Gå til innhold

Når babyen skal sove ute, må babyen sove i inngjerdet hundegård med tak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi naboen din ikke skulle hatt hund. Det eneste forsvarlige, dersom en baby skal sove ute i vognen sin (noe de fleste babyer liker, det er faktisk veldig sunt med frisk luft, og beroligende med naturlyder), så må man her jeg bor skaffe seg en hundegård. 

Man plasserer så vognen, med barnet, inni hundegården (som selvsagt har tak). Hvorfor? Fordi her løper det hunder på 40-50 kilo rundt og biter folk. Hvorfor? Fordi eieren ikke skulle hatt hund. Jeg har varslet kommunen, og mattilsynet, men ingenting skjer. Hundene løper fortsatt løs, og biter folk. Neste blir politiet hvis jeg ser hunden i min hage igjen. Sier jeg føler meg truet. 

Men er ikke det helt sykt at en kjerring skal ødelegge et helt boligområde bare fordi hun ikke egner seg som hundeeier? Og ingen kan gjøre noe med det! 

Anonymkode: 0c3fd...959

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg leser innlegget ditt så sitter jeg igjen med "hæ?". Kan du ikke legge frem problemstillingen på en normal måte så man ikke må tolke seg frem til hva du mener? 

Skjønner du har problem med en bikkje som løper rundt. Men hva har den gjort og hvorfor skal babyen din settes i bur?

Anonymkode: 75048...f13

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi naboen din ikke skulle hatt hund. Det eneste forsvarlige, dersom en baby skal sove ute i vognen sin (noe de fleste babyer liker, det er faktisk veldig sunt med frisk luft, og beroligende med naturlyder), så må man her jeg bor skaffe seg en hundegård. 

Man plasserer så vognen, med barnet, inni hundegården (som selvsagt har tak). Hvorfor? Fordi her løper det hunder på 40-50 kilo rundt og biter folk. Hvorfor? Fordi eieren ikke skulle hatt hund. Jeg har varslet kommunen, og mattilsynet, men ingenting skjer. Hundene løper fortsatt løs, og biter folk. Neste blir politiet hvis jeg ser hunden i min hage igjen. Sier jeg føler meg truet. 

Men er ikke det helt sykt at en kjerring skal ødelegge et helt boligområde bare fordi hun ikke egner seg som hundeeier? Og ingen kan gjøre noe med det! 

Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Men ta kontakt med politiet om hunden løper rundt og biter.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser innlegget ditt så sitter jeg igjen med "hæ?". Kan du ikke legge frem problemstillingen på en normal måte så man ikke må tolke seg frem til hva du mener? 

Skjønner du har problem med en bikkje som løper rundt. Men hva har den gjort og hvorfor skal babyen din settes i bur?

Anonymkode: 75048...f13

Beklager, kanskje jeg skrev rotete?

En nabo har 3 hunder eller noe. De løper løse og biter og skremmer folk. Det er digre hunder. Sinte hunder.

De har bitt flere stykker rundt her, til blods. Eieren evner ikke å sikre hundene sine, derfor løper de til stadighet løse.

De har vært i min hage kanskje 40 ganger. De har truet meg. Det er ikke forsvarlig å sette en barnevogn ute, mens det løper hunder rundt, derfor må barnevognen stå i en hundegård hvor hundene ikke kommer inn.

I ens egen hage! Og nei, jeg har ikke baby pr idag, men jeg har hatt to stk som ikke har kunnet sove ute fordi jeg ikke har hundegård (som er det eneste forsvarlige)

Hunder har også vært INNE i barnehagens område og snappet etter barn.

Skrevet

Hvorfor tar du ikke kontakt med politiet egentlig? 

Anonymkode: a33db...fbd

• Liker 2
Skrevet

Da ringer du politiet. Hver gang hundene går løse. Og hvorfor i alle dager har ikke folk anmeldt denne bitingen? At hundene fremdeles biter, tyder på at ingen har gjort det, for sånt pleier ende med avliving ganske så raskt. 

