tekst på, er vel så hyggelig å få som en gave. Skriv at du setter pris på henne, med dine egne ord.

Anonymkode: 6fbe1...ae6

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En flaske vin er koselig, prisen har ikke noe å si. Tanken som teller. :) Ellers var det en veldig god idé å bake en kake eller boller. Det kan du jo eventuelt gjøre i stedet? Det trenger ikke koste mye, og du gjør noe fint for henne. Noe godt å spise er aldri feil i selskaper! Og jeg er i hvert fall der at et kort i seg selv, med en koselig tekst på, er vel så hyggelig å få som en gave. Skriv at du setter pris på henne, med dine egne ord.

Anonymkode: 6fbe1...ae6

Ja, det skal jeg gjøre ☺️

TS

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda du har rett i at voksne ikke forventer gave og jeg tenker akkurat likt når jeg har bursdag. Men jeg føler alikevel at siden det er rund dag osv og at hun feirer så er det alikevel "rett" å ta med noe til henne. 

TS

Ta med blomster, eller sjokolade om hun like det, en bok du vet hun liker, sett sammen bilder fra tiden deres som venner på en minnepinne - en gave trenger ikke være dyr, den trenger bare gjenspeile omtanken.

• Liker 1
Skrevet

Hadde satt større pris på at du dukket opp enn om du hadde med deg presang. Og det at du forklarte situasjonen, hadde gjort det enda lettere å tilby å kjøpe inn ekstra drikke e.l andre som gjorde det mer komfortabelt for deg.

Det er kun snyltere som ikke fortjener oppvartning. Ikke en veninne som er i en midlertidig litt tøff situasjon.

Skrevet

Til min 30årsdag var det noen som kom uten gaver, og noen med. Noen hadde kjøpt større/dyrere gaver, men de aller fleste kom faktisk med ei flaske vin, eller øl. 
Noen av dem som kom, var venner som hadde dårlig økonomi, og jeg var kjempeglad for at dem tok seg råd til å bli med på en fest. 
Og for å være helt ærlig, så ett år etterpå husker jeg egentlig ikke hvem som kom med eller uten gaver. Noen gaver husker jeg, men langt i fra alle. Men jeg husker alle som kom! Og jeg husker jeg var rørt til tårer over hvor mange som tok seg tid til å feire med meg, og gjøre det til en fantastisk koselig og trivelig kveld! 
Jeg ble selvfølgelig glad for gavene, men dem betydde veldig lite i forhold til selskapet! Selskapet var definitivt viktigst! 

Anonymkode: f7861...a7c

Skrevet

Man kan bidra masse uten å ha med gave! Hold en fin tale, hjelp til med å dekke på og rydde opp - tror de fleste ville satt mye mer pris på det enn en presang. For fremtiden - sett til side noen vinfasker, eller duftlys eller liknende ting når du får det, så har du noe i bakhånd til neste gang.

Anonymkode: 715d2...d10

Skrevet

Gå ut i skogen og lag en fin oppsats av det du finner av blomster og blader.

Anonymkode: 854d1...407

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis det er en nær venninne kan du dra til henne lenge før festen starter og hjelpe til med å stelle i stand. Da kan alle andre tro at hun allerede har fått gave før de kom.

Skrevet
59 minutter siden, ArneA skrev:

Hadde satt større pris på at du dukket opp enn om du hadde med deg presang. Og det at du forklarte situasjonen, hadde gjort det enda lettere å tilby å kjøpe inn ekstra drikke e.l andre som gjorde det mer komfortabelt for deg.

Det er kun snyltere som ikke fortjener oppvartning. Ikke en veninne som er i en midlertidig litt tøff situasjon.

Tenk om alle var som deg ❤️ For et fint svar !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...