Gå til innhold

Bil som aldri dukker opp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 4 uker siden skrev jeg under på kjøpskontrakt på en bruktbil (har ikke betalt enda). I annonsen sto det at bilen var i god stand, men ved EU-kontrollen hos forhandleren viste det seg å være et par feil, som forhandleren sa seg villig til å rette opp uten kostnad. De har plassert bilen på et verksted, men nå har jeg ventet i fire uker og bilen er fortsatt ikke klar. Forhandleren sier han har bedt verkstedet skynde seg, men det hjelper tydeligvis ikke. Hva skal jeg gjøre? Er dette normalt? Jeg har aldri kjøpt bil før så jeg aner ikke hvor lenge det er akseptabelt å vente, men jeg synes dette begynner å bli irriterende. Jeg er nødt til å låne meg bil av andre for å komme meg på jobb, fordi min egen bil aldri dukker opp, og det er jo begrenset hvor lenge en slik løsning fungerer... :frustrert:

Anonymkode: 06132...966

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fire uker? Krev gratis lånebil til din rådighet, evt så hever du kjøpet pga manglende levering og kjøper bil en annen plass. Kontakt evt Forbrukerrådet. Det er soleklart at selger her utnytter din manglende kompetanse. 

Skrevet

Verkstedet kan ta lang tid, ja. Men avtalte dere ikke i kontrakten når du skulle ha bilen i hende? Om det overskrides, menes jeg du bør kreve prisavslag, tilsvarende utgifter du har hatt fordi du ikke har fått bilen nrå du skulle. 

Anonymkode: f4833...121

Skrevet

I kontrakten står det ingen leveringsdato, bare at den skal leveres så raskt som mulig. Det er snakk om en stor, kjent bilforhandler, så jeg regnet med at de var profesjonelle.

Anonymkode: 06132...966

Gjest Blondie65
Skrevet

Foreslår at du truer med heving av kjøpet dersom du ikke får bilen innen en gitt frist. Tenker at det magisk vil løse seg da.

Skrevet

Hvorfor skal alle beskytte disse firmaene som dere har dårlig erfaring med. Heng de til helvete ut. Det gjorde jeg med et snekker firma. 

Anonymkode: ed397...195

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...