Hele situasjonen høres litt merkelig ut. Har de virkelig bitt folk til blods, eller glefset bare?

Anonymkode: 416ae...567

• Liker 4
Skrevet

Er dette i Norge?

Anonymkode: bbcdd...f79

Skrevet

Her skulle jo politiet vært kontaktet for lenge siden.

Synes du det er for drastisk å kontakte dem selv så ring mattilsynet og be om hjelp og veiledning. Er dy heldig så sjekker de saken for deg og ordner opp.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du ikke kontakt med politiet egentlig? 

Anonymkode: a33db...fbd

Fordi jeg venter på å ta hunden på fersk gjerning i min hage. Typisk nok har det de siste ti gangene hendt når jeg har sovet, eller ikke vært hjemme (naboer følger med, og sladrer om hundene har vært og prøvd å drepe kjæledyrene mine osv). 

Jeg kan ikke ringe politiet idag og si: "Hei, det pleier å løpe hunder løs, kan du snakke med eieren?"? 

Man må vel ringe der og da, og det venter jeg på at skal skje. Det har jeg sagt til naboene også, ser de noe, så send en mld så stikker jeg ut og ringer politiet samtidig. Hvis jeg er hjemme. 

Skrevet

Da ringer du politiet. Hver gang hundene går løse. Og hvorfor i alle dager har ikke folk anmeldt denne bitingen? At hundene fremdeles biter, tyder på at ingen har gjort det, for sånt pleier ende med avliving ganske så raskt. 

Hele situasjonen høres litt merkelig ut. Har de virkelig bitt folk til blods, eller glefset bare?

De har bitt til blods, samtlige måtte på legevakten. Hvorfor de ikke anmeldt vet jeg ikke. Hadde jeg blitt bitt hadde de hundene vært long gone, enten hos andre eiere på Svalbard eller et annet sted i gokk, eller avlivet. 

Jeg tror ikke hundene har det noe bra heller, har sendt bek.melding til mattilsynet. De plikter å sjekke det opp

Skrevet

Er dette i Norge?

Anonymkode: bbcdd...f79

Ja. I bygdeNorge.

Skrevet
4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Her skulle jo politiet vært kontaktet for lenge siden.

Synes du det er for drastisk å kontakte dem selv så ring mattilsynet og be om hjelp og veiledning. Er dy heldig så sjekker de saken for deg og ordner opp.

Men jeg er redd de nevner mitt navn til hundeeieren og at det blir bråk. Jeg har allerede meldt fra anonymt. Ønsker ingen feid, eller kontakt med vedkommende, ønsker bare at hun ikke får ha hunder noe mer, for hun har bevist at hun ikke klarer det. Tror det har vært politi på døra

Og beklager folkens, det har blitt anmeldt flere ganger. Jeg glemte det i alt stresset :P

Politiet har fått flere telefoner, og en gang så hentet Falck hunden. Men det må bare meldes fra.. tja.. 50 ganger kanskje? Før de skjønner at det er et problem? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg venter på å ta hunden på fersk gjerning i min hage. Typisk nok har det de siste ti gangene hendt når jeg har sovet, eller ikke vært hjemme (naboer følger med, og sladrer om hundene har vært og prøvd å drepe kjæledyrene mine osv). 

Jeg kan ikke ringe politiet idag og si: "Hei, det pleier å løpe hunder løs, kan du snakke med eieren?"? 

Man må vel ringe der og da, og det venter jeg på at skal skje. Det har jeg sagt til naboene også, ser de noe, så send en mld så stikker jeg ut og ringer politiet samtidig. Hvis jeg er hjemme. 

Selvfølgelig kan du ringe og si det! 

Du kan jo ikke stå med hundetenner i armen og vente på at politi skal komme! 

Få med deg naboer, BHG osv og hå sammen om å melde! 

Skrevet

Om naboene har sett dem i hagen din, er jo de vitne. Hvorfor skal du ha måttet se dem med egne øyne? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om naboene har sett dem i hagen din, er jo de vitne. Hvorfor skal du ha måttet se dem med egne øyne? 

Tenkte at politiet ikke tar det på alvor, at de har annet å gjøre. Hører så mye om politi som henlegger saker eller ikke bryr seg. 

Da Falck hentet, ville de egentlig ikke. Mente det kunne skape nabofeid !?!??!

Skrevet
11 minutter siden, Pupperulla skrev:

Selvfølgelig kan du ringe og si det! 

Du kan jo ikke stå med hundetenner i armen og vente på at politi skal komme! 

Få med deg naboer, BHG osv og hå sammen om å melde! 

Er nok litt fordi jeg er litt mer effektiv om jeg er sinna og "midt oppi det", kan være litt forsiktig ellers. Så om jeg finner en løs hund i hagen midt på natta, der hunden forsøker å gå løs på et av mine kjæledyr f.eks, så er hjernen på høygir. Jeg sier smarte ting, logiske ting, og rettferdige ting. 

Ellers går jeg bare rundt i ammetåka hihi.

Men da vet jeg det. Da ringer jeg når jeg får mulighet. Men hadde håpet at mattilsynet kunne gjøre noe etter bek.mld jeg sendte inn også. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte at politiet ikke tar det på alvor, at de har annet å gjøre. Hører så mye om politi som henlegger saker eller ikke bryr seg. 

Da Falck hentet, ville de egentlig ikke. Mente det kunne skape nabofeid !?!??!

Men hva tenker du å oppnå med å tenke sånn, da? Om ingen sier ifra til politiet, vet de jo ikke hva det er å ta tak i engang. Om store hunder gang på gang har bitt folk så de har måttet på legevakten er det klart de tar tak i det. Men nå vet de jo ikke om det, for ingen tør å si ifra. Hadde dere anmeldt hver eneste gang, hadde politiet nå sett at dette har pågått lenge og at mange har anmeldt og at det tydelig er et stort problem. MEn siden dere IKKE har gjort det, vil ikke politiet se at det er et gjentagende, stort problem når dere først anmelder. 

Politiet bryr seg, men de har tusen ting å gjøre, og selvsagt prioriterer de store ting framfor små. Når dere ikke har anmeldt, er det tydeligvis ikke et stort problem... 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva tenker du å oppnå med å tenke sånn, da? Om ingen sier ifra til politiet, vet de jo ikke hva det er å ta tak i engang. Om store hunder gang på gang har bitt folk så de har måttet på legevakten er det klart de tar tak i det. Men nå vet de jo ikke om det, for ingen tør å si ifra. Hadde dere anmeldt hver eneste gang, hadde politiet nå sett at dette har pågått lenge og at mange har anmeldt og at det tydelig er et stort problem. MEn siden dere IKKE har gjort det, vil ikke politiet se at det er et gjentagende, stort problem når dere først anmelder. 

Politiet bryr seg, men de har tusen ting å gjøre, og selvsagt prioriterer de store ting framfor små. Når dere ikke har anmeldt, er det tydeligvis ikke et stort problem... 

Folk har sagt ifra til politiet, uten at noe skjer. Annet enn at vedkommende ikke har lov til å ha flere enn 4 hunder eller noe!? 

Hjelper jo ikke det når de løper løse. Det er store hunder også, 40 kg omtrent. Hadde ikke vært like farlig med en chihuahua som ikke greier å hoppe halvveis opp i en barnevogn engang (selv om det også hadde blitt et problem...)

Jeg har ikke anmeldt, fordi jeg ikke har blitt bitt. Så det er greit å anmelde på grunnlag av at hunden løper rundt i hagen og man føler seg truet? 

Skrevet

Jeg hadde ringt og anmeldt asap! Dere kan jo ikke ha sånne hunder løpende løpsk i nabolaget! Ta kontakt med menneskene du vet at har blitt bitt/truet, ring barnehagen og gå sammen. Om alle som har blitt bitt har vært på legevakten så har de jo bevis på at det stemmer. Alle hundeeiere kan ha uflaks og oppleve at hunden kommer seg løs, men når dette skjer "hele tiden" så er det ikke lenger uflaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